Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der høres mer ut som et anfall eller krampe enn at hun spiste noe.

 

Skjer det igjen ville jeg tatt hunden til dyrelege.

Det kan godt være det, ja.

Har mest lyst til å ta henne med i senga om natta, så jeg får passet på henne 24/7. Men innser at jeg ikke kan være så hysterisk! hehe ;) Men ekkelt var det!

Lenke til kommentar

Ei venninne av meg har ei blandingstispe. Hun har hatt livmorbetennelse to ganger og fikk det igjen for tredje gang nå nylig.

De dro til dyrelegen med henne og de sendte hunden bare hjem med tabletter og slikt.

De har prøvd å fått fjernet livmoren, slik at hun slipper å bli plaget med dette noe mere. Men dyrelegen ville igjen vente å se.

De dro til en annen dyrelege etter å ha blitt avvist. Hadde eieren gjort som dyrelegene her i byen sa, hadde bikkja vært død nå.

Tror hun sa at livmoren veide 1.6 kg, når det er noen få hundre gram som er normalt !!!?

Tror ikke hun kommer til å bruke dyreklinikken her i byen noe mere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en ekkel opplevelse med tipsa vår tidligere i dag.

Hun lekte seg litt på gulvet før hun la seg for an vedovnen. Plutselig så strekker hun ut ene forlabben og blir helt stiv. Hun blir liggende på siden og klarer ikke bevege seg. Hun ser på oss, men det er likvell som hun ikke er til stede. Først trodde jeg hun hadde fått noe i halsen og fikk stukket fingrene inn i munnen og ned i halsen hennes. Men det var ikke det.

 

Det var akkurat som hun lå en slags krampe og det varte kanskje i 1 minutt? Jeg vet ikke helt, ble så redd og tenkte ikke over tiden. Etterpå sovnet hun i fanget mitt og så var hun frisk og rask igjen.

 

Det eneste jeg vet hun har fått i seg av "spesiell" mat er når vi var på besøk hos noen i går. Da mistet de "tilfeldigvis" popcorn på gulvet til henne. (De vet de ikke har lov til å gi henne noe.) Kan det være det som har forårsaket en magekrampe eller noe?

 

(Hun er litt over 1 år og veier ca 2 kg.)

 

Hilsen bekyrmet mamma. :(

På meg kan det høres ut som hun faktisk hadde et lite epileptisk anfall - så jeg vil nok prøve å holde øye med henne og se om det skjer igjen.

Lenke til kommentar

Huff, da har jeg vært hos dyrlegen og levert Zelda for sterilisering.

Må innrømme jeg går mest rundt og tripper her nå og håper alt skal gå bra.

 

En ting jeg stusset over var at jeg fikk et overslag på 7500,- for hele operasjonen, men da jeg kom dit skulle de ha 700,- i tillegg for å ta en blodprøve av henne.

Skulle jo tro dette var noe de inkluderte i prisen de gir med alt annet da en blodprøve er greit for å luke ut andre problemer før operasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg skal ta kontroll av min katt igjen, da han har begynt å bli aggressiv. Han er kastrert, men ble litt forandret for et par måneder siden.

 

Du vet det er noe galt når katta jakter på hester, liksom.

 

Ahaha, jøsses da! Du skulle filmet det, fått mangen treff på YouTube...florerer av slike "kitteh" videoer der.

Lenke til kommentar

Vi har hatt bikkjer med epilepsi og det er ikke alltid de rister under anfallet, nei. Musklene spenner seg og da ligger de der som fiskepinner. (Frosne fiskepinner, that is.)

TAKK for svar!

Hadde hunden anfall ofte?

Vi skal straks å vaksinere henne hos dyrlegen, så da får jeg prate med han om dette. Huff :/

Lenke til kommentar

Hadde det ikke hver dag nei, men et par ganger i måneden.

 

Om det skjer så ikke la det skje for mye rundt hunden, men legg deg ned ved siden av og snakk helt rolig.

 

Edit: Du har sikkert skrevet det tidligere i tråden, men hva slags hund har du?

Ok.

Hun hadde vært ganske stresset tidligere på dagen, mulig det var utløsende. Når det skjedde så la jeg henne i fanget og strøyk på henne, men jeg ble jo så klart veldig stressa noe hun garantert merket.

 

Det er en Russian toy (langhåret). :)

Lenke til kommentar

I går ble Zelda sterilisert, og operasjonen gikk veldig bra.

Var en slapp og utafor hund i går, men i dag er hun som ingenting har skjedd, og hun viser ingen tegn til plager.

Hun slapp heldigvis slik parapolkrage, og fikk en drakt hun skal bruke i stedet for ikke å komme til såret.

Godt å endelig ha det overstått og at alt virker å ha gått så bra man kunne håpe :)

post-94746-1270661363,5152_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...