Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Nå leker hunden min mye med en blandings hund som har staff i seg. Den har en stygg tendens å bite, og henge fast. Liker å "dra" i nakkeskinet, men bitter ikke så hardt til at det bryter huden. Men av og til får han seg noen små kutt.

Så vi må alltid passe på at hun ikke gjør det. Er vist nok en klassisk Staff ting.

 

Om vinteren så kunne hun bite i nakke og trekke hunder noen meter langs bakken! :ohmy:

 

Så det spørs også på rasen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig hadde jeg aldri takklet å ha en hund på den størrelsen. Må jo plukke opp den massive bæsjen, og trenger mye mat!

Bæsj og mat vil jeg si er blant de mindre relevante argumentene mot å ha stor hund. Synes ulempene går mer på ting som at store hunder er mer upraktisk å få inn etter tur i søla, de er vanskeligere å ha med seg overalt (i bilen, båt, hjem til folk som kanskje ikke er så glad i store hunder, på bussen, etc. ), de trenger flere timer mosjon (oftest) og konsekvensene kan bli større ved dårlig oppdragelse (selv om dårlig oppdragelse er en uting uansett rase).

 

Men så er det mange fordeler også da. ;)

Lenke til kommentar

Virker nesten som om det er viktigst at hunden skal være stor.

 

Men jeg synes egentlig det er bedre at det er litt størrelse på bæsjen enn at man må stå der å lete i en time før man finner den.

 

Ja det er sant. Er ofte jeg har slitt å finne bæsjen, særlig nå med alle løvblader og jordfarger på bakken.

 

Men en ting jeg har lagt merke til, er at bæsjen som folk ikke plukker opp stammer fra store hunder. Kan virke at folk har mindre lyst å plukke opp en svær klatt som trenges 2 poser til for å få alt, enn de som har middels til liten hund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...