Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal sikkert ha meg en til jeg og, men da skal vi ha bygget eller kjøpt oss hus først :love: Blir for mye å bo i liten leilighet med så mange. Lyst på hus med inngjerdet hage slik at vi kan sitte ute om sommeren med hundene løse i hagen

 

hehe, så idyllisk du beskriver det...

 

se ut på 1,2 mål inngjerdet tomt, med masse plen og kupert terreng, med asfalt på gårdsplassen og et stort fint ut.... Se videre ut på riksveien utenfor gjerdet på en side, naboer på to sider, jernbanen på side 4. Støv og bråk fra biler, utsikt til butikken over veien. Du så idyllisk. :p hehehe.

 

Men jeg kunne seriøst aldri bodd uten hage eller i hus lenger.. Man blir for godt vandt rett og slett. Selv da jeg leide var det 18 mål med tomt som "fulgte med" leiligheta. Jeg delte dem bare med en annen som leide over meg. hehe

Lenke til kommentar

Slik tenker jeg også. Leilighet på 70 kvm er ikke den beste plassen for to store hunder hunder, selv om det er god plass. Men er ikke sikker på om det blir stor hund heller da;)

Vi har heldigvis store planer, orker ikke å bo i byen. Men det blir ikke før om ett år eller to.

Da blir det hundegård og nær skogen/turstier.

For å ikke snakke om at jeg skal ha meg pånnyy :D Bensin tur/retur og 10-20 min kjøring til stallen er til å spy av når man bor i byen.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Haha , selvsagt bør det være plass innendørs ! Å si noe annet blir å lyve til seg selv.

 

Men 10-20 min kjøring til/fra byen for å dra på jobb er jo ikke akkurat noe bedre det da.. for de som jobbr mener jeg. Jeg har lyst å fortsette å bo i byen, men kanskje ikke akkurat i sentrum . Vurderer til nøds nygårdsmyra/jørihaugen eller andre plasser på rensvik også, men lengre strekker jeg meg ikke. Kolegaen min har 30 min kjøring til/fra jobb... det er til å spy av det..

 

Her har vi hverken motorvei eller jernbane, og ved riksveien er det ikke så mange som gidder å bo. Så idyllisk kan det lett bli ja :) Selv der jeg bor ikke langt unna sentrum er det svært få biler som kjører forbi, og med 30 sone er det ikke særlig støy heller.

Lenke til kommentar

Frei er tingen! Jeg skal bo nær ridesenteret med stor tomt. Får jeg ikke det blir jeg dritsur og flytter inn i stallen :!:

Drygt å kjøre til-fra arbeid seff. Men det blir jo uansett en del kjøring i fire tiden, og fem ti min til eller fra gjør ikke meg noe :) Kommer sikkert til å erge meg over det der og da, men når jeg sitter i solsteken med knall utsikt og frisk luft er jeg nok glad for at jeg slipper bymaset. Diesel kommer også til å like seg på 'landet'. Springe fritt uten sure naboer.

Lenke til kommentar

Zaroos : Var Pricilla høyløpsk i dag? Dag 10 ca av løpetiden? Så litt slik ut , men jeg kan ta feil .

 

Det er vel ikke snakk om 10 min ekstra når man bor på frei hvis man jobber i sentrum? Jeg har brukt 15 min bare fra sentrum til futura jeg når det er rush i 3 og 4. tiden. Deilig å ha bare 5 min til og fra jobb også da , spesielt for hundene som slipper å være hjemme alene i en time ekstra. Men blir deilig med hus ja, vi driver å ser på tomtevalg og i huskataloger for vi har funnet ut at det hadde vært artig å bygge eget. Med onkel som er byggmester, pappa som er altmulighandyman , mamma som er flink med tapet og samboer som kan grave og sprenge tomta er det ett godt og billig alternativ til å kjøpe ett eldre hus man er halvfornøyd med.

Lenke til kommentar

Ti min ekstra til det du kjører fra før, det blir 20-30 min til sammen.

 

Hun er ALLTID slik !!!!! Hyperglad. Hadde garantert løpt inn i kjeften til en blodtørstig ulv med et smil.

Sluttet å blø for en uke siden ca og var kanskje litt mer ivrig enn vanlig, men ikke mye.

Diesel merket det hvertfall :roll:

edit: litt kjedelig at folkt tar med hunder med løpertid, men det var helt på slutten og kun min som merket noe til det.

 

off topic:

du syns det er for tidlig å forlove seg etter et halvt år, men er det ikke litt tidlig å bygge hus etter ett år? ;) (huset blir jo ikke ferdig på ei uke, men du skjønner hva jeg mener).

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Høres ut som høyløpsk ja.. Bra det ikke var noen som fant det for godt å slippe hannhunden sin bort til henne.

 

Tidlig å forlove seg etter 6 mnd yep. Tidlig å drømme om å bygge hus sammen etter ett år ? Kanskje det, men det er lov å drømme og planlegge fremtiden sin da :) Når vi forlover oss skal det være dato for bryllup inkludert også :love:¨Dessuten har vi nettop såvidt begynt å tenke på det, og ting skjer ikke med en gang heller. Etter ett år kjenner man hverandre såppass godt, at med mindre den ene er en slu løgner så vet man hvor man har hverandre.

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Det var en tibbe som prøvde seg på henne :O

Du får sikkert møte henne senere, hun er garantert like vill.

 

Jeg planlegger som bare pokker jeg ;)

Og ler egentlig at de som kritiserer det, de er bare sjalu fordi mannfolket deres er bestevenn med lindorf og får aldri lån osv :!:

Lenke til kommentar
Høres ut som høyløpsk ja.. Bra det ikke var noen som fant det for godt å slippe hannhunden sin bort til henne.

 

Tidlig å forlove seg etter 6 mnd yep. Tidlig å drømme om å bygge hus sammen etter ett år ? Kanskje det, men det er lov å drømme og planlegge fremtiden sin da :) Når vi forlover oss skal det være dato for bryllup inkludert også :love:¨Dessuten har vi nettop såvidt begynt å tenke på det, og ting skjer ikke med en gang heller. Etter ett år kjenner man hverandre såppass godt, at med mindre den ene er en slu løgner så vet man hvor man har hverandre.

 

 

si ikke det si ikke det..... Her gikk det 7 år før den sanne mannen kom frem... :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...