Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Møtte på verdens sureste mann i dag!

Gikk en tur rundt dammen og jeg slapp Diesel nedi et område hvor det ikke bruker å være folk. Men plutselig dukket det opp en mann fra skogen, faktisk.

Diesel sprang bort å bjeffet på han. Fyren ble dritsur, ba meg om å ha bånd på bikkja osv. Greit nok.. men så var det en som lekte 'na na na na na du fåkke tak i meg!'. Diesel sprang fordi fyren slik at han akkurat kom borti han, og han holdt på å tryne. Så ropte han med en brummende stemme at bikkja kunne bare prøve seg. Og når han stiller seg opp og brøler til hunden blir den jo redd!?

Jeg ble skjelven fordi han så halvgærn ut. Da jeg fikk tak i Diesel i forbifarten trykte jeg han nedi bakken og sa at dette var ikke aktuelt. Etterpå gikk han som en prest.

Makan til sur fyr, og teit bikkje som skulle terge.

 

edit:

Jeg blir irritert på folk som blir småsure når jeg kommenterer hundeholdet deres. Tips og råd blir mottat med surhet!! Jeg blir glad jeg om noen gir meg et fornuftig råd. Men noen tar det som kritikk :roll:

For å ikke snakke om de som kommer med sarkastiske utsagn når jeg spør om de egentlig vet hvordan det er å ha to valper/unghunder i hus. lol. Makan.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

I know ;)

Men jeg må la stakkaren få løpe litt. Hjort kunne jeg sett for meg der, men ikke et menneske! Lurer på hva mannen gjorde der. kanskje han gravde ned et lik?

Båndtvang er jeg så barnslig at jeg ikke bryr meg om enkelte plasser ;) Han skal hvertfall ikke slippes i det omr hvor han var i dag.

Lenke til kommentar

Mange mennesker er redd hunder, og fungerer ikke innkallinga er langline et absolutt must. Skjønner godt at folk reagerer på en hund som ikke er under kontroll. Hva gjør du om en med blindehund dukker opp i horisonten? Eller en unge?

 

Folk flest kan lite om hund, og det man ikke kan noe om frykter man :)

 

 

Å få tak i bikkja etterpå å straffe den fysisk skjønner den ikke en dritt av. Mest sannsynlig lærte den at å det å komme til eier medfører straff, og det er ikke det du ønsker å lære den?

 

 

Langline og innkallingstrening er nøkkelord jeg hadde jobbet med.

Lenke til kommentar

Merker at det frister litt med ny hund etter å ha snust litt i denne tråden ja.

 

Jeg/familien hadde en blanding mellom labrador og golden retriver. Verdens snilleste hund og ett kjært familiemedlem. Det er fire år siden vi måtte avlive henne, gjett om jeg skal ha ny hund når det passer seg slik. Ser fram til det :D

Lenke til kommentar

Du har kanskje flere treningstilbud enn det vi har her. Det er kun hundetreff med mange verdensmestere i hermetegn.

Mange vet ikke hva de skal jobbe med, og da blir det vanskelig å trene. Selv har jeg ingen problem med den biten. Det har vært vinter og møkkavær stort sett i hele år. Å stå ute i snøkave er ikke særlig motiverende for hund eller eier. Nå som våren er her blir det treninger med belgerklubben ;)

 

Jeg er nok fullstendig klar over at straff ikke hjelper på innkalling.

Det var ikke kom hit, sitt, fy! Han sprang forbi meg og jeg tok tak i han.

 

..

Lenke til kommentar
Vil ikke si at dette var et typisk vårbilde men,hehe.

Hun er bare så utrolig nyydelig.. Møtte på en slik i dag faktisk.

Merkelig.. jeg møter alltid på denne rasen på samme dag som du poster bilde :p

 

Hehe. Typisk nei, men så er aldri noe med meg typisk. Mine øyne er våren kommet når snøen er borte osv osv. null snø på bildet:p

Lenke til kommentar
L_C

Når er det hundetreff i morgen? Husker ikke helt klokkeslettet. Mulig jeg og ei venninne tar turen.

 

Klokken 18:30 i kveld :) Tanta mi som styrer mye med det der har lovet meg at det skal bli masse utstillingstrening i tiden frem mot sunndalsøra :) Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ta med Lita som trenger sosialiseringen, eller Geisha som trenger utstillingstreninga..

 

forresten, om folk er så dumme at de fnyser av rådet ditt om hvor vanskelig det kan være å ha to unghunder i hus er det egentlig bare å lene seg tilbake og nyte showet :D Man kan prøve å advare folk i beste mening, men vil de ikke høre, og atpåtil blir sure så fortjener de ikke bedre !

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...