Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Er det ikke vanlig å la hunden bli vandt med klippingen når den er liten? Så slipper man alt stresset når den blir eldre. Naboen vår pleide alltid å klippe små fyrstikker eller pinner ved siden av den når den var valp, og så rose. Slik at den ble vandt til lyden. Men er det kanskje noen hunder som alltid vil være redd?

 

Jo, det er godt mulig, men mitt hovedproblem er at jeg ikke klarer å klippe klørne hennes alene, jeg trenger hjelp av noen. Dermed går det som regel litt lenger enn det burde mellom hver gang hun får klippet klørne, og etter tre år har altså nervene hennes grodd så lange at det begynner å bli latterlig :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir irritert når det på finn, dyrenett, zett osv annonseres hunder og valper til salgs med oversikten "miniatyrhund til salgs" og "minatyrvalp til salgs"

 

Jeg synes at alle som er interessert i å kjøpe en valgt rase vet om den er miniatyr eller ikke, og for meg blir det å selge en "miniatyrhund" helt feil.

 

Det er også feil når man i annonsen legger ut om rasens egenskaper. En person som er på utkikk etter en bestemt rase bør ha lest seg til informasjon om rasen lenge før han ser en annonse og svarer på den.

 

Da jeg solgte valper selv fikk jeg en del henvendelser a'la "jeg er ei jente på 17 år som ønsker meg en liten hund. Hvor stor blir den du selger og hvor mye kommer den til å veie...." Jeg sletta de med en gang!

Lenke til kommentar
Da jeg solgte valper selv fikk jeg en del henvendelser a'la "jeg er ei jente på 17 år som ønsker meg en liten hund. Hvor stor blir den du selger og hvor mye kommer den til å veie...." Jeg sletta de med en gang!

Jeg synes heller du burde benytte sjansen til litt opplæring, hvis ikke kommer de bare til å skaffe hund fra et annet sted. Si f.eks. ifra om at hund er et stort ansvar, at den vil leve lenge, og hun derfor bør vite på forhånd hva hun har tenkt å gjøre når hun f.eks. skal reise et annet sted for å studere om et år eller to. Legg også med noen lenker til sider der hun kan lese mer om hunder og hundehold.

 

Selv om jeg er enig i slike personer er svært korttenkte, og gjerne skulle gitt dem en skikkelig lekse, bør det gjøres på en høfligst mulig måte. Hvis ikke vil hun bare blir sur og blåse i hva du sier. Det er til syvende og sist en stakkars hund som vil lide for det.

Lenke til kommentar
Jeg synes heller du burde benytte sjansen til litt opplæring, hvis ikke kommer de bare til å skaffe hund fra et annet sted. Si f.eks. ifra om at hund er et stort ansvar, at den vil leve lenge, og hun derfor bør vite på forhånd hva hun har tenkt å gjøre når hun f.eks. skal reise et annet sted for å studere om et år eller to. Legg også med noen lenker til sider der hun kan lese mer om hunder og hundehold.

 

I den ideelle verden burde jeg nok gjort det, men jeg konsentrerte meg om å finne gode hjem til valpene mine istedet. Det er en fulldagsjobb å ha valper. Heldigvis har jeg funnet gode hjem til mine små, som nå er 8 mnd gamle. Jeg priser meg lykkelig og håper det forblir slik. Hvis noe mot formodning skulle skje slik at en av mine valpekjøpere må kvitte seg med hunden har vi laget kontrakt på at jeg har førsterett på å kjøpe den tilbake -. Uansett hva årsaken er , kommer jeg til å kjøpe hunden tilbake uten å tvile.

Endret av Light Alba
Lenke til kommentar
Du kan jo være glad til . Jeg er sterkt imot kjøp av hund i julegave til andre, da jeg synes det er utrolig viktig at den som skal ha hunden er med å velger ut den valper som passer best.

 

Selvfølgelig vil jeg ikke ha noen hund i julegave.

Det var ment som en spøk/liten søt gave fra broren min siden han veit at jeg går og gleder meg til den dagen jeg kan skaffe meg hund. Men siden det er over 1 år til, så benytter jeg heller tiden til å lese enda mer, gjør meg mer klok, slik at jeg kan gjøre et riktig valg..

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Til Mushi: Må hunden du skal ha nå alltid ha klær på seg? Er jo kaldt her. :dontgetit:

Trenger klær hvis det er under 10 grader ute og vi skal gå tur. Trenger ikke på tissetur i hagen eller inne. Har man ikke klær på når amn skal kan den få frostskader :ermm: Skal titte på en i mårra :)

Lenke til kommentar
Til Mushi: Må hunden du skal ha nå alltid ha klær på seg? Er jo kaldt her. :dontgetit:

Trenger klær hvis det er under 10 grader ute og vi skal gå tur. Trenger ikke på tissetur i hagen eller inne. Har man ikke klær på når amn skal kan den få frostskader :ermm: Skal titte på en i mårra :)

 

kjøp deg en "normal" hund med pels mushi :D , en nuffe ;)

Lenke til kommentar
Det er også feil når man i annonsen legger ut om rasens egenskaper. En person som er på utkikk etter en bestemt rase bør ha lest seg til informasjon om rasen lenge før han ser en annonse og svarer på den.

Nei hvorfor er det feil?

Kanskje en person er på jakt etter hund, men vet ikke hvilken. Da er det jo kjekt for de om det står litt om rasen i annonsen.

Lenke til kommentar
Til Mushi: Må hunden du skal ha nå alltid ha klær på seg? Er jo kaldt her. :dontgetit:

Trenger klær hvis det er under 10 grader ute og vi skal gå tur. Trenger ikke på tissetur i hagen eller inne. Har man ikke klær på når amn skal kan den få frostskader :ermm: Skal titte på en i mårra :)

 

kjøp deg en "normal" hund med pels mushi :D , en nuffe ;)

hehehe den veier jo flere titalls kg mere og tar gjerne litt større plass :p

Utrolig koslige hunder..

Lenke til kommentar
Det er også feil når man i annonsen legger ut om rasens egenskaper. En person som er på utkikk etter en bestemt rase bør ha lest seg til informasjon om rasen lenge før han ser en annonse og svarer på den.

Nei hvorfor er det feil?

Kanskje en person er på jakt etter hund, men vet ikke hvilken. Da er det jo kjekt for de om det står litt om rasen i annonsen.

 

De burde vel strengt tatt ha tilegnet seg den kunnskapen via andre kanaler enn salgsannonser..

Lenke til kommentar

JEG ser ikke vitsen i å ha informajon om en Golden, det er vel en rase de aller aller fleste kjenner til.

Er det en Dogo Canario som ligger til salgs på finn, blir jeg ikke direkte kvalm og sint når jeg leser en liten 'raseinfo'. :!:

Mange oppdrettere har en standard tekst i sin annonse, og det må vel være greit å bruke den uten å få kommentarer på det :roll:

Lenke til kommentar
Det er også feil når man i annonsen legger ut om rasens egenskaper. En person som er på utkikk etter en bestemt rase bør ha lest seg til informasjon om rasen lenge før han ser en annonse og svarer på den.

Nei hvorfor er det feil?

Kanskje en person er på jakt etter hund, men vet ikke hvilken. Da er det jo kjekt for de om det står litt om rasen i annonsen.

 

De burde vel strengt tatt ha tilegnet seg den kunnskapen via andre kanaler enn salgsannonser..

 

Akkurat det jeg mener også. Dessuten synes jeg det er feil å selge en rase til noen som ikke har skaffet seg informasjon om rasen på andre måter. Man skal ikke tro alt man leser, og spesiellt ikke når noen prøver å selge noe.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på en oppdretter av en Fårehund, enn ei dame som selger Chihuahua fra spania uten stamtavle.

 

De som kjøper en en hund KUN basert på informasjon som står i annonsen er jo ikke mye smart. Skjønner hvor dere vil.. men jeg ser ikke at det er et stort problem.

Endret av Marialn
Lenke til kommentar

Hvis jeg selger dvergpinschere for å tjene penger, og driter i hvem som kjøper de, så lenge jeg får pengene mine skriver jeg sikkert noe slik:

 

Dvergpinscher

 

valper til salgs. Sort med brune tegn. 3 tisper og 1 hanne.

 

Dvergpinscheren er en miniatyrhund som bare blir 4 kg tung, og ca 27 cm høy. Den er enkel å ha med å gjøre, og trenger ikke all verdens morsjon. 12.000 kroner.

 

En normal annonse ser mer slik ut

 

Dvergpinscher

B&T valper til salgs. 3 tisper og 1 hanne. Født 14.10.2007, leveringsklar 10.12.2007

 

Valpenes mor er xxxxx xxxxxx xxxxxx , valpenes far er xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx

 

Leveres registrert i NKK, med helseattest. Chippet og fått ormekur. Kun seriøse henvendelser.

 

For mer informasjon, se vår hjemmeside : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

-------------

Men om jeg hadde fått 8-10 valper hadde jeg sikkert ikke vært fullt så oppmerksom på hvem jeg solgte til , og da kunne det jo hende at jeg i desperasjonen hadde lagt ut en reklame-annonse

Lenke til kommentar

Håper det var ironi.

Det er din jobb å skaffe gode hjem til de.

En valp er en valp, samme om man har tre eller ti stykker :nei:

 

 

Jeg la ut en annonse på katten min som jeg vurderte å gi bort til et godt hjem uten barn og bråk, gjerne voksne folk

- hei jeg har to unger med hver sin diagnose, som skal få et kjæledyr. blabla

 

Når jeg solgte hesten min, fikk jeg masse spam av useriøse folk på 15 år, og ikke minst SMS.

 

At folk ikke greier å lese annonsen :wallbash:

Endret av Marialn
Lenke til kommentar

Det er fint om vi kan sette en strek for kverruleringen og slutte å skrive ting bare for å være uenig. Jeg vil gjerne få oppfordre alle til å prøve å holde en saklig diskusjon som ikke går på person.

 

Dette forumet er et sted hvor det primært er gutter. Det er derfor kjekt at det berikes med tilstedeværelsen til de få jentene som er her, men det er fint om vi slipper å forholde oss til catfighter støtt og stadig .

 

Vennligst prøv å opptre med respekt ovenfor andre forumbrukere, uavhengig om det er jenter eller gutter. De som føler seg truffet kan ta dette som en vennlig advarsel og en liten pekepinn på hvilken oppførsel vi forventer av alle.

 

Kommentarer på moderering tas som vanlig på PM, og ikke andre steder på forumet.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...