Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden vi snakker om meninger om ulike raser; jeg tror ikke jeg syns noen hunder er stygge. Det er vel heller det at noen raser har et utseende som er andre veien av det jeg foretrekker :wee: Så i stedet for å si at f. eks King Charles Spaniel er "STYGG BUHU", så sier jeg at jeg syns den har for kort snuteparti, og for utstående øyne til at jeg ville hatt en selv (nå går jeg kun på utseendet her, ikke bruksegenskaper).

 

 

Jeg er 100% enig i at "Beauty is in the eye of the beholder" Og det har stukket meg litt i hjertet noen av kommentarene jeg har fått. Men folk er forskjellige og det er våre kjære hunder også! Heldigvis for det. Jeg liker alle hunder jeg, men noen raser tiltaler meg mer en andre (Sånn er det for oss alle vil jeg tro)

 

Så lenge vi har det gøy med våre kjære firbente og behandler dem bra, gir dem et godt liv og de igjen gir oss et bedre liv, så er alt bare gull synes jeg.

 

Min kjære Oswald har beriket mitt liv en hel del! Jeg er evig takknemlig tilbake! Bestevennen min!!

Lenke til kommentar

ASCI: Ja, sant.. det finnes jo mange, mange hundre raser, vi kan ikke forvente at alle liker det samme. Og tenk så kjedelig om alle gikk rundt med Golden eller Schæfer :!:

 

Har også fått høre stygge kommentarer om min egen hund, og selv om i MITT hjerte er hun den nydeligste; selvfølgelig stikker det! Jeg tar det hvertfall personlig, hehe.

Var ei litt eldre dame på togstasjonen som sa direkte til meg at den var jo ganske stygg, da. Selv om vi sikkert var glad i den og alt sånt, så var den jo ikke akkurat.

Syns det er ganske frekt jeg, hvor mange går bort til folk sine barn eller kjærester og sier sånt?

Lenke til kommentar

At andre hisser seg opp av ting som jeg har sagt til andre er ikke min sak ;)

 

Denne bikkja som eieren påstod var en standard bulldog, var ikke en vanlig bulldog. Spurte om det var en 'Old', men niks...

Da har du en forvokst Engelsk. neida, den skulle være sånn!? :shrug:

Litt kjedelig å ikke vite hvilken rase man har?

 

For ordens skyld, jeg har fått bekreftet av andre at det IKKE var en Eng.Bull.

Lenke til kommentar

Såklart synes man sin egen hund er vakrest i verden. Jeg hadde en blandingshund som kanskje ikke var direkte vakker å se på da jeg var 12 år gammel, men da syntes jeg hun var verdens peneste hund :love:

 

Å si at noens hund er lite pen / stygg / ekkel / rar er bare ondskapsfullt . :p

 

Jeg synes dessuten at Mona er kjempesøt og hun kler deg veldig godt. Tviler på at du blir overfallt i ei mørk bakgate hvis du har henne med deg, så stor som hun er!

Lenke til kommentar
Hva vet vel du om fyren hadde en Engelsk bulldog eller ikke ? Kan hende den var annerledes enn rasestandard?

 

Kan hende han hadde en "old english bulldog"

 

 

Men jeg tenkte mer på når folk forteller meg at jeg har fin pomeranian, fin chihuahua, fin rotweilervalp osv osv.

 

 

Egentlig det mest sannsynlige når det gjelder utseendet, selv om de kan komme oppimot 60 cm i skulderhøyde. Det som taler imot det er jo at det bare har litt født 1 Olde English Bulldogge- kull i Norge, og det kom i år. Kan være importert også da, men tror egentlig selv også det bare var en Engelsk Bulldog over rasestandarden. Det skal være ganske dårlige eiere for å ikke vite 100 prosent sikkert hvilken rase de har :p

 

Marialn: Flott Groenendael! Synes den helt klart er den tøffeste av de belgiske fårehundene :)

 

Ellers overrasker det meg med alle de stygge kommentarene enkelte får om hundene sine både her i emnet og irl... At noen våger å kritisere andre sine hunder sitt utseende er ufint til tusen.

Endret av TyrantOfWinter
Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Men må innrøme det at det fins mindre pene hunder i mitt tilfelle som andre liker. Men sier ikke at bikkja er stygg for det!

 

Det rareste jeg har opplevd var at jeg var ute med rotweilervalpen min på 6 måneder da ca, og møtte på ei litt eldre dame som konstanterte at rottisen min var en dobberman..

 

Jeg motsa hu og det kunne hu ikke skjønne :S

 

Enkelte har ikke så stor peiling som de mener og trur de har heller! Noen er litt for høy på pæra, og frekke alt for mange ganger!

Endret av Leffy
Lenke til kommentar
Marialn: Flott Groenendael! Synes den helt klart er den tøffeste av de belgiske fårehundene :)

 

Takk for det :) Jeg syns også den svarte er kulest!! Typen har litt lyst på Terv, men jeg er mest glad i den svarte. Vi får se om det blir svart eller brun som andrehund. Meeen jeg har og litt lyst på en mindre knert. Sheltien er jo såå søt. men det er så mange av de. Det er jo tyve + - sheltier i feks juniorklassen på større utstillinger.

--

 

Det værste er hundefolk som er verdensmestre. De kan alt, og vet alt. Men snakker bare tull..

Jeg møter ofte på folk som er 'ekspert' i min rase.

Jeg vet jeg kan mye, har tross alt drevet med hund hele livet, men kan laangt ifra alt!

Mange som diskuterer seg til en verdensmester tittel. Den dagen jeg blir det skal jeg spandere champis på hele diskusjon.no. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, morsomt å være Basenjieier i så måte. De fleste har aldri hørt om rasen, og kunnskapen til resten pleier å strekke seg til "den hunden som ikke bjeffer".

 

Mange som lurer på hva slags jakthund den er, og der har jeg fortalt mange røverhistorier om løvejakt og greier ;p

(Det triste faktum er vel at Basenjier som regel jakter på gnagere...)

Lenke til kommentar
Jeg tror du tenker på Ridgeback, den ble brukt til løvejakt.

Niks, jeg tenker nok på Basenjien.

Siterer fra Canis:

De brukes til renholdere, rottefangere og til jakt. Jaktformen er stortsett drivende, men de benyttes også til f.eks. løvejakt hvor de passiviserer løven akkurat som elghunder gjør med elg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...