Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke snakk om at det er 'løvehunder', men de har blitt brukt til jakt i afrika. Bland annet på løver ;) Men det er jo Ridgebacken som er ekte løvehunder.

 

Opprinnelig fungerte Basenjien som jakthund. De jaktet ofte i flokk, og ble trent opp til å jage byttet mot jegerne som hadde spent opp ett nett eller gravd en felle for byttedyret. Den jager ved hjelp av synet, men den gode luktesansen og hørselen spiller også en stor rolle i dette arbeidet.

Titusenkroners spørsmålet:

Hvilet dyr lever i Afrika? :thumbup:

Endret av Marialn
Lenke til kommentar

 

Hehe, den der så jeg for noen dager siden. Den ene valpen er halvt naken og halvt med hår, ser utrolig komisk ut. Blanding mellom naken kineser og andre raser blir vel aldri særlig bra.

 

Sam, tidligere verdens styggeste hund var jo også blanding med naken kineser (jeg blir vel korrigert om jeg er helt på vidda nå..)

 

Chinese crested er utrolig trivelige hunder. Min tante har 4 puffer og de er kjempekoslige. Den nakne kan jo omtrent ikke være utendørs om vinteren, så jeg synes litt synd på de. Min Geisha har jo pels, men fryser öfte når det er kaldt ute.. tenke seg hvordan en nakenhund fryser da :ermm:

Lenke til kommentar

Er jeg riktig heldig, ender jeg opp med avkommet til tvkjendisen Lotta! :o)

 

Så har mye å glede meg til gitt. Men ja...ventetiden er rett og slett for jævlig. Men er til det beste for både meg og valpen. Får jeg forberedt meg skikkelig, og har mer muligheten til å ta ut fire ukers ferie for å venne den til å være litt alene i blandt.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

 

Hehe, den der så jeg for noen dager siden. Den ene valpen er halvt naken og halvt med hår, ser utrolig komisk ut. Blanding mellom naken kineser og andre raser blir vel aldri særlig bra.

 

Sam, tidligere verdens styggeste hund var jo også blanding med naken kineser (jeg blir vel korrigert om jeg er helt på vidda nå..)

 

Chinese crested er utrolig trivelige hunder. Min tante har 4 puffer og de er kjempekoslige. Den nakne kan jo omtrent ikke være utendørs om vinteren, så jeg synes litt synd på de. Min Geisha har jo pels, men fryser öfte når det er kaldt ute.. tenke seg hvordan en nakenhund fryser da :ermm:

 

 

vill ikke påstå at Chinese crested er en hund , bør ikkje overstige 5,5 kg står det om den rasen . vill da ikkje påstå at det er hund . en hund bør veie rundt 20 kg og oppover og ha litt størrelse

Lenke til kommentar
vill ikke påstå at Chinese crested er en hund , bør ikkje overstige 5,5 kg står det om den rasen . vill da ikkje påstå at det er hund . en hund bør veie rundt 20 kg og oppover og ha litt størrelse

 

Nå kverrulerer du bare :p

 

En chi på 1,2 kg er hund. Kanskje ikke like mye hund som en slik som en Newfoundlandshund, men alikevel

Lenke til kommentar

Møtte en knøttliten chihuahua igår :) Dødssøt! Men jeg fikk ikke lov til å klappe den, mata den med skinke i et kvarter, men den ville fortsatt ikke la meg ta på den. Var ikke menneske-mammaen i nærheten gikk den helt amokk og var dritredd, var hun der ville hunden bare opp og bli bært. Noe hun selvfølgelig fikk lov til med en gang..

Stakkars liten. :(

Lenke til kommentar

Jeg ringte akkurat den lokale dyrlegen for å forhøre meg om å få klippet ned klørne (og nervene) til Ylva, og han ga meg et prisoverslag på 1300,- inkl. narkose, smertestillende (til etterpå regner jeg med) og antibiotika.

 

Jeg syntes dette var vel mye, men det må jo gjøres, og det blir jo selvsagt umulig å gjøre det selv...

 

Er det en rimelig pris, eller bør jeg shoppe litt rundt?

Lenke til kommentar

Er det ikke vanlig å la hunden bli vandt med klippingen når den er liten? Så slipper man alt stresset når den blir eldre. Naboen vår pleide alltid å klippe små fyrstikker eller pinner ved siden av den når den var valp, og så rose. Slik at den ble vandt til lyden. Men er det kanskje noen hunder som alltid vil være redd?

Lenke til kommentar
vill ikke påstå at Chinese crested er en hund , bør ikkje overstige 5,5 kg står det om den rasen . vill da ikkje påstå at det er hund . en hund bør veie rundt 20 kg og oppover og ha litt størrelse

 

Nå kverrulerer du bare :p

 

En chi på 1,2 kg er hund. Kanskje ikke like mye hund som en slik som en Newfoundlandshund, men alikevel

 

når er det ikke bare Newfoundlandshund jeg liker , liker også :

 

basset hound , drever , leonberger , nova scotia, lapphund , elghund og ikke minst setter ++

 

basset hound og drever er jo ikke på nærheten i størrelse med en Newfoundlandshund , men fortsatt ikke like my hund .

 

men IKKE Chinese crested og lignende hunder , men det er min mening

Endret av ogger
Lenke til kommentar
men Chinese crested og lignende hunder

 

Se der ja!!:p

 

Joda, det er noen som er så heldige at de får til å venne til hunden sin å klippe klør tidlig slik at man kan gjøre det selv. Men det finnes unntak. Noen raser (som min) er ekstremt redde for potene sine, og det var ikke sjangs at jeg skulle få lov til å klippe klør da hun var valp.

Lenke til kommentar

Du kan jo være glad til . Jeg er sterkt imot kjøp av hund i julegave til andre, da jeg synes det er utrolig viktig at den som skal ha hunden er med å velger ut den valper som passer best.

 

Er jo mange kriterier som skal spille inn. Jeg hadde sommer 07 et valpekull på 4 valper. De var vidt forskjellige individer. Av de 4 valpene var det bare 2 av dem jeg kunne tenkt meg å beholdt selv med tanke på "personlighet" . og så bør det jo passe bra for deg å ha hund også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...