Gå til innhold

Bli med i den Amerikanske hæren?


bjarne88

Anbefalte innlegg

Er sjansen stor for at man blir draftet dersom man har statsborgerskap i USA men bor i f. eks Norge?

5973646[/snapback]

 

amerika har ikke værneplikt. Det er bare i store kriser (som vietnam og WW2 f.eks.) de innfører "the draft". Så sannsynligheten for at du blir kallt inn for å tjene er forsvinnende liten hvis du ikke har noen form for militær tilknytning fra før av; avtjent i national guard, marinen, marines, hæren tidligere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er sjansen stor for at man blir draftet dersom man har statsborgerskap i USA men bor i f. eks Norge?

5973646[/snapback]

 

amerika har ikke værneplikt. Det er bare i store kriser (som vietnam og WW2 f.eks.) de innfører "the draft". Så sannsynligheten for at du blir kallt inn for å tjene er forsvinnende liten hvis du ikke har noen form for militær tilknytning fra før av; avtjent i national guard, marinen, marines, hæren tidligere...

5973775[/snapback]

Det er jo bare å melde seg, de har jo trengt folk de siste årene.

Lenke til kommentar
Er sjansen stor for at man blir draftet dersom man har statsborgerskap i USA men bor i f. eks Norge?

5973646[/snapback]

 

amerika har ikke værneplikt. Det er bare i store kriser (som vietnam og WW2 f.eks.) de innfører "the draft". Så sannsynligheten for at du blir kallt inn for å tjene er forsvinnende liten hvis du ikke har noen form for militær tilknytning fra før av; avtjent i national guard, marinen, marines, hæren tidligere...

5973775[/snapback]

Det er jo bare å melde seg, de har jo trengt folk de siste årene.

5973783[/snapback]

 

Du kan melde deg frivillig ja, men det har du jo kunnet i alle år. Så det mer fra "åfaen, kan jeg bli kalt inn?" synspunktet...

 

sålenge du har amerikansk statsborgerskap så er det vel bare å finne en "enlistment officer". Usikker på om de har det på ambasadene, men du vet aldri ;)

Lenke til kommentar
mange Nordmenn i "Den franske fremmedlegionen" dette er en leiehær"mercs" og vil sikkert passe for deg... Men Norge har mange muligheter også... telemarksbataljonen er ofte i land som afghanistan og har en spennende tjeneste... skal sies at det også er veldig vanskelig å bli tatt in i den franske fremmedlegionen men en hel del letter en i en amerikansk hær vil jeg tro....

5973689[/snapback]

 

du må blandt annet snakke flytende fransk..

5973707[/snapback]

 

nei det er ikke nødvendig med flytende fransk..... du kan bli tatt inn uten å kunne spesielt mye fransk... men under tjenesten så lærer du fransk og etter 3 år kan du få fransk statsborgerskap

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig vil ha action så drar du til Afrika. Sjekk ut Rwanda og Burundi, feks. Konsentrasjonsleirene til tyskerne i WW2 er småtterier i forhold til hva de har fått til der - sjekk ut litt om folkemordene mellom hutuene og tutsiene. Er alltid en krig i Afrika som er langt mer brutal og voldelig enn på et hvilket som helst annet kontinent. Tipper trådstarter kan leve ut sine fantasier i en eller annen afrikansk hær.

Lenke til kommentar
mange Nordmenn i "Den franske fremmedlegionen" dette er en leiehær"mercs" og vil sikkert passe for deg... Men Norge har mange muligheter også... telemarksbataljonen er ofte i land som afghanistan og har en spennende tjeneste... skal sies at det også er veldig vanskelig å bli tatt in i den franske fremmedlegionen men en hel del letter en i en amerikansk hær vil jeg tro....

5973689[/snapback]

 

du må blandt annet snakke flytende fransk..

5973707[/snapback]

 

nei det er ikke nødvendig med flytende fransk..... du kan bli tatt inn uten å kunne spesielt mye fransk... men under tjenesten så lærer du fransk og etter 3 år kan du få fransk statsborgerskap

5973853[/snapback]

Riktig

# to be between the age of 17 and 40 years old (Parental or legal tutor authorization is required for minors),

# to hold a valid official identity card,

# to be physically fit for duty wherever he may be needed,

# knowledge of the French language is not necessary because it will be acquired during the contract.

 

Virker som fremmedlegionen er noe for trådstarter, men jeg tviler egentlig på at du vet helt hva du snakker om. Men om du melder deg inn så ønsker jeg til lykke til i helvete.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har sånn sirka null peiling på hva du snakker om (trådstarter)..

 

Er du klar over hvordan du kommer til å bli (psykisk) hvis du bestemmer deg for å dra til krig? Du blir helt føcka oppi skallen, liksom ingen som har kommet tilbake fra Irak som er helt friske liksom...

 

Du har jo Omega Groupe/Force som jobber i veldig mange land, inkl Norge... Men det er mer en privat bedrift der du søker om jobb visstnok.. Og når du er klar for trening der blir du sendt ned til Sør amerika for å ligge i bushen og krige med gurillia (Staves how?) soldatene... Og når du er ferdig med det blir du sendt ned til et krigsherja land der folk trenger deg som "Body guard" med retten til å drepe (alle får ikke den retten though)

 

Men hvis du vil ende opp som et psykisk vrak som lever på trygd og aldri kommer til å bli samme person igjen.. Da sier jeg bare lykke til

Lenke til kommentar

Artig dette her. Jeg kan ikke huske jeg har sagt noe som helst om noen filmer eller at det blir gøy. Jeg er fullstendig klar over at mange blir vrak etter noe krig. Har vel heller ikke sagt at det er tøft.

 

Men jeg må dere har kommet med mange lure utsagn om meg som person, så vidt jeg vet er det ingen av dere som kjenner meg?

Lenke til kommentar
Hva gjør de på da? Afganistan syns jeg ikke noe om, heller noe Afrika, Asia eller Sør-Amerika.

5973714[/snapback]

 

Afghanistan er i Asia :)

5973802[/snapback]

 

Ah din luring. Men jeg regner med at de fleste skjønte hva jeg mente. Og viss ikke så beklager jeg. Asia uten Midtøsten, og det samme med Afrika.

Lenke til kommentar
Afghanistan er ikke midtøst heller...

5974918[/snapback]

:D

 

 

 

 

____________

 

 

Hvorfor vil du i den amerikanske hæren egentlig? Hva gjør den sååå mye "kulere" en den norske? Hvorfor vil du forsvare USA og ikke Norge?

 

Hvis du vil ha mye å gjøre og liker å skyte folk kan du vel bli grensevokter utenfor Jerusalem, lete etter landminer i Somalia, beskytte gulltransporten i Sør-Afrika eller bli hjemme og spille BF2.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...