Gå til innhold

Bli med i den Amerikanske hæren?


bjarne88

Anbefalte innlegg

mange Nordmenn i "Den franske fremmedlegionen" dette er en leiehær"mercs" og vil sikkert passe for deg... Men Norge har mange muligheter også... telemarksbataljonen er ofte i land som afghanistan og har en spennende tjeneste... skal sies at det også er veldig vanskelig å bli tatt inn i den franske fremmedlegionen men en hel del lettere en i en amerikansk hær vil jeg tro.... og hva vil du oppnå? hva er målet ditt? du vet at amerikanske soldater er ofte i krigsherjede områder... du kan dø? tenkt på det? du er 88 modell eller? tenk om en gang til du...

5973689[/snapback]

 

Voldsomt til negativ du skulle være da.

 

Jeg har nettopp vervet meg helt frivillig og har mest sansynlig ordnet meg plass i telemarksdbataljonen og skal til utlandet.

Det er selvfølgelig en risiko i det, men hvor ofte skjer det noe gale?

Vil faktisk anbefale alle til å prøve det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man dø i krig? Nei som "88-modell" har jeg ikke peiling på det..

Hva er dø?

Jeg så en film om sånne kule marinez og de bare hoppet i fallskjerm ned og drepte alle motstandere før man lander. Det er jo sånn det er da... OMG vet dere ikke det engang?

 

Og selv om jeg spør her trenger jeg ikke å faktisk gjøre det, gjør jeg? Det går jo an å lure på å gjøre noe, uten å gjøre det.

 

Og takker for svar.

Lenke til kommentar
Kan man dø i krig? Nei som "88-modell" har jeg ikke peiling på det..

Hva er dø?

Jeg så en film om sånne kule marinez og de bare hoppet i fallskjerm ned og drepte alle motstandere før man lander. Det er jo sånn det er da... OMG vet dere ikke det engang?

 

Og selv om jeg spør her trenger jeg ikke å faktisk gjøre det, gjør jeg? Det går jo an å lure på å gjøre noe, uten å gjøre det.

 

Og takker for svar.

5977282[/snapback]

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113879 :thumbup:

Lenke til kommentar
mange Nordmenn i "Den franske fremmedlegionen" dette er en leiehær"mercs" og vil sikkert passe for deg... Men Norge har mange muligheter også... telemarksbataljonen er ofte i land som afghanistan og har en spennende tjeneste... skal sies at det også er veldig vanskelig å bli tatt inn i den franske fremmedlegionen men en hel del lettere en i en amerikansk hær vil jeg tro.... og hva vil du oppnå? hva er målet ditt? du vet at amerikanske soldater er ofte i krigsherjede områder... du kan dø? tenkt på det? du er 88 modell eller? tenk om en gang til du...

5973689[/snapback]

 

Voldsomt til negativ du skulle være da.

 

Jeg har nettopp vervet meg helt frivillig og har mest sansynlig ordnet meg plass i telemarksdbataljonen og skal til utlandet.

Det er selvfølgelig en risiko i det, men hvor ofte skjer det noe gale?

Vil faktisk anbefale alle til å prøve det.

5976921[/snapback]

 

kan du ikke se hva trådstarter spør om? han vil ikke i den norske hær, det var et tips fra min side. det jeg mente var at det han er ute etter er litt farligere en hva telemarksbataljoner driver med... å joine en amerikansk hær f.eks kan fort få deg drept. særlig nå som det kan sprenge nede i Iran..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Skjerp dere nå! Fyren spør om noe, og hvis dere ikke har noe nyttig å komme med, så trenger dere ikke å poste.

 

Det finnes flere grener i Forsvaret her i landet som sender deg til utlandet.

 

Marinejegerkommandoen - Det er temmelig vanskelig å få kontrakt, eller i det hele tatt komme gjennom kurset, men det at standarden er så høy, har gjort at det aldri har omkommet en marinejeger i strid siden de startet i 1952. Og på tross av det mange av dere tror, ja, marinejegerne får mye action.

 

Kystjegerkommandoen - Barbie-versjonen av marinejeger. Er man motivert og over middels trent, klarer man dette. Det var kystjegere som ble angrepet i Meymaneh (ISAF) og det ble mer skuddveksling enn det media rapporterte.

 

Hærens Jegerkommando - En spesialkommando som ligger på temmelig lik linje med marinejeger. Mens MJK er mer maritimt, er HJK grønne fallskjermhoppere.

 

FSK - Forsvarets Spesialkommando. Norges anti-terrorgruppe. Heftig.

 

Minedykkerkommandoen - Psykisk krevende kurs, vanskelig å få kontrakt, men virker som en veldig interessant tjeneste. Mye utelandsoppdrag.

 

Telemark Bataljon - Er vel en fredsbevarende styrker som ser lite til strid.

 

Linker:

 

Spesialjeger

Forsvarets spesialkommando

Hvordan bli marinejeger

Kystjegerkommandoen

Minedykkerkommandoen

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

ehh white, ta og les innlegga til trådstarter mer nøyaktig så skjønner du litt mer. og han spurte faktisk etter en amerikansk hær men alle du lista opp er norske så du svarte ikke akkurat på det han spurte etter.

 

 

 

for eksempel dette innlegget under her.

 

 

"Kan man dø i krig? Nei som "88-modell" har jeg ikke peiling på det..

Hva er dø?

Jeg så en film om sånne kule marinez og de bare hoppet i fallskjerm ned og drepte alle motstandere før man lander. Det er jo sånn det er da... OMG vet dere ikke det engang?

 

Og selv om jeg spør her trenger jeg ikke å faktisk gjøre det, gjør jeg? Det går jo an å lure på å gjøre noe, uten å gjøre det.

 

Og takker for svar.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Vel kanskje trådstarter er blitt litt irritert på alt våset andre har slengt inn her.

Det er ikke pisspreik og moral vi vil høre her.

 

Det er mange grunner som gjør det interressant å verve seg i det amerikanske forsvaret.

Spiller du for mye data får du en oppfattning av at det amerikanske forsvaret kun består av US Marine Corps, men de utgjør bare en liten del av systemet.

Våpenutvikling og nettverksutvikling er jo noe en kan delta i uten å noen gang se en slagmark. husk at internett som du surfer på er utviklet av NETTOPP det amerikanske militæret.

Det amerikanske luftvåpenet er særlig fristende med sine fantastiske fly og maskiner.

Å tjenestegjøre på hangarskip o.l virker også som en spennende opplevelse.

I tillegg er det nesten utelukkende eneste måte kan man bli astronaut på.

 

Jeg har selv kikket på mulighetene for Airforce og NASA, men har ikke tatt kontakt med ambassaden.

For å søke hos NASA må man være bosatt i USA.

Såvidt jeg fant ut skal det ikke være noe som hindrer deg i å delta i de amerikanske styrkene, eller andre styrker såfremt de er NATO-medlemsland.

For mer informasjon anbefaler jeg deg å ta kontakt med den amerikanske ambassaden i Oslo.

 

Ps. For tiden er det forøvring 35.000 ikke-amerikanske statsborgere som tjenestegjør i det amerikanske forsvaret av totalt 1.470.000

Du trenger ikke gi slipp på ditt statsborgerskap!

Endret av TB9
Lenke til kommentar

Dersom man seriøst vurderer å verve seg til de Amerikanske forsvars/angreps-styrker kan det være lurt også å skaffe deg en bachelor grad før man verver seg. Da får man automatisk høyere grad når man begynner (tror det faktisk er løytnant, noe som er rimelig høyt i Amerikanske hæren). På den måten slipper du å bli satt til minetråkker med det første. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ehh white, ta og les innlegga til trådstarter mer nøyaktig så skjønner du litt mer. og han spurte faktisk etter en amerikansk hær men alle du lista opp er norske så du svarte ikke  akkurat på det han spurte etter.

5980017[/snapback]

 

Jeg prøvde bare å gjøre ham oppmerksom på de norske mulighetene.

Lenke til kommentar
ehh white, ta og les innlegga til trådstarter mer nøyaktig så skjønner du litt mer. og han spurte faktisk etter en amerikansk hær men alle du lista opp er norske så du svarte ikke  akkurat på det han spurte etter.

5980017[/snapback]

 

Jeg prøvde bare å gjøre ham oppmerksom på de norske mulighetene.

5981063[/snapback]

 

ja det var ikke det jeg mente :) var en grei oppsummering. det jeg mente var at du skulle se på alle de useriøse og barnslige innlegga til trådstarter. så vil du skjønne at han får useriøse svar.

Lenke til kommentar

Et forsvar/militære styrker er i utgangspunktet ikke et sted folk som søker "action" og moro. Men desverre er det sånn at det er altfor mange av de som går inn i forsvaret/militæret utover vanlig førstegangstjeneste, som er der av den enkle grunn at de synes smell er gøy, og "det og det våpenet" er fett.

Det er en grunn til at en kaller det "barnehage for voksne" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...