Gå til innhold

Klesstil og musikksmak?


Registrert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her ute som vet om Rockeband med svartkledde (bruker et fint ord) afrikanere?

 

Har fortsatt tilgode å oppdage et. Kan det ha noe med kultur å gjøre?

 

Hadde vært veldig spennende med noe som bryter slik med fordommene og sjangerforventningene

5970942[/snapback]

Noe allà dette du tenker på?:

 

black_metal_again-1143122126_i_2372_full.jpg

Lenke til kommentar
Noen her ute som vet om Rockeband med svartkledde (bruker et fint ord) afrikanere?

 

Har fortsatt tilgode å oppdage et. Kan det ha noe med kultur å gjøre?

5970942[/snapback]

Det er et litt pussig fenomen ja. De eneste jeg kommer på i farta er Living Colour som jo var brukbart rocka for sin tid (slutten av 80 og begynnelsen av 90-tallet) og dermed ganske utypisk når det gjelder musikksjanger i forhold til rase.

 

Lydmessig ligger de vel litt i gaten til f.eks. Extreme eller Faith No More.

 

Sjekk ut Cult of Personality (den største hiten deres) f.eks. Lydklipp her

 

Cult of Personality: Unless you were living under a rock in 1989, you know this signature tune and hard rock classic - the powerful vocals of Corey Glover, the metal/jazz guitar explosion, the Zepplenesque drumming.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Noen her ute som vet om Rockeband med svartkledde (bruker et fint ord) afrikanere?

 

Har fortsatt tilgode å oppdage et. Kan det ha noe med kultur å gjøre?

 

Hadde vært veldig spennende med noe som bryter slik med fordommene og sjangerforventningene

5970942[/snapback]

Noe allà dette du tenker på?

5971379[/snapback]

OnT: Du kom meg i forkjøpet der, gitt. Det artige er at det faktisk er/var et (seriøst?) band.

 

OffT: For å være helt idiot og forferdelig pedantisk, må jeg bare få påpeke at det heter 'à la'.

Lenke til kommentar

Vel, jeg hører mye på metal.. Tror det er umulig å se dette på meg med mindre du treffer meg på en dårlig dag hvor jeg skjuler meg i store band t-skjorter :p

Det kommer litt an på hvem man er.. Om musikken bare forblir bra musikk eller om man virkelig vil ta det ut og leve seg inn i det.. Eller om man rett og slett liker stilen, og/eller vil tiltrekke seg andre mennesker innen den sirkelen.

Men det er da ikke alltid sånn.. Tror det er mange forskjellige grunner til at mennesker velger å ta ut slike ting, men det er da like mange som velger å ikke gjøre det (tror jeg, da).. Du bare legger mindre merke til dem.

Lenke til kommentar
Noen her ute som vet om Rockeband med svartkledde (bruker et fint ord) afrikanere?

 

Har fortsatt tilgode å oppdage et. Kan det ha noe med kultur å gjøre?

 

Hadde vært veldig spennende med noe som bryter slik med fordommene og sjangerforventningene.

 

Noen som har sett musikkvideoen til Korn - Twisted transistor? Der har vi et bra eksempel.

5970942[/snapback]

 

Thin Lizzy er jo et rockeband som hadde en afro-amerikaner ved navn Phil Lynott bak roret en god stund før han bukka under.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste misforsto hva topicen er om, han lurte ikke på hva dere gikk i men "Er det "tøft" å kle seg etter musikk smaken sin eller er de bare fanatikere?" Og jeg vil påstå at jeg er en slik en fanatiker, jeg synes det er "tøft" å kle seg etter musikken, jeg drikker blod og ofrer jomfruer.

Lenke til kommentar
Vel, når artistene som fremfører musikken velger å kle seg på en bestemt måte ("gangster", "metal" etc..) så bidrar jo det til å bygge oppunder imaget rundt musikkstilen. Mange som hører musikken ønsker kanskje å identifisere seg med artisten som framfører den, evt. det budskapet artisten kommuniserer, og da faller det naturlig å også kopiere klesstilen.

 

Så kan man jo diskutere *hvorfor* Dimmu Borgir kler seg i svart og nagler. Ser det "ondt" ut? Hvorfor kler rapartister seg i altfor store klær, caps og gullkjeder? Ser det "respekt" ut?

5968588[/snapback]

 

Godkjent svar :thumbup::)

Lenke til kommentar

Jeg kler meg i helt vanlige klær. Blå jeans, vanlig t-skjorte, har et par band-t-skjorter også, og genserne har en tendens til å være svarte, men det er mest fordi jeg synes jeg kler svart best og fordi det ikke stikker seg ut.

 

Band-t-skjortene er vel det eneste som har noe med hva slags musikk jeg hører på, og de går jeg med fordi de viser en del av hvem jeg er.

Lenke til kommentar
Til informasjon hører jeg på mye hiphop. Merkelig at det er en norm at jeg skal kle meg som en regular Compton G. Jeg er faen ingen gangster, og har aldri vært det. Jeg kler meg på den måten jeg føler for, musikken har ingen innvirkning på klesstilen min.

5970494[/snapback]

Som om jeg skulle ha sagt det selv.

5970591[/snapback]

 

SshhøøøØØøøøre @ begge.

Lenke til kommentar

Men jeg lurer på enting, er det negativt og se ut som du hører på en musikkstil som du faktisk praktiserer(som i og spille i et band) og hører på? Jeg klarer rett og slett ikke å se hva som er gale. Jeg ser selv ikke slikt ut, jeg ser mer ut som en uteligger enn en person som hører på metal, men uansett, er lettere og bare akseptere folk slik de er?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...