Gå til innhold

Hjelp, dama HØRTE [løst] på dritt


Knast

Anbefalte innlegg

Man kan ikke kalle noe musikk for dritt, for alt er fint i andres ører. (selvom jeg selv kan si at veldig mye er dritt :p)

Liker hun listepop og skal over på litt Metallica-sjangeren f.eks. kan jo sanger som "Nothing Else Matters", "One" eller "The Unforgiven" være noe å starte med.

5936098[/snapback]

vet at det er litt på kanten å kalle det dritt.. men det er det mye av det er i mine ører.

nothing else matters og fade to black har hun hørt.. men jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig glad i metallica selv.. de har fengende låter og er et godt band, men på de områdene liker jeg DT bedre.. men fordrar absolutt metallicas låter.. spesielt enter sandman og master of puppets liker jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvorfor skal du få henne vekk fra "drittlistepop" og heller ha henne til å høre på depperock som muse og mew?

5935964[/snapback]

 

Fordi å skulle oppholde seg mye sammen med en person som hører på denne musikken virkelig gnager seg inn i marg og bein, og tar vekk all fokus på at man har lyst til å være sammen med denne personen.

 

 

LarsP, Mira Craig har vel kvaliteter mange ganger over 98% av dagens popartister, men hvordan klarte du å få henne i samme setning som The Police?

Personlig (ja, kun personlige meninger) syns jeg det er lite tiltrekkende med en dame som bjeffer skumlere enn mange growle-artister innen Death- og Black Metal.

Lenke til kommentar

vil ikke fortsette ot-pratet jeg selv har rapportert og gitt uttrykk for flere ganger nå, av det jeg har nevnt er alt unntatt offspring og soadpå et meget høyt musikalsk nivå.offspring og soad hører jeg på fordi de klarer å lage "tøff" punk-rock og rock av enkel og ukompleks musikk. legg deres smak til side her. det var ikke det jeg spurte om.

Lenke til kommentar
Det finnes jo faktisk noe som heter kvalitetspop som f.eks Mira Craig, The Streets og The Police.

5937096[/snapback]

The Streets er vel ikke pop?

Jeg synes det er mer unik hip-hop. Gammel old-school rap med rå engelsk aksent.

Jeg kan heller ikke huske å ha hørt The Streets på radio eller VG-lista heller.

 

Men det er knall musikk! :thumbup:

 

Ontopic:

Nye eller kanskje gamle Michael Jackson-låter kan vel passe. De nye likner mer dagens pop (f.eks albumet Invincible).

Lenke til kommentar

Du vil altså pense henne over fra kommersiell listepop til kommersiell metal? :p

Tror det lureste man kan gjøre her er å ta så lite kontroll som mulig. Det er du selv som må ofre mest her, kanskje du bør prøve å finne ting dere begge kan trives med. Finn låtene hos favorittbandet ditt som er mest "tilgjengelig" og spill disse. Ikke mas på henne og gnål om hvor fantastisk musikken er, da vil hun enten

a) skygge fullstendig unna

eller

b) late som hun liker det, og komme inn i en ond sirkel av mistrivsel som ikke kan ende i annet enn en eksplosjon snørr og tårer en stund etterpå

 

Selv om du finner en fremgangsmåte som funker som snus, bør du ikke kjøre for hardt på. Ut i fra informasjonen i profilen din, vil du etter mine beregninger gå lei av Dream Theater den 26. desember 2007. Da vil det være litt kjipt om dama di fortsatt er helfrelst. Husk at ingenting varer evig, selv ikke musikksmak (selv om det kan føles slik av og til), og at du sannsynligvis allerede har hørt på musikken du liker for øyeblikket en god stund allerede.

Det beste er om musikksmakene deres automatisk glir inn i hverandre etter hvert, noe som vil skje hvis du med tiden aksepterer at det faktisk finnes bra musikk på hitlistene også (det er ikke veldig mye, men av og til kommer det noe selv en ihuga metalhead kan finne seg i å høre på).

 

BTW, endrebjorsvik, "Let's Push Things Forward" med Streets var A-lista på P3 sommeren 2002, noe som gjorde at vi fikk høre den sånn omtrent 3-4 ganger i timen. :)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hva fa... er det ikke bare og ta cd'ene til dama og hive dem i søppla. Litt orden får en da ha på ting. Vi får lære noe av våre nye landsmenn om og sette kvinnfolka der dem hører hjemme og ikke la dem styre steroannlegget......

 

Nei ærlig talt la frøkna di høre på det hun vil. Ser når hun jeg bor sammen med kommer med Rune Rudberg, Sven Ingvars og Vikingane så kjenner jeg eksemen blusser opp i ørene og lysten til og ta dritten og hive den ut vinduet nesten tar fullstendig overhånd.

Men det er hennes valg hva hun vil høre på, så får heller jeg rømme unna når det står på som værst.

 

Når det gjelder musikk så er det ingen ting så irriterende når noen prøver og overtale deg til att dette må du høre på for det er kjempe bra. Att man kan være åpen for nye artister og musikk stiler er greit, men når noen tvinger det på deg blir det noe annet.

 

Så la madammen få ha musikk livet i fred, så får du heller kjøpe deg øre propper eller gjøre som meg, på med headsett på full guffe og spille noe på pc'en til stormen har lagt seg. :thumbup:

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Det bare er sånn. Man må bare godta at den man bor med kanskje har helt annen musikksmak. Å presse sin egen smak over på andre fungerer aldri. Musikk er altfor personlig for det.

Og hvis det skulle vise seg at musikksmaken hennes ødelegger forholdet, var det nok ikke ment til å vare veldig lenge uansett. Det finnes ingen "riktig" musikk å høre på siden det er så individuellt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...