Gå til innhold

TES: Lockpicking - Hvordan det gjøres


Anbefalte innlegg

Bare det ikkje blir for mange stickyer i denne kategorien.

5934926[/snapback]

Det kan jo bli en fare etter hvert. Men guider til slikt som dette kan finnes andre steder på nettet - jeg vil anbefale alle å sjekke ut The Unofficial Elder Scrolls Pages, en wiki-side som har masse info om det meste innen serien.

5936171[/snapback]

Det er bare å lage en sticky som heter "Diverse guider, les før du spør" og i første posten på den ha link til - riktig gjettet - diverse guider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se på denne Lockpick

5990040[/snapback]

Genialt! Nå skjønner jeg endelig det med lyden. Jeg klarer faktisk nå å dirke låser i blinde! :D

6008086[/snapback]

 

Jupp, den videoen var kjempesaker. Var sånn ca noe som det der jeg siktet til med lyden -

Du er etter den lengste lyden, som høres ut som at pinnen har kilt seg litt fast.
Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Haha.. er født under "the thief" med assassin som klasse. Security i level 62 nå. Går rundt med to lockpicks i lomma. (Den ene som backup) Very hard locks er ikke gøy lenger.

 

Tips: Det er egentlig ganske vanskelig å gå etter lyden. Er du rask, kan du heller se hvilken hastighet pinnene går opp med. Går de sakte opp, går de sakte ned igjen også.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg går med et picksett i lomma til enhver tid. Har hjulpet mange det. Vet ikke om det er lov eller ikke, men hvis purken spør, finner et, har du allerede gjort noe annet galt.

 

BTW: hvis du kjøper deg et baufilblad og sliper selv, får du høyere kvalitet enn noe av det de selger på nett.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Var det faktisk så vanskelig og "pirke" i dette spillet for mange?  :!:

6986206[/snapback]

Etter du har gjort det nok, er det lett. Jeg klarer fint Very Hard Locks med Security i level 5 uten å brekke for mange.

6992963[/snapback]

 

Rettelse: Etter du har gjort det nok, går du lei. Derfor elsker jeg Skeleton Key ;)

 

EDIT: Se noen poster lenger opp. Har de folka posta i feil forum eller? :p

Endret av Loerand
Lenke til kommentar
Var det faktisk så vanskelig og "pirke" i dette spillet for mange?  :!:

6986206[/snapback]

Etter du har gjort det nok, er det lett. Jeg klarer fint Very Hard Locks med Security i level 5 uten å brekke for mange.

6992963[/snapback]

Mente det ikke sånn, men mente er det virkelig så vanskelig og skjønne hvordan lockpicking fungerer?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Så har du jo Shady Sam. Han henger på utsiden av IC, gjerne litt nord for stallen. Dessuten hender det faktisk at 'vanlige' merchants har en og annen lockpick til salgs.

 

Det beste tipset er uansett å *lære* seg hvordan lockpicking fungerer. Skaff deg et lite knippe (20 burde holde). Finn en låst kiste, lagre spillet og tren til du er tom for lockpicks, start på nytt der du lagret og ikke gi deg før du klarer en very hard lock med maks en ødelagt lockpick.

 

Siden du nesten alltid finner en og annen lockpick i div dungeons vil du over tid ende opp med mer enn nok av dem.

Lenke til kommentar

De første gangene jeg startet ny karakter, gikk jeg rimelig raskt tom for lockpicks. Men etter at jeg hadde lært meg dem, klarte jeg ikke å tømme lageret jeg hadde opparbeidet meg i starthulen (rundt 30-50 lockpicks, tror jeg.) Jeg fikk bare flere og flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...