Gå til innhold

Hva har skjedd med Alastor? - En dårlig påskekrim


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fred: Jeg har allerede mistet kjæresten min og verdigheten min. Ikke såå gale da, hadde nok klart å miste begge i løpet av natten likevel. Overtrøtthet gjør meg dummere.

5921737[/snapback]

 

Jeg hadde robbet deg totalt for verdigheten din på no time uansett. :)

 

Dama og forresten.

Lenke til kommentar
Kjoert han gjennom vannpumpetestesystemet og matet ham til fiskene i lofoten?

5921841[/snapback]

 

Vesterålen, ikke Lofoten for faen. Hva er det moed folk som tenker "LOFOTEN!" når de hører Nordnorge.... :no:

 

SOrry, måtte blåse ut litt. :roll:

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Kjoert han gjennom vannpumpetestesystemet og matet ham til fiskene i lofoten?

5921841[/snapback]

 

Vesterålen, ikke Lofoten for faen. Hva er det moed folk som tenker "LOFOTEN!" når de hører Nordnorge.... :no:

 

SOrry, måtte blåse ut litt. :roll:

5922416[/snapback]

Herr Brun er nordlending ...

 

 

 

Interessant historie dette, gleder meg til fortsettelsen.

Lenke til kommentar

"Følgende finner sted mellom onsdag 12.04 og tirsdag 18.04 påsken 2006"

 

 

"Sosialismen er roten til alt ondt"

"For noe sprøyt, vennligst dokumenter! Religion er roten til alt ondt!"

"Hva er det du babler om, Gud ønsker alle godt!"

"Åja? Url takk. Underbygg dine påstander!"

"Hvorfor skal jeg det? Det var du som kom med den første påstanden, bevisbyrden er din."

"Herregud! Er det vel ikke, det er du som hevdet at sosialismen er ond og Gud eksisterte. Er jeg nødt til å quote deg for å vise deg det?"

"Blasfemi! Du misbruker Guds ord!"

"Nå vrir du deg unna. Kan du være så snill å dokumentere dine påstander?"

"Hvis du tror at jeg gidder svare deg når du bryter norsk lov, så må du tro om igjen. Vi har faktisk en blasfemi paragraf. Forventer at en moderator tar affære *rapportert*"

"Dette blir for dumt. Forresten er det orddelingsfeil, det heter blasfemiparagraf"

"So? Det der er off topic. *Rapportert*"

"Å herregud, forbanna n00b...."

"Personangrep! Blasfemi! *Rapportert*"

 

Velkommen til Politikk, Religion og Samfunn - bedre kjent som PRS. For mange er det nok forsvaret som går under betegnelsen "Norges største barnehage", men for de som tilbringer noen timer i PRS vil man fort forstå at det nok er en sannhet med visse modifikasjoner. Er du i det religiøse hjørnet, eller kanskje du har behov for å æreskjelle Bush? Eller hva med å provosere hobby-hippiene og påstå at kommunismen aldri har fungert? Vel da er PRS det perfekte sted for deg.

 

Det er med et lite smil om munnen Dotten beveger seg rundt i PRS. Skjellsordene hagler og beskyldningene likeså. En het diskusjon rund narkotika sporer såpass av at Dotten tar i bruk sine fenomenale sletteegenskaper. Gud det er godt å være moderator! Nå er det bare å avvente og se hvor mange beskyldninger som detter inn i pm. I sine få måneder som moderator har Dotten opplevd å bli beskyldt for å være både kommunist, DLF'er, nazist og hardbanka kapitalist. En var attpåtil så frekk og hevdet at han var SV'er. Få ganger har Dotten vært så fristet til å permbanne noen som akkurat da. En bruker, som attpåtil ble permbannet av Alastor i sin tid, har opprettet nye brukere gang på gang. Med en bevegelse som knapt koster en kalori er den nyopprettede brukeren permbannet. Reaksjonen lar ikke vente på seg og enda engang oppretter han en ny bruker og lager egen tråd dedikert til æreskjelling av moderator Dotten. En lojal tyster rapporterer heldigvis og tråden blir nådeløst slettet. Vil det ingen ende ta? Det er lørdag, man skulle tro brukere var for fyllasyk til slikt. Men slikt hører med i jobben, alt man må gjennomgå for å forsvare diskusjon.no og dens brukere, alle de offer man må gjøre...

 

sørgelig heltemusikk spilles i bakgrunnen

 

Spesielt tre brukere er det Dotten ønsker å komme i kontakt med. Å oppspore dem er ikke akkurat noe som han anser som verdens vanskeligste oppgave. Og ganske riktig, i første tråd om FRP er alle tre;JBlack, Pricks og Snekker'n, alle tre nevnt i listen som ble gitt av blacktower.

 

"Unnskyld meg"

Dotten får knapt lirt av seg ordene før JBlack utbryter

"Pokker! Det er Dotten! La oss stikke!"

Før Dotten makter å si "STFU" er med ett Pricks logget av og Snekker'n satt kursen mot en evigvarende diskusjon med Snorreh om Intel vs. AMD. Heldigvis ser det ut til at Jblack har problemer med musen, han sitter fast! Snekker'n får heller slippe unna for denne gang. Dotten sender en pm til Psilocybe, han får ta seg av den karen. Han var tross alt ikke med i hele kapittel 2 og bør således ha mer enn nok av tid.

 

"Jblack, Jblack. Nå har du virkelig lagt gullegget.."

"Jeg forteller deg ingenting!"

"Au contraire. Du har å fortelle meg det jeg vil vite. Du har noe med Alastor sin forsvinning å gjøre og jeg vil vite nøyaktig hva!"

"Det der er en ubegrunnet påstand. Du har ikke belegg for å påstå noe slikt. Vennligst dokumenter, vis meg en link!"

"Jeg har ditt navn på en lapp. En lapp skrevet av de 8 store!"

"Og hva så? Det beviser ingenting. Jeg kan ikke annet enn å konkludere med at du kun farer med usannheter. Det er intet annet enn en udokumentert påstand og dermed ikke verdt noe."

 

Jblack hadde rett og det plager mildt sagt Dotten. Han har ingen link, ingen referanser. Uten det vil han ikke komme noen vei med JBlack.

 

"Du etterlater meg intet valg JBlack... Om du ikke samarbeider så vil jeg lekke ditt navn til VG. Hva tror du vil skje med FRP om det blir kjent at du er involvert i forsvinningen til Alastor?"

"Nei, det ville du aldri gjort? Du vet hva journalistene vil gjøre med den informasjonen! Det er VG det er snakk om, de vil ikke bry seg et fnugg om det er udokumentert svada! Du vet at 70% av journalistene stemmer SV og AP?!?!"

"Kan du dokumentere det?"

"Selvfølgelig. http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/05/08/368278.html".

"Takk"

 

Med ett går det opp for Dotten at han er i ferd med å bli fanget i nok en FRP diskusjon.

 

"Nok av dette! Jeg har ikke tid til å somle rundt. Si meg hva du vet, ellers så skal jeg sørge for at FRP igjen forsvinner under 30%. Din innblandelse i denne saken vil få Søviknes-skandalen til å se ut som en ert i forhold"

"Ok ok."

"Jeg venter...."

"De har sin, vi har vår. Men tallene 12 25 16 24 25 22 22 23 9 22 vil alltid bestå. Du tror du finner svaret, men veien er feil. Vend tilbake og den du søker etter vil stå klar for deg, om du da ikke går lei."

 

Med den avsluttende gåten ser det med ett ut som om musen til Jblack igjen virker som det skal, han logger av og etterlater Dotten undrende tilbake.

 

Samtidig et annet sted i diskusjon.no....

 

"Snekker'n! Hvor er det du har tenkt deg?"

"Ehh, jeg hadde tenkt meg bort for å casemodde litt..."

 

Psilocybe ser enkelt at Snekker'n lyver. Det er et klassisk tegn om man ser opp til venstre, det viser at man benytter fantasidelen av hjernen. Det samme tegnet er om man avslutter en setning med ... Snekker'n skjuler helt klart noe.

 

"Hvorfor stakk du av fra Dotten og hvorfor er du på vei til CPU kategorien om du skal casemodde...? Du lyver vel ikke til meg?"

"Jo visst gjør jeg det. Det vet du like godt som meg, står jo skrevet 5 linjer opp."

"Ja, så fortell meg hvorfor og hva du vet"

"Om du tror jeg forteller deg et eneste ord så må du tro om igjen. Vi har ytringsfrihet i dette landet, det innebærer også at jeg ikke trenger å si noe jeg ikke vil! :roll::p "

"Ytringsfrihet? Ha! Forumet er ingen rettighet! Fortell meg hva jeg vil vite, ellers så kan jeg godt hive deg ut på bakgrunn av den hellige paragraf 13!"

"Hiv meg ut du. Gjerne permban meg du. Hvis du tror jeg lar meg knekke av paragrafrytterske moderatorer som er mer opphengt i å straffe brukere for brudd på latterlige tre-ords-regler, 14 tegn og for lang signatur så må du tro om igjen. Jeg vil bekjempe dette tyranniet om det så er det siste jeg gjør. Man kan pisse isbiter i helvete før jeg sier noe som helst!"

 

Heltemodig Hollywood-musikk spilles i bakgrunnen.

 

Hvordan i all verden skal Psilocybe knekke Snekker'n? Han frykter ikke de mektige moderatorkreftene. Ikke engang permban skremmer den mektige Snekker'n. Har denne mannen ingen svakheter?

 

"Om du ikke sier hva jeg trenger å vite så vil jeg sørge for at det for all framtid vil stå på fremsiden av www.hardware.no at Intel suger og AMD er den fullstendig overlegen. Ikke nok med det, jeg vil gjøre alt i min makt for å sørge for at Snorreh blir moderator"

"Neeei! Din din, nazi-mod! Det vil ødelegge forumet!"

"Bare fortell meg det jeg trenger å vite. For spenningens skyld kan du godt gi det litt hobby-kryptisk."

"Ja vel, ja vel, du vinner... Du tar en kort lang, fortsetter med en lang kort lang og avslutter med en lang kort kort en. Hva er det?

"Det er ikke noe hva, det er en hvem. Takk skal du ha Snekker'n, forumet vil være deg evig takknemlig."

"Intel 4ever!"

 

Dotten dukker så brått opp.

"Psilocybe? Hva gjør du her? Jeg trodde du hadde trukket deg i protest?"

Psilocybe ser undrende på den tåpelige moderatoren.

"Hva er det du snakker om? Drukket igjen nå eller hva?"

"Fanken! Har jeg hoppet feil igjen nå? Hvor er jeg?"

"Hva er det du snakker om? Du er i påskekrimmen. Vi har en moderator å finne, hva er dette for noe tull?"

"Påskekrimmen? Helvete, jeg har hoppet til feil krim! Jeg må komme meg finne tilbake til den rette krimmen og finne de hersens negrene!"

Med ett forsvinner Dotten og igjen står Psilocybe og lurer på hva i all verden negre har med dette å gjøre.

 

 

 

Hva er det med alle de latterlige gåtene? Kan det virkelig være at Pricks og Jblack samarbeider med Snekker'n? Og hvor i all verden er Jessica Alba, hun skulle jo vært med allerede i kapittel 2! Hvorfor er det ingen jenter med i denne fortellingen og er virkelig AMD bedre enn Intel? Noen av, om ikke alle, de spørsmålene vil bli besvart. Følg med!

 

"tallene 12 25 16 24 25 22 22 23 9 22 vil alltid bestå"

Merk! Denne historien er et resultat av ytterst kjedsomhet og er helt og fult et produkt som helt og holdent bygger på trådstarters hellers manglende fantasi. Alle brukere og moderatorer nevnt i denne fortelling gjør det uten samtykke og kan således få sitt navn fjernet om ønskelig ved å sende en pm. Denne dårlig formulerte fortelling er ment å være humoristisk (om enn dårlig humor) og ikke ment å henge ut noen brukere. Om man likevel føler seg truffet og tar seg selv veldig høytidelig så vil som nevnt trådstarter endre fortellingen i henhold til ønske fra berørte parter. Ingen dyr eller brukere er blitt skadet i utformelsen av denne fortelling. Dog tok et tastatur kvelden, samt JBlack sin mus er defekt.

Lenke til kommentar

Next on HHSmA (Hva Har Skjedd med Alastor?)

 

Våre fire helter frykter det værste - er Intraforum, avdeling forum - blitt infiltrert? Er det en sviker i moderatorens rekker? Eller enda værre, blant de 8 store? Dotten blir utsatt for den ultimate fristelse og Orresnei havner i dyp fare. En fra kapittel 1 kommer tilbake og har muligens ikke helt rent mel i posen. Brukeren Rome gjør sin entre og det er ikke bare fordi hun er ung, søt, blond og jente...

Jessica Alba gjør sitt endelige inntog, kan det være i en scene med Rome?

Stay tuned!

 

Coming to a forum near you this easter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...