Gå til innhold

Diskusjonstråd om James Bond-filmene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Die Another Day sett på ny, og det var litt overaskende at filmen var så ræv som jeg faktisk husket at den var. Jeg liker Pierc'ern, og starten med at James blir torturert i Nord-Korea kunne vært utgangspunktet for et spennende plot, men den gang ei.

 

Historien er uinteressant og ekstremt "over-the-top", mens jeg finner de fleste karakterene jæklig forglemmelige. Man skulle faktisk tro at Hale Berry ville vært en god Bond-babe, men etter at hun stiger opp av havet i klassisk Dr.No-stil så går det desverre bare en vei.

 

Det som likevel var mest overraskende var hvor dårlige og kunstige effektene var. Her snakker vi en høybudsjettsfilm fra 2002, og så presenterer de dette crap'et.

 

Alt i alt en av de svakeste Bondfilmene, og jeg er veldig glad for at Craig og Campell reddet serien med sin herlige "reboot" fire år etter. Die Another Day derimot holder til en 4/10 hos meg.

Lenke til kommentar
Da var Die Another Day sett på ny, og det var litt overaskende at filmen var så ræv som jeg faktisk husket at den var. Jeg liker Pierc'ern, og starten med at James blir torturert i Nord-Korea kunne vært utgangspunktet for et spennende plot, men den gang ei.

 

Historien er uinteressant og ekstremt "over-the-top", mens jeg finner de fleste karakterene jæklig forglemmelige. Man skulle faktisk tro at Hale Berry ville vært en god Bond-babe, men etter at hun stiger opp av havet i klassisk Dr.No-stil så går det desverre bare en vei.

 

Det som likevel var mest overraskende var hvor dårlige og kunstige effektene var. Her snakker vi en høybudsjettsfilm fra 2002, og så presenterer de dette crap'et.

 

Alt i alt en av de svakeste Bondfilmene, og jeg er veldig glad for at Craig og Campell reddet serien med sin herlige "reboot" fire år etter. Die Another Day derimot holder til en 4/10 hos meg.

9463289[/snapback]

 

Introen er jo glimrende. Men det er egentlig alt.

Lenke til kommentar
Og som islending kan jeg bemerke at det ikke ligner på Island i det hele tatt. De kunne ihvertfall lagt sekvensen til Nordpolen eller noe hvis de vil ha et spektakulært islandskap. (Klart det er et par isbreer på Island, men det er egentlig bare noen middels store flater med puddersnø.)

9495407[/snapback]

Enda en islending på forumet! :w00t: . Er født der :) .

 

For å være litt on-topic: Nei, det ligner ikke noe særlig, Island er jo ikke dekket av is.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Kjære Cun, jeg utfordrer deg til å finne en verre Bondsekvens enn Islanddelen i Die Another Day. Frem til da er filmen faktisk helt ok, men når Pierce Brosnan begynner å vindsurfe langs en CGI-tsunami og kjører usynlige biler i et isslott, nei da gir jeg opp...

9495316[/snapback]

Teller hele filmer? :whistle:

 

F.eks. Tomorrow Never Dies. Hele.

 

 

...Jeg hater den filmen.

Lenke til kommentar
Hva er dårligst, issekvensen i DAD eller Tomorrow Never Dies. Så velger jeg faktisk TND. Den filmen har den svakeste skurken osv. osv... DAD er ikke veldig mye bedre men litt, men vi snakker fluefittehår...

9495705[/snapback]

 

Du tilhører det absolutte mindretallet i såfall.

 

TND er den neste beste pierce bond filmen.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Goldeneye er den beste av de "nye" filmene syns jeg. Så der har du gått glipp av noe.

 

Men ingenting slår stilen på de gamle filmene som Goldfinger, Man with the Golden Gun, Thunderball, live and let die, license to kill osv.

9501648[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...