Gå til innhold

Ny kategori: Musikkskaping


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg mener den kalrt vil passe best under "Musikk"-kategorien. Da man gjerne nettopp skaper musikk når man komponerer musikk. Enkelt og greit. Dessuten er det ikke alle som bruker hardware til å koponere musikk. Så om en eventuell kategori skal bli laget stemmer jeg for en kategori under "Musikk"!

Lenke til kommentar

Akkurat der kommer det jeg mener er en svakhet med forumet frem. At det eksistere slike snarveier til andre fora. Jeg skulle ønske IPB støttet at et forum kunne ha flere "foreldre", slik at et forum kan være et fullverdig medlem av flere kategorier. Det ser penere ut og er mer funksjonelt.

Lenke til kommentar

STØTTET!

 

Er det noe som er sikkert, så er det at jeg vil være aktiv i en slik forumdel, som ville gjort mye mer av det jeg driver med en smule mer relevant i forhold til kategori. Jeg har en god god del inngående kjennskap til de fleste kjente og mange ukjente musikkverktøy og kan være behjelpelig med å skrive større guider for nybegynnere - samt gi litt tips om mer uofisielle finurlige ting jeg lært meg i løpet av de 10åra jeg har vært aktiv.

 

Jeg håper dere rett og slett bare kan lage en slik kategori omgående uten å bruke flere måneder på å bestemme dere. Jeg kan iallefall love jeg vil holde liv i den delen av forumet.

Lenke til kommentar
Hva går det i at alle bruker programmer til å komponere musikk? Er det ingen som kan spille instrumenter for egen maskin lenger? Jeg synes det er halve moroa jeg, det å kunne spille instrumentene selv. Dessuten blir jo man litt ekstra glad i en sang, om man har laget den selv.

5910200[/snapback]

Jeg vil påstå at jeg kan traktere tangentene sånn noenlunde brukbart, men bruker fortsatt software til å spille inn, og komponerer mens jeg spiller inn. Regner med at det er det de fleste mener også. Såklart er det mange som bruker programmer som inneholder snutter og setter sammen sånn, men størsteparten spiller sjøl, det er hvertfall min erfaring.

 

For all del, lag en slik kategori, jeg vil hvertfall vanke der og skrive daglig.

Lenke til kommentar

Vel, så å si samtlige som har svart her i tråden har stilt seg positive til en slik kategori. Jeg lurer bare på hva forumstyret har å si til dette?

 

Hvis vi sammenlikner denne kategorien med f.eks. "Filmin", tror jeg det ville blitt mer aktivitet siden musikkomponering er mer tilgjengelig for folk flest enn filmproduksjon.

Lenke til kommentar

Da var kategorien opprettet:

https://www.diskusjon.no/?showforum=313

 

Vi falt på navnet musikkskapning, for å favne både de tekniske og kreative sidene ved det å lage musikk. Komponering sikter seg primært inn på selve låtskrivingen og det kreative arbeidet, mens håpet er at et musikkskapningsforum også skal favne om tema som har med musikkproduksjon å gjøre!

 

Så da er det bare å si "Have Fun!"

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...