Gå til innhold

Ny kategori: Musikkskaping


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tenkte at det kunne være nyttig med en egen kategori for musikkskaping her på forumet. Vi har en kategori om filming, så hvorfor ikke ha en om musikkskaping, som er mye mer tilgjengelig og lettvint for flere mennesker enn filming?

 

En egen kategori vil kanskje hjelpe folk bedre og gjøre andre mer interesserte. Vi kan også oppmuntre brukerne å lage guider osv til ulike musikkverktøy.

 

I denne kategorien kan vi ha om alt fra innspilling av kjellerband til pedantredigering av pianorolls. Håper jeg får tilbakemeldinger om dette ønsket. Vi kan gjerne ha en debatt om dette, men det må være konstruktivt. På forhånd takk.

 

Mvh

cun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg hadde et slikt forum vært en absolutt nydelig sak. Spiller jo mye piano selv, og musikkskaping er jo kanskje en av de tingene jeg også da driver med. Jeg skal ikke si om jeg er noe flink til det. Men så er da alt avhengig av person og smak også da.

 

Men et forum for musikkskaping kunne vært et fint tillegg til dette forumet. Jeg føler det er mange som kunne skapt et trivelig miljø rundt en slik kategori. Nå Har jeg riktig nok ikke noe videre erfaring rundt disse musikkskapings programmene. Så håper jo såklart det finnes et par av oss som ssverger til å gjøre det på gamle måten. :yes:

 

Men ja. En slik kategori er veldig ønskelig. Og skulle det være aktuelt med en slik kategori kommer nok jeg til å bli aktiv der. Så all min støtte til dette forslaget.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Er "komponering" et ord som ikke brukes lenger? Har ikke hørt ordet "musikkskaping" før. Dersom noen tror komponering har med barokk og noter å gjøre, så er jo dette en sjanse til å oppdage en større verden.

5908861[/snapback]

Joda komponering bruker jeg ofte, og ja det er fortsatt et helt brukbart ord. Vet ikke helt hvorfor jeg brukte musikkskaping, men det datt vel bare ned i hovudet på meg. Mennesker er ikke feilfrie som du sikkert vet ;)

Lenke til kommentar

Er mange som snakker om å komponere en middagsrett eller komponere en fargeblanding, begge deler er forsåvidt riktig. Men som en underkategori til Musikk-forumet bør det likevel ikke være noe tvil, ei heller hvis trådene handler om musikk.

 

Er ikke i mot ordet musikkskaping, men ser ikke helt hvorfor ikke komponering dekker behovet. Vi må jo huske på at å skape handler om å lage noe ut av svært lite, mens komponering handler - i de fleste stiler - om å sortere/ordne allerede eksisterende støy i et system.

 

Hadde vært kjekt om forumet også var åpent for å diskutere andres verker, ikke bare nålevendes.

Endret av Gilbert
Lenke til kommentar

Et musikkskapings forum hadde jo i grunn vært greit å ha. I allefall et underforum til musikk forumet. Men strengt tatt så holder vel musikkforumet, selv om det kan bli litt rotete å finne fram til en tråd om cuebase ilamme hundrevis av andre tråder, selv med søke funksjonen.

 

Men jeg er absolutt for et musikkskapnings forum :thumbup:

Lenke til kommentar

Har vært bra med en egen kategori for oss kreative musikk-skapere. Kunne sikkert bidratt med noen guider til fl-studio. Hadde også vært gøy om vi kunne hatt en server der vi kunne uploade sangene våre, slik at folk kunne komme med tips osv.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Hva går det i at alle bruker programmer til å komponere musikk? Er det ingen som kan spille instrumenter for egen maskin lenger? Jeg synes det er halve moroa jeg, det å kunne spille instrumentene selv. Dessuten blir jo man litt ekstra glad i en sang, om man har laget den selv.

Lenke til kommentar
Hva går det i at alle bruker programmer til å komponere musikk? Er det ingen som kan spille instrumenter for egen maskin lenger? Jeg synes det er halve moroa jeg, det å kunne spille instrumentene selv. Dessuten blir jo man litt ekstra glad i en sang, om man har laget den selv.

5910200[/snapback]

Mye lettere å bruke soft synth for de som ikke er så gode på noter og ikke kan spille gitar o.l.

Lager jo musikken selv, bare at du bruker et keyboard isteden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...