Gå til innhold

Få ned støynivået på 360, vannkjøling?


Mazeking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nå har vel x360 "vannkjøling" husker ikke helt, men det er vel en type heatpipe?

5905133[/snapback]

JA, nå er det igrunnen mer en type heatpipe som du sier. Microsoft gikk jo ganske tidlig ut å utalte at Xbox 360 skulle ha "vannkjøling". Men det var nok bare en sanhet med modifikasjoner. Det viste seg nemlig at det var et heatpipesystem.

 

Dette fungerer ved at du har vann i små kobberrør. Vannet føres mot prosessoren, og blir så varmet opp. Når vannet varmes nok opp blir det omgjrot til gass som stiger i kobberrørene. Gassen stiger så til dr kobberrøret er kaldt, og avkjøes så til vann igjen.

 

Dette fungerer i teorien veldig bra. Hvilken effekt det har i virkelighetens verden vet jeg ikke. Uansett, som alle andre her sier så er det altså dvd-en som bråker mest, og det er det rett og slett ikke noe å gjøre med.

Lenke til kommentar
hva er en hush box for noe? høres bra ut for min xbox1 som støyer som en jumbojett!

5920948[/snapback]

 

En hush boz er rett og slett en kasse/boks i et eller annet materiale som er blitt lydisolert. Blant annet kan du bygge deg en kasse i tre som du forer med skumgummi eller annet materiale som fungerer lydisolerende.

 

Et eksempel på en hush box finner du her. Dette er da en hush box til en prosjektor. Det er mange materialer som fungerer lydisolerende. Hva som fungerer best til slike "hush box"-er vet jeg ikke. Men jeg ville tro at ting som skumgummi, eggekartoner og annet gjør susen.

 

Et tips er alikevel å bruke ting som ikke gjør det for varmt inni kassa. For en eventuell overoppheting er ikke bra.

Lenke til kommentar

jepp, hush box er utbredt i projektor verdenen. for og unngå overopphetning er det anbefalt og innstallere en stillegående vifte i selve boksen også for å få ut varmlufta.

 

det vanskeligste med og bygge en slik box er egentlig finishen.. skal jo gjerne se litt pent ut også når det skal stå midt i stua en plass.

Lenke til kommentar

vet det finnes lydisolering for biler på biltema (må jo vær ganske hevy duty), kanskje det hadde vært noe å kle en kasse med? hvordan skal man gi strøm til en eventuell vifte?hadde vært knall å bygge enkase jeg kan stappe inn under senga, da slipper jeg jo også å bry meg om finnishen! kanksje bygge den inn i tvbenken min hadde vært noe, har jo allerede skrudd på en "dør" for å vende støyen mest mulig ut bakover

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...