Gå til innhold

Databutikken er sleipe på returer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer ikke OCZ med en etterfølger for Powerstream serien nå i disse dager a?

Sikkert like bra som den første serien.Du bør prøve å få en sånn som erstatning.

 

Var virkelig Seasonic S12 600w for "slapp" for deg?

5892135[/snapback]

Testet flere psuer da oczen røk, den røk dagen før tromsølan. Den eneste som funket skikkelig var en fotron source epsilon 700w som er den jeg bruker nå.

Med seasonic 600w restartet pcen min når jeg startet spill og 12v railet låg på gjennomsnittelig 11.75v på den(mot 12.10 på ocz og 12.05 på epsilon 700w). seasonicen bråkte en del når den ble belastet og ble meget varm.

En annen ting er at seasonic ikke har justerbare rails, noe som alle entusiaster liker meget godt og et nyyyyydelig look som jeg som casemodder setter meget stor pris på..

5892229[/snapback]

 

Hva er egentlig poenget med justerbare rails?

 

AtW

5892299[/snapback]

Blir 12volt, 5volt og 3,3volt lav så er det bare og stille litt opp, den hadde indikatorleds som sa i fra, rød=for mye volt, grønn=ok og gul=for lite.

Det kan og være svært nyttig når du skal overklokke mye.

Lenke til kommentar

Litt off topic,men hvordan reagerer en psu på å stille opp volten på de forskjellige rails? Hvis man må oppjustere spenninga for i det hele tatt å få pc til å fungere over tid,må da psu ta skade av det? Er det slik da at psu går på full guffe konstant?

 

Misforstå meg rett,dette er ikke no innspill på sub1343 retursak.Har man justerbare rails,er de der for å brukes :)

Lenke til kommentar
eh.. var jeg deg ville jeg ikke postet ut de mailene...

mail er jo personlig post akkurat som snailmail og det skal ikke ut offentlig om ikke sender og mottaker er enige om dette....

 

kan slå tilbake på deg vettu... og veldig mange databutikker leser innlegg her på denne siden for å sjekke hvordan butikkens "rykte" har det  :whistle:

5888550[/snapback]

En databutikk får det ryktet som den fortjener.

Lenke til kommentar

De PSU-kalkulatorene er jo forøvrig litt misvisende, for det første viser de hva alle komponentene i hele maskinen drar ved full last, noe som praktisk talt aldri skjer, og de tar for det andre heller ikke med i betraktning kvaliteten på PSUn. Det er jo f.eks forskjell på en 650W PSU som kan levere eksempelvis 20A på 12V og en som kan levere 40A, noe som til dels nevnes tidligere i tråden her.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Kommer ikke OCZ med en etterfølger for Powerstream serien nå i disse dager a?

Sikkert like bra som den første serien.Du bør prøve å få en sånn som erstatning.

 

Var virkelig Seasonic S12 600w for "slapp" for deg?

5892135[/snapback]

Testet flere psuer da oczen røk, den røk dagen før tromsølan. Den eneste som funket skikkelig var en fotron source epsilon 700w som er den jeg bruker nå.

Med seasonic 600w restartet pcen min når jeg startet spill og 12v railet låg på gjennomsnittelig 11.75v på den(mot 12.10 på ocz og 12.05 på epsilon 700w). seasonicen bråkte en del når den ble belastet og ble meget varm.

En annen ting er at seasonic ikke har justerbare rails, noe som alle entusiaster liker meget godt og et nyyyyydelig look som jeg som casemodder setter meget stor pris på..

5892229[/snapback]

 

Hva er egentlig poenget med justerbare rails?

 

AtW

5892299[/snapback]

Blir 12volt, 5volt og 3,3volt lav så er det bare og stille litt opp, den hadde indikatorleds som sa i fra, rød=for mye volt, grønn=ok og gul=for lite.

Det kan og være svært nyttig når du skal overklokke mye.

5893712[/snapback]

Men i hvilke tilfeller er det at PSUen lastes så hardt at spenning faller drastisk, fordi den er på bristepunktet, og det samtidig ikke er noe problem å stille opp spenningen?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Kommer ikke OCZ med en etterfølger for Powerstream serien nå i disse dager a?

Sikkert like bra som den første serien.Du bør prøve å få en sånn som erstatning.

 

Var virkelig Seasonic S12 600w for "slapp" for deg?

5892135[/snapback]

Testet flere psuer da oczen røk, den røk dagen før tromsølan. Den eneste som funket skikkelig var en fotron source epsilon 700w som er den jeg bruker nå.

Med seasonic 600w restartet pcen min når jeg startet spill og 12v railet låg på gjennomsnittelig 11.75v på den(mot 12.10 på ocz og 12.05 på epsilon 700w). seasonicen bråkte en del når den ble belastet og ble meget varm.

En annen ting er at seasonic ikke har justerbare rails, noe som alle entusiaster liker meget godt og et nyyyyydelig look som jeg som casemodder setter meget stor pris på..

5892229[/snapback]

 

Hva er egentlig poenget med justerbare rails?

 

AtW

5892299[/snapback]

Blir 12volt, 5volt og 3,3volt lav så er det bare og stille litt opp, den hadde indikatorleds som sa i fra, rød=for mye volt, grønn=ok og gul=for lite.

Det kan og være svært nyttig når du skal overklokke mye.

5893712[/snapback]

Men i hvilke tilfeller er det at PSUen lastes så hardt at spenning faller drastisk, fordi den er på bristepunktet, og det samtidig ikke er noe problem å stille opp spenningen?

 

AtW

5895156[/snapback]

For mitt vedkommende ble de brukt til noen overklokkings forsøk samt finjustering av volt etter alt var tilkoblert.

De er fine til og finjustere volten på railsene (12.10v er bedre enn 11.90v og 3.3 v er bedre enn 3.15v f.eks) som er noe som resulterer i bedre stabilitet.

Endret av sub1343
Lenke til kommentar
testa den psu kalkulatoren du har i siggen din kremt. uten noen overklokk anbefaler den min 697 watt på min pc.

5894433[/snapback]

eg bare lurer på hvordan du kom frem til så høyt strøm-forbruk? prøvde og sette opp sjølv på den testen og da kom det på 462w + -

Endret av MuD
Lenke til kommentar

For mitt vedkommende ble de brukt til noen overklokkings forsøk samt finjustering av volt etter alt var tilkoblert.

De er fine til og finjustere volten på railsene (12.10v er bedre enn 11.90v og 3.3 v er bedre enn 3.15v f.eks) som er noe som resulterer i bedre stabilitet.

5896415[/snapback]

 

Hvorfor er det bedre egentlig?

 

AtW

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende ble de brukt til noen overklokkings forsøk samt finjustering av volt etter alt var tilkoblert.

De er fine til og finjustere volten på railsene (12.10v er bedre enn 11.90v og 3.3 v er bedre enn 3.15v f.eks) som er noe som resulterer i bedre stabilitet.

5896415[/snapback]

 

Hvorfor er det bedre egentlig?

 

AtW

5896967[/snapback]

 

Det sier seg jo selv.

 

Hvis du har så mye strømtrekk under load at 12V-railen faller ned til 11.5V f.eks, har du mulighet til å justere opp 12V-railen til å mate mer, slik at den kommer seg opp til 12V...

 

Når det er sagt, har jeg bare dårlige erfaringer med OCZ-PSU'er. Har hatt 2 stk, hvor den ene plutselig følte for å mate systemet mitt med 15V, noe som tok knekken på hovedkort, RAM, _SAMTLIGE_ harddisker ++... Den andre døde bare plutselig. Dette var en 420 og en 470W hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Nå kjører jeg en Hiper 580W og en Antec 420W, så nå har jeg totalt 1000W til rådighet. Antec'n driver alle harddiskene, floppy *doh*, USB-ting og tang, CD/DVD, minnekortleser osv. Hiper'n tar hovedkortet og skjermkorta.

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende ble de brukt til noen overklokkings forsøk samt finjustering av volt etter alt var tilkoblert.

De er fine til og finjustere volten på railsene (12.10v er bedre enn 11.90v og 3.3 v er bedre enn 3.15v f.eks) som er noe som resulterer i bedre stabilitet.

5896415[/snapback]

 

Hvorfor er det bedre egentlig?

 

AtW

5896967[/snapback]

 

Det sier seg jo selv.

 

Hvis du har så mye strømtrekk under load at 12V-railen faller ned til 11.5V f.eks, har du mulighet til å justere opp 12V-railen til å mate mer, slik at den kommer seg opp til 12V...

 

Når det er sagt, har jeg bare dårlige erfaringer med OCZ-PSU'er. Har hatt 2 stk, hvor den ene plutselig følte for å mate systemet mitt med 15V, noe som tok knekken på hovedkort, RAM, _SAMTLIGE_ harddisker ++... Den andre døde bare plutselig. Dette var en 420 og en 470W hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Nå kjører jeg en Hiper 580W og en Antec 420W, så nå har jeg totalt 1000W til rådighet. Antec'n driver alle harddiskene, floppy *doh*, USB-ting og tang, CD/DVD, minnekortleser osv. Hiper'n tar hovedkortet og skjermkorta.

5896997[/snapback]

Hvis man har så mye trekk at PSUen plutselig får et spenningsfall som fører til at spenningen blir under specs, hvorfor kan man da bare stille opp spenningen? Hvorfor klarer ikke PSUen å beholde spenningen "selv"?

 

AtW

Lenke til kommentar

Sett at en PSU er satt til å gi 600W kontinuerlig trekk, kan det fort hende at du kan "overtrekke" dette med noen W som kan bety spenningsfall og ustabil maskin. Derfor har OCZ laget den muligheten slik at du skal kunne ha kontroll på dette - Til en viss grad --- Det drepte iallefall min PSU.

 

Jeg synes muligheten er grei nok, men OCZ sine strømforsyninger er ikke noe jeg vil ha igjen. Dessuten er det bevist i flere tester at den gir spenningsfall, noe Seasonic'en ikke gjør.

Lenke til kommentar
Sett at en PSU er satt til å gi 600W kontinuerlig trekk, kan det fort hende at du kan "overtrekke" dette med noen W som kan bety spenningsfall og ustabil maskin. Derfor har OCZ laget den muligheten slik at du skal kunne ha kontroll på dette - Til en viss grad --- Det drepte iallefall min PSU.

 

Jeg synes muligheten er grei nok, men OCZ sine strømforsyninger er ikke noe jeg vil ha igjen. Dessuten er det bevist i flere tester at den gir spenningsfall, noe Seasonic'en ikke gjør.

5897011[/snapback]

 

Ja, jeg skjønner man kan overtrekke PSUen, men om man først gjør dette, og PSUen ikka makter å levere høy nok spenning, hvorfor kan man da bare stille opp spenningen? Hva gjør at PSUen plutselig har evne til å levere mer spenning?

 

AtW

Lenke til kommentar
Sett at en PSU er satt til å gi 600W kontinuerlig trekk, kan det fort hende at du kan "overtrekke" dette med noen W som kan bety spenningsfall og ustabil maskin. Derfor har OCZ laget den muligheten slik at du skal kunne ha kontroll på dette - Til en viss grad --- Det drepte iallefall min PSU.

 

Jeg synes muligheten er grei nok, men OCZ sine strømforsyninger er ikke noe jeg vil ha igjen. Dessuten er det bevist i flere tester at den gir spenningsfall, noe Seasonic'en ikke gjør.

5897011[/snapback]

 

Ja, jeg skjønner man kan overtrekke PSUen, men om man først gjør dette, og PSUen ikka makter å levere høy nok spenning, hvorfor kan man da bare stille opp spenningen? Hva gjør at PSUen plutselig har evne til å levere mer spenning?

 

AtW

5897014[/snapback]

 

Tja, den som visste det... Hehe. OCZ'en har mulighet for å gi iallefall 50W over evne over tid, etter hva jeg har fått beskjed om. Men jeg er helt enig med deg, det burde ikke være noe problem for en PSU å beholde spenningene selv, spesielt ikke mtp på prisen du betaler for å få den lille boksen - Som flere har sagt, du får jo en Qtec 600W for 400kroner, altså til en tredel av prisen, dvs du kan få 1800W for mindre enn det du må ut med for OCZ'en.

Lenke til kommentar

Med fare for å bli totalt off topic nå,så les denne testen fra toms hardware.Noe særlig mer seriøst tror jeg ikke vi finner.

 

Kan ikke akkurat skryte av OCZ 600w der.Den feila flere tester også.Etter mange dagers torturtest,ble Seasonic S12 600w anbefalt.

 

Har hatt en Seasonic S12 600w selv på Asus a8n premium,og det må være den mest stillegående psu jeg har vært borti.Kan heller ikke skjønne at den skulle knele før en Powerstream 600w.

 

Men det kan ikke være tvil om trådstarters rettigheter her.Han skal selvfølgelig ha en lik eller bedre vare i retur.

 

Er faktisk "innblandet" i ei bestilling selv,på Databutikken,som det brygger opp til "et eller annet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...