Gå til innhold

Databutikken er sleipe på returer.


Anbefalte innlegg

Å henge ut trådstarter her fordi han sa han hadde utdannelse blir helt feil etter min mening.

 

Når jeg tar kontakt med min ISP f.eks sier jeg med en eneste gang at jeg er utdannet MCSE . så slipper de å spørre meg om kontakten står i.

 

Når man skal diskutere noe er det greit å vite hvem man har med å gjøre og når trådstarter sier til databutikken at han er utdannet innenfor data burde selger skjønne at dette er en som ikke lar seg lure med en billigere og dårligere PSU

 

*edit* skriveleif var på morgenbesøk

Endret av jor-el
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du burde ha ventet med hele denne saken til den var løst før du postet dette her...kan jo hende alt løser seg til slutt...Butikker generelt er IKKE spesielt positive til deg som kunde når du er helt ape ang. returer eller garanti saker.Hyggelig og positiv samtale hjelper deg mye lengre enn dette her..hadde helt sikkert løst seg på en mye bedre måte hvis du hadde vært mere saklig.

 

just my 2 c's

Lenke til kommentar
Å henge ut trådstarter her fordi han sa han hadde utdannelse blir helt feil etter min mening.

 

Når jeg tar kontakt med min ISP f.eks sier jeg med en eneste gang at jeg er utdannet MCSE . så slipper de å spørre meg om kontakten står i.

 

Når man skal diskutere noe er det greit å vite hvem man har med å gjøre og når trådstarter sier til databutikken at han er utdannet innenfor data burde selger skjønne at dette er en som ikke lar seg lure med en billigere og dårligere PSU

 

*edit* skriveleif var på morgenbesøk

5886933[/snapback]

 

jeg har også utdannelse, men det spiller jo absolutt ingen rolle når jeg skal reklamere på et produkt...

Lenke til kommentar
Når jeg tar kontakt med min ISP f.eks sier jeg med en eneste gang at jeg er utdannet MCSE . så slipper de å spørre meg om kontakten står i.

5886933[/snapback]

Hjelper fint lite med MCSE eller annen utdannelse/erfaring.

 

Har selv blitt kjeftet huden full for "dårlig hardware" av folk som påpeker utdannelsen sin med en gang de ringer inn fordi de har nettverkstrøbbel. Ender med at de legger på så fort jeg har fått dem til å faktisk trykke inn knappen for å skru på trådløst nettverkskort.

 

Kunder som begynner med å skryte av utdannelsen og erfaringen sin viser seg som regel å være de som ikke har gjort noe som helst av det andre anser som basic.

Lenke til kommentar
Jeg synes du burde ha ventet med hele denne saken til den var løst før du postet dette her...kan jo hende alt løser seg til slutt...Butikker generelt er IKKE spesielt positive til deg som kunde når du er helt ape ang. returer eller garanti saker.Hyggelig og positiv samtale hjelper deg mye lengre enn dette her..hadde helt sikkert løst seg på en mye bedre måte hvis du hadde vært mere saklig.

 

just my 2 c's

5887012[/snapback]

 

Når butikken sitt tilbud nærmest er en vits, så er det kasnkje ikke så rart at trådstarter er litt negativ? Såvidt jeg kunne se var han hyggelig i starten. Dessuten burde butikken i det minste klare å tilby en saklig erstatning, etter loven, om de ikke trenger å være hyggelig utover det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dersom chieftec varianten har like høy effekt ut som den du leverte inn så ser jeg ingen grunn til å sutre. Prisen er likegyldig - det som er gyldig er at du skal få en som har samme utgangspunkt som den du først kjøpte.

5888280[/snapback]

 

Om du bare benytter oppgitt effekt til å bedømme en PSU, så risikerer du å gjøre noen dårlige valg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når jeg tar kontakt med min ISP f.eks sier jeg med en eneste gang at jeg er utdannet MCSE . så slipper de å spørre meg om kontakten står i.

5886933[/snapback]

Hjelper fint lite med MCSE eller annen utdannelse/erfaring.

 

Har selv blitt kjeftet huden full for "dårlig hardware" av folk som påpeker utdannelsen sin med en gang de ringer inn fordi de har nettverkstrøbbel. Ender med at de legger på så fort jeg har fått dem til å faktisk trykke inn knappen for å skru på trådløst nettverkskort.

 

Kunder som begynner med å skryte av utdannelsen og erfaringen sin viser seg som regel å være de som ikke har gjort noe som helst av det andre anser som basic.

5888253[/snapback]

 

 

Hallo !!

 

Det jeg vil frem til er at om den du vil prate med vet sånn i nabolaget hva du burde kunne har du et bedre utgangspunkt for diskusjon.

 

Utdannelse er ikke en garati for at du eller jeg har rett men det hjelper litt for å vite hvor vi skal starte diskusjonen.

 

Trådstarter "brifer" med sin utdannelse for at han ønsker å bli tatt seriøst og gi inntrykk av at han vet hva han snakker om.

Selv bruker jeg ikke å legge ut om hva jeg kan før jeg føler at jeg mistenkes for å være en "noob". Det hjelper på om vi snakker samme språk om vi vil komme til enighet.

 

Personlig mener jeg det er helt rett av trådstarter å henge ut butikker som er vanskelige å ha med å gjøre. Om det skulle løse seg til slutt antar jeg at det også kommer med i denne tråden og butikken vil ha berget noe av "æren". Som jeg sier i mitt første svar her: ville den butikken jeg jobber i måtte møte i skifteretten om vi hadde en slik kundebehandling.

 

Håper det ordner seg for deg sub og jeg håper for alt i verden at du ikke blir avspist med et dårligere produkt selv om verdiforingelsen er noe du må ta med i betraktning da din PSU ikke lengere er å få tak i. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Dersom chieftec varianten har like høy effekt ut som den du leverte inn så ser jeg ingen grunn til å sutre. Prisen er likegyldig - det som er gyldig er at du skal få en som har samme utgangspunkt som den du først kjøpte.

5888280[/snapback]

Når skal folk forstå at effekt ikke er et særlig godt mål på kvalitet for PSUer?

Lenke til kommentar

Man kan jo ikke kun se på hvor mye effekt den leverer da... Om jeg kjøper en ekslusiv bil, og jeg skal få ny pga noe var galt, så skal liksom bilselgeren gi meg en jallabil til under halve prisen og argumentere med at "kan ikke klage, den går like fort som forrige!" ?

 

Nei, vettu hva... kunden skal i det minste få et tilvarende produkt når det gjelder prisen.. Eller eventult få et mellomlegg i kompensasjon etter avtale.

Lenke til kommentar
Dersom chieftec varianten har like høy effekt ut som den du leverte inn så ser jeg ingen grunn til å sutre. Prisen er likegyldig - det som er gyldig er at du skal få en som har samme utgangspunkt som den du først kjøpte.

5888280[/snapback]

Når skal folk forstå at effekt ikke er et særlig godt mål på kvalitet for PSUer?

5888424[/snapback]

nope ser jo f.eks Qtec psu-er... du får ein "650watt" for 470kr.

Lenke til kommentar
Dersom chieftec varianten har like høy effekt ut som den du leverte inn så ser jeg ingen grunn til å sutre. Prisen er likegyldig - det som er gyldig er at du skal få en som har samme utgangspunkt som den du først kjøpte.

5888280[/snapback]

 

hehe. å når det ikke er å få tak i , hva gjør du da ??

 

Hever kjøpet eller tilbyr kunde et annet produkt for samme pris.

 

Det er ikke bare Watt det er snakk om her, det er snakk om finish, justerbare rails. stabil output og peak.

 

Chieftec psu eller noen andre kan ikke måle seg opp mot OCZ psu , eneste du kan sammenlikne er at begge leverer strøm og passer inn i kabinettet.

 

*edit* skriveleif stikker stadig innom meg :blush:

Endret av jor-el
Lenke til kommentar

Saken her er jo at produktet har en produksjonsfeil, ergo selgers feil. Hvis de velger å sende et erstatningsprodukt fordi de ikke kan reparere, levere samme vare, eller ikke vil refundere beløpet.

 

Her er det mange ting de kunne gjøre/gjøres annerledes, som er gode løsninger.

 

Men de velger istedet å sende "et tlsvarende produkt". Da må de jo selfølgelig sende noe de er 100% sikre er like bra eller bedre på alle punkter av varen!

 

Utrolig provoserende og lite fleksiblet, dårlig service. Slik behandler de kunder, slik ville ALDRI ha forekommet i min butikk. (dog helt andre varer)

 

Bra at dette ble postet på forumet, så tenker vi to ganger neste gang vi skal handle.

Lenke til kommentar

eh.. var jeg deg ville jeg ikke postet ut de mailene...

mail er jo personlig post akkurat som snailmail og det skal ikke ut offentlig om ikke sender og mottaker er enige om dette....

 

kan slå tilbake på deg vettu... og veldig mange databutikker leser innlegg her på denne siden for å sjekke hvordan butikkens "rykte" har det :whistle:

Endret av tiiim
Lenke til kommentar
eh.. var jeg deg ville jeg ikke postet ut de mailene...

mail er jo personlig post akkurat som snailmail og det skal ikke ut offentlig om ikke sender og mottaker er enige om dette....

 

kan slå tilbake på deg vettu... og veldig mange databutikker leser innlegg her på denne siden for å sjekke hvordan butikkens "rykte" har det  :whistle:

5888550[/snapback]

 

Hvordan kan det slå tilbake? Og er "offisiell" mail fra en bedrift privat?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en ocz powerstream 600w derfra for ca 1 år siden som er RÅ både på støy, utseende og power(den hadde justerbare rails som jeg digget) men denne sluttet og virke og jeg sendte den inn til databutikken, nå sender de meg en chieftec 620w tilbake som er en "billig" psu som ikke tåler trøkk og ser billig ut og i tillegg bråker som fy under belastning.

Jeg kjøpte en ocz 600w til ca 2000,- for at det var det råeste både på utseende og trøkk.

chieftec 620w koster rundt 800,-.

Det er stor forskjell på antall watt på forskjellige psuer og ocz 600w var egentlig en 700w psu(noe som står på ocz sine hjemmesider).

Mitt råd, legg heller i de få ekstra kronene et produkt koster en annen plass og få service med på kjøpet.

Denne saken skal tas opp med forbrukerombudet.

Kan være verd og nevne at jeg har et meget strømkrevende oppsett med blant annet x2 4800+, 10 hdds, sli oppsett mm

Kjøpsloven sier at jeg har krav på noe tilsvarende eller bedre.

Her er mailen ang. saken:

 

Hei igjen.

Det er vårt synspunkt at den Chieftec-strømforsyningen vi tilbyr deg som erstatning er en meget god strømforsyning, og den matcher din gamle OCZ på spesifikasjoner. Selv om den ligger under i pris så vil jeg påstå at det er en bedre strømforsyning. Jeg har gjort klar ordren på den strømforsyningen til deg nå. Dersom du overhodet ikke ønsker den tilsendt så gi gjerne beskjed, så kan vi i så fall avvente inntil forbrukerombudet har fattet sin beslutning.

 

Med vennlig hilsen

Thomas

Retur & Support

databutikken.com

 

 

---------------------------

Hei.

Venneligst kontakt meg på mobil eller mail snarest med et bedre resultat

enn det dere tilbyr nå.

Har allerede sendt en kopi av denne mailen til forbrukerombudet og kommer

til og opprette en sak mot dere. Siden jeg er meget godt utdannet og

jobber som datatekniker regner jeg ikke med at dette blir noe problem.

Mvh

 

> > Hei igjen.

> > Vi har også fått inn denne i løpet av helgen, så jeg kan godt sende deg

> > denne som en erstatningsvare i stedet:

> > http://www.databutikken.com/no/default.php...Id=SIR620W-A12S

> >

> > Med vennlig hilsen

> > Thomas

> > Retur & Support

> > databutikken.com

> >

> >

> > ---------------------------

> > Hei!

> > Den seasonicen er ikke tilsvarende eller bedre enn den ocz psuen jeg

> > hadde, den klarer ikke og levere nok på 12v. jeg jobber på datakjeden i

> > tromsø(som tekniker) og vi har den inne på lager og jeg har testkjørt den

> > på min pc med 10 harddisker og sli oppsett(2x6800ultra) med x2 4800+ cpu,

> > den klarte ikke og drive pcen min skikkelig, den restarta når jeg skulle

> > starte spill. Seasonic oppgir max peak på 600w mens ocz oppga peak på 700w

> > på den psuen jeg sendte inn, den skulle klare kontinuerlig 600w.

> > Såvidt jeg kan se på deres sider så kan ikke dere tilby tilsvarende eller

> > bedre psu til meg.

> > mao jeg trenger en enorm psu som den ocz psuen var, jeg har og i flg.

> > kjøpsloven krav på og få refundert frakt tur/retur i tillegg.

> > Jeg står fremdeles fast med tilbudet på de ram brikkene uten mellomlegg.

> > Mvh

> >

> >

>> >> Hei.

>> >> Pr i dag så ligger det settet med minnemoduler på 1889,-

>> >> I henhold til forbrukerkjøpsloven så kan vi tilby deg en vare som er

>> >> tilsvarende eller bedre enn den du har sendt inn.

>> >> Altså vil vi da ta utgangspunkt i verdi på tilsvarende produkt dersom du

>> >> ønsker en annen type vare.

>> >> I dette tilfelle så vil jeg ta utgangspunkt i Seasonic S12-600 600W

>> >> 120mm

>> >> som er en meget god strømforsyning.

>> >> Prisen på den ligger i dag på 1363,-

>> >> Altså vil det bli et mellomlegg å betale på 526,- + oppkrav på 50,-

>> >>

>> >> Med vennlig hilsen

>> >> Thomas

>> >> Retur & Support

>> >> databutikken.com

>> >>

>> >>

>> >> ---------------------------

>> >> Kundesenter/databutikken.com wrote:

>>> >>> Hei.

>>> >>> Din retur er ferdig behandlet, og vi vil tilby deg en ny

>>> >>> strømforsyning.

>>> >>> Grunnen til at jeg sender deg denne mailen er fordi den

>>> >>> strømforsyningen

>>> >>> du har kjøpt nå er utgått fra vårt sortiment, og derfor så er det fint

>>> >>> om du kan ta en titt på hjemmesiden vår angående en alternativ

>>> >>> strømforsyning vi kan sende til deg.

>>> >>>

>>> >>> Med vennlig hilsen

>>> >>> Thomas

>>> >>> Retur & Support

>>> >>> databutikken.com

>>> >>>

>> >> Hei!

>> >> Kunne jeg tatt noe annet enn en strømforsyning, har kjøpt meg ny nemlig

>> >> for den gamle gikk dagen før jeg skulle på lan.

>> >> Kunne tenkt meg disse:

>> >> http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=2048TWX500 som er litt

>> >> billigere enn strømforsyningen var

>> >> Mvh

>> >>

5885860[/snapback]

 

Hei!

 

Saken er at OCZ har en svært god garanti på dette produktet: 60 måneders garanti, 36 måneders PSU bytte garanti. Her er det bare for Databutikken eller deg å ta kontakt med Marcus på OCZ og du får ny PSU. Har de ikke den gamle 600w utgaven uten SLI sertifisering, ja så sender de deg en ny med SLI.

At Databutikken går denne veien når OCZ har denne garantien, er en gåte, for dette skulle ikke koste dem et rødt øre.

Her er det OCZ's garanti som gjelder, og Databutikken er pliktig til å følge denne etter norsk lov.

Dette er ikke en diskusjon, dette er et faktum. Her er det ingen rom for tolkninger eller synsinger. Databutikken må følge OCZ's garanti, ferdig med det.

Jeg har tlf.nr. til Marcus på OCZ om du vil ta kontakt selv og forklare saken, tipper han kommer til å le av det hele og rydde opp i saken..........

Kopier dette jeg har postet her til en e-mail til Databutikken, så tenker jeg de gjør det de er pliktig til.

 

 

Mvh. Runar

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Man kan jo ikke kun se på hvor mye effekt den leverer da... Om jeg kjøper en ekslusiv bil, og jeg skal få ny pga noe var galt, så skal liksom bilselgeren gi meg en jallabil til under halve prisen og argumentere med at "kan ikke klage, den går like fort som forrige!" ?

 

Nei, vettu hva... kunden skal i det minste få et tilvarende produkt når det gjelder prisen.. Eller eventult få et mellomlegg i kompensasjon etter avtale.

5888437[/snapback]

 

Du vet da faen ikke hva slags kalkyle de har på den chieftec varianeten? Hva om den selges i -800NOK Så lengen bilen ser lik ut, og har lik ytelse, så tror jeg nok du ikke kommer så veldig langt.

Lenke til kommentar
Man kan jo ikke kun se på hvor mye effekt den leverer da... Om jeg kjøper en ekslusiv bil, og jeg skal få ny pga noe var galt, så skal liksom bilselgeren gi meg en jallabil til under halve prisen og argumentere med at "kan ikke klage, den går like fort som forrige!" ?

 

Nei, vettu hva... kunden skal i det minste få et tilvarende produkt når det gjelder prisen.. Eller eventult få et mellomlegg i kompensasjon etter avtale.

5888437[/snapback]

 

Du vet da faen ikke hva slags kalkyle de har på den chieftec varianeten? Hva om den selges i -800NOK Så lengen bilen ser lik ut, og har lik ytelse, så tror jeg nok du ikke kommer så veldig langt.

5888796[/snapback]

 

Poenget er at en PSU har mange andre ting som bestemmer kvaliteten en hva produsenten oppgir som wattstyrke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...