Gå til innhold

Databutikken er sleipe på returer.


Anbefalte innlegg

Med fare for å bli totalt off topic nå,så les denne testen fra toms hardware.Noe særlig mer seriøst tror jeg ikke vi finner.

 

Kan ikke akkurat skryte av OCZ 600w der.Den feila flere tester også.Etter mange dagers torturtest,ble Seasonic S12 600w anbefalt.

 

Har hatt en Seasonic S12 600w selv på Asus a8n premium,og det må være den mest stillegående psu jeg har vært borti.Kan heller ikke skjønne at den skulle knele før en Powerstream 600w.

 

Men det kan ikke være tvil om trådstarters rettigheter her.Han skal selvfølgelig ha en lik eller bedre vare i retur.

 

Er faktisk "innblandet" i ei bestilling selv,på Databutikken,som det brygger opp til "et eller annet".

5897466[/snapback]

 

I tom's test så bruker de en versjon av dette PSU som hadde store problemer, og dette er fikset til de grader i en oppdatert utgave, så PSU fra OCZ de bruker der ikke representativ for de oppdaterte revisjonene av Powerstream 600W.

 

Det beklagelige her er at de ikke har kalt tilbake problem seriene, for disse "gamle" utgavene sverter selfølgelig "rykte" til de oppdaterte versjonene.

Tester av disse viser jo at spenningsfall o.l. er ikke eksisterende, og at dette PSU rangeres blant de beste noensinne laget.

 

Den eneste serien de faktisk kalte tilbake, grillet hardware så det holdt (bla. skjermkort), dette fra uoffisielle kilder

.

Leste en del tester før valget falt på OCZ 600w, og sammenlignet med også din PSU. Og med OCZ's PSU holder alle railene seg på rett linje uten fall, og dette var grunnen til at jeg valgte dette.

Nå hadde jeg mulighet til å forsikre meg om at mitt PSU faktisk ikke var en av disse tidlige utgavene, og det vises tydelig under peak load opptil og over 600w.

Jeg bygger en mengde PC'er for svært krevende kunder, og uansett vilke highend PSU jeg velger til disse, kan de ikke måle seg med verdiene til mitt PSU.

 

Dette at de fleste kjøpere av Powerstream 600w spiller litt lotto om de får rette utgaven eller ei, er vel en av de få kritiske synspunkter jeg har om OCZ. Men kritikken er høyst fortjent, og etter samtaler med folk på OCZ så tar de denne kritikken høyst alvorlig, og lover bot og bedring.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med fare for å bli totalt off topic nå,så les denne testen fra toms hardware.Noe særlig mer seriøst tror jeg ikke vi finner.

 

Kan ikke akkurat skryte av OCZ 600w der.Den feila flere tester også.Etter mange dagers torturtest,ble Seasonic S12 600w anbefalt.

 

Har hatt en Seasonic S12 600w selv på Asus a8n premium,og det må være den mest stillegående psu jeg har vært borti.Kan heller ikke skjønne at den skulle knele før en Powerstream 600w.

 

Men det kan ikke være tvil om trådstarters rettigheter her.Han skal selvfølgelig ha en lik eller bedre vare i retur.

 

Er faktisk "innblandet" i ei bestilling selv,på Databutikken,som det brygger opp til "et eller annet".

5897466[/snapback]

Jeg stoler ikke på tester fra tomshardware. husker da radeon 9700pro kom og tomshardware var den eneste siden som påstod at gf4 ti4600 var raskere. har også vert en del mistanke tidligere om at de har favorisert intel produkt.

Lenke til kommentar
Med fare for å bli totalt off topic nå,så les denne testen fra toms hardware.Noe særlig mer seriøst tror jeg ikke vi finner.

 

Kan ikke akkurat skryte av OCZ 600w der.Den feila flere tester også.Etter mange dagers torturtest,ble Seasonic S12 600w anbefalt.

 

Har hatt en Seasonic S12 600w selv på Asus a8n premium,og det må være den mest stillegående psu jeg har vært borti.Kan heller ikke skjønne at den skulle knele før en Powerstream 600w.

 

Men det kan ikke være tvil om trådstarters rettigheter her.Han skal selvfølgelig ha en lik eller bedre vare i retur.

 

Er faktisk "innblandet" i ei bestilling selv,på Databutikken,som det brygger opp til "et eller annet".

5897466[/snapback]

Jeg stoler ikke på tester fra tomshardware. husker da radeon 9700pro kom og tomshardware var den eneste siden som påstod at gf4 ti4600 var raskere. har også vert en del mistanke tidligere om at de har favorisert intel produkt.

5899983[/snapback]

 

Hmmm.....

Lenke til kommentar
Når jeg tar kontakt med min ISP f.eks sier jeg med en eneste gang at jeg er utdannet MCSE . så slipper de å spørre meg om kontakten står i.

5886933[/snapback]

Hjelper fint lite med MCSE eller annen utdannelse/erfaring.

 

Har selv blitt kjeftet huden full for "dårlig hardware" av folk som påpeker utdannelsen sin med en gang de ringer inn fordi de har nettverkstrøbbel. Ender med at de legger på så fort jeg har fått dem til å faktisk trykke inn knappen for å skru på trådløst nettverkskort.

 

Kunder som begynner med å skryte av utdannelsen og erfaringen sin viser seg som regel å være de som ikke har gjort noe som helst av det andre anser som basic.

5888253[/snapback]

 

Jeg er helt enig at samme hva slags utdannelse du har så kan du ha glemt noe skikkelig basic. Det er jo ikke slik at du blir ufeilbarlig av å ha en utdannelse, samme hvor bra den er.

Lenke til kommentar
Fikk mail fra databutikken der de tilbydde og heve kjøpet.

Kan se ut som de nå er villige til og komme fram til en løsning.

Poster resultatet i denne tråden når hele saken er avsluttet.

5903366[/snapback]

 

85 tråder på 4 døgn i en stille periode. Ikke noe datafirma kan leve med et slikt dårlig rykte. Det der var en dyrmåte å spare penger på for databutikken gitt.

Lenke til kommentar
Sett at en PSU er satt til å gi 600W kontinuerlig trekk, kan det fort hende at du kan "overtrekke" dette med noen W som kan bety spenningsfall og ustabil maskin. Derfor har OCZ laget den muligheten slik at du skal kunne ha kontroll på dette - Til en viss grad --- Det drepte iallefall min PSU.

 

Jeg synes muligheten er grei nok, men OCZ sine strømforsyninger er ikke noe jeg vil ha igjen. Dessuten er det bevist i flere tester at den gir spenningsfall, noe Seasonic'en ikke gjør.

5897011[/snapback]

 

Ja, jeg skjønner man kan overtrekke PSUen, men om man først gjør dette, og PSUen ikka makter å levere høy nok spenning, hvorfor kan man da bare stille opp spenningen? Hva gjør at PSUen plutselig har evne til å levere mer spenning?

 

AtW

5897014[/snapback]

spenningene dropper gjerne lenge før den blir overbelasta, det er vel 5% slingringsmonn man opererer med, noe som gjør at 12v railen kan være under 11.5v før den er utefor spesifikasjonene, jeg har sett psuer som er under 12v uten last nesten, og min tagan 480w dropper gjerne til 11.6v når jeg legger litt last på den, det er egentlig veldig normalt at dette skjer, og da kan det være greit å kunne stille på spenningene slik at verdiene blir korrekte, da kan man tjene litt stabilitet/høyere klokkefrekvenser. Mange psuer har potmeter som man kan stille på forresten, men da må man inni kabinettet og garantien dekker det ikke...

 

Der justerbare rails virkelig komme til sin rett derimot er hvis man f.eks mater minnebrikkene med strøm rett fra 3.3v railen, da kan man stille denne opp og få skvist mer ut av minnet.

 

edit: jeg har faktisk en litt dårlig følelse etter min forrige bestilling av et evga 7900gt fra databutikken, jeg klaget på at de ikke var kommt på lager, da tilgjengeligheten skiftet fra ankommer 22mars, til ubekreftet, siden jeg fant det rart at den kunne skifte så drastisk, da hadde de plutselig et kort til meg på lager, tilgjengeligheten stod fortsatt på ubrekreftet i lang tid etterpå. Når man samtidig vet at de "feilpriset" produktet til 2500kr første døgnet for så å øke det til 3000kr etterpå, så synes jeg det hele virker mistenksomt...

Lenke til kommentar
Sett at en PSU er satt til å gi 600W kontinuerlig trekk, kan det fort hende at du kan "overtrekke" dette med noen W som kan bety spenningsfall og ustabil maskin. Derfor har OCZ laget den muligheten slik at du skal kunne ha kontroll på dette - Til en viss grad --- Det drepte iallefall min PSU.

 

Jeg synes muligheten er grei nok, men OCZ sine strømforsyninger er ikke noe jeg vil ha igjen. Dessuten er det bevist i flere tester at den gir spenningsfall, noe Seasonic'en ikke gjør.

5897011[/snapback]

 

Ja, jeg skjønner man kan overtrekke PSUen, men om man først gjør dette, og PSUen ikka makter å levere høy nok spenning, hvorfor kan man da bare stille opp spenningen? Hva gjør at PSUen plutselig har evne til å levere mer spenning?

 

AtW

5897014[/snapback]

spenningene dropper gjerne lenge før den blir overbelasta, det er vel 5% slingringsmonn man opererer med, noe som gjør at 12v railen kan være under 11.5v før den er utefor spesifikasjonene, jeg har sett psuer som er under 12v uten last nesten, og min tagan 480w dropper gjerne til 11.6v når jeg legger litt last på den, det er egentlig veldig normalt at dette skjer, og da kan det være greit å kunne stille på spenningene slik at verdiene blir korrekte, da kan man tjene litt stabilitet/høyere klokkefrekvenser. Mange psuer har potmeter som man kan stille på forresten, men da må man inni kabinettet og garantien dekker det ikke...

 

Der justerbare rails virkelig komme til sin rett derimot er hvis man f.eks mater minnebrikkene med strøm rett fra 3.3v railen, da kan man stille denne opp og få skvist mer ut av minnet.

 

edit: jeg har faktisk en litt dårlig følelse etter min forrige bestilling av et evga 7900gt fra databutikken, jeg klaget på at de ikke var kommt på lager, da tilgjengeligheten skiftet fra ankommer 22mars, til ubekreftet, siden jeg fant det rart at den kunne skifte så drastisk, da hadde de plutselig et kort til meg på lager, tilgjengeligheten stod fortsatt på ubrekreftet i lang tid etterpå. Når man samtidig vet at de "feilpriset" produktet til 2500kr første døgnet for så å øke det til 3000kr etterpå, så synes jeg det hele virker mistenksomt...

5903662[/snapback]

 

Har også hatt en episde med den butikken men gidder ikke og forklare.

Men poenget mitt, den butikken er svartelistet hos meg og. styr unna dider

Lenke til kommentar

Litt morsomt egentlig: De fleste som har fulgt med litt på forumet har lagt merke til at databuikken kommer veldig lavt på service og alt som har med retur å gjøre. Men drevne forum-brukere fortsetter likevel å handle på databutikken. Hvorfor?

 

Det er ikke meningen å mobbe, da jeg er like teit selv. Alle som har lest i media de siste 3 årene vet at Nextgentel er en ISP man bør holde seg langt unna. Har jeg NGT? ja :( Har jeg slitt med nettet de siste 6 månedene? Ja :( Har jeg sittet totalt over 30 timer i kø til NGT? Ja :(

 

Hva gjør man ikke for å spare noen kroner?

 

Tror de fleste av oss setter stor pris på at folk som har slike hårreisende opplevelser på nettbutikker poster disse opplevelsene her. (Iallefall når det er snakk om brutale overtramp som i dette tilfellet.)

 

 

PS Det bør legges til at linja mi nå endelig er blitt stabil :w00t:

Lenke til kommentar

Det må vel nevnes at oppegående forumbrukere som har vært her en stund handler ikke på Databutikken. Historien er for stygg til å prøve å handle der.

Jeg handler på alle mulige nettbutikker og gir dem en mulighet til å gi meg god service. Har jeg en negativ opplevelse handler jeg ikke lenger der, betaler heller litt mer og får trygghet og god service..

Lenke til kommentar

Databutikken er en av butikkene jeg titter på når jeg skal sammenlikne priser osv, har handlet der en gang, en vifte til mitt radeon 9800 pro kort. Håper vifta forsetter og virke, for har ikke lyst på et retur helv¤#%. Forstår tråd starter godt at han blir negativ når han får et slikt latterlig tilbud av databutikken, viss ikke databutikken legger seg langflat og unnskylder seg MYE osv, så er den svartlistet for godt. Og slike historier er morsome og fortelle videre :)

Lenke til kommentar
sub1343,

 

Problemet är att Powerstream inte tillverkas för den europeiska marknaden längre. Men, jag kan ha en lösning. Sänd mig en epost så ska jag göra allt jag kan för att du ska få dig en fungerande Powerstream. Epost är i signaturen.

5908199[/snapback]

 

Hei Marcus!

 

Flott å se at dere følger med i forumet. Sitter med et Powerstream 600w som oppleves som en overklokkers drøm, uansett load så er railene 100% stabile.

Håper det løser seg for denne karen slik at han kan få et godt eksemplar av dette PSU.

Hva er årsaken til at dere ikke produserer denne for EU lengre? Og vil ikke den nye SLI sertifiserte komme her heller?

Lenke til kommentar

Hejsan,

 

Ska jag vara helt ärlig vet jag faktist inte varför EU inte får se mera Powerstream av dessa modellerna, men det har säkert en teknisk grund för rent försäljningsmässigt tycker jag det var synd att de försvann. De var dyra, ja, men är av bra kvalitet med finesser man sällan ser på andra psu i dag.

 

Men vi har en del "godis" på g. Jag har ett par prototyper hemma av ett 600, 700 och ett 800W som verkar klart intressanta. 700W har jag stor tro på sedan den har standard storlek, är otroligt tyst och har inga som helst problem att dra 7800 gtx i sli med fin klock i resten av systemet.

 

Det jag har hört är att den ska visst komma till riktigt bra pris också. De fungerar också bra på system med förhållandesvis hög draw på 5V och 3.3V också vilket väldigt många av dagens kraftiga psu har problem med. Som du säkert sett satsas det mest på 12V och väldigt lite resurser läggs på 3.3 och 5.

Lenke til kommentar

Det jag har hört är att den ska visst komma till riktigt bra pris också. De fungerar också bra på system med förhållandesvis hög draw på 5V och 3.3V också vilket väldigt många av dagens kraftiga psu har problem med. Som du säkert sett satsas det mest på 12V och väldigt lite resurser läggs på 3.3 och 5.

5912306[/snapback]

 

Det er kanksje ikke så rart, det er jo neste bare 12v som bruker effekt i den mer eller mindre vanlige PC i dag, det er ihvertfall oftere den som er begrensningen enn noen annen ting i min erfaring.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fikk mail fra databutikken der de tilbydde og heve kjøpet.

Kan se ut som de nå er villige til og komme fram til en løsning.

Poster resultatet i denne tråden når hele saken er avsluttet.

5903366[/snapback]

 

Saken virker helt useriøs, spørsmålet nå er om du kan kreve erstatning for tapt tid. Jeg ville varslet de om at penger skal inn på konto klokken 12.00 18.04.06 ellers går du til rettslige skritt. De har ALT å tape.

Lenke til kommentar
Saken virker helt useriøs, spørsmålet nå er om du kan kreve erstatning for tapt tid. Jeg ville varslet de om at penger skal inn på konto klokken 12.00 18.04.06 ellers går du til rettslige skritt. De har ALT å tape.

5913672[/snapback]

 

Ja, et krav om at pengene skal være på konto første dag etter en rad helligdager hadde jo fått deg til å virke veldig seriøs. Særlig om du la på at du skulle gått til rettslige skritt etter å ha gitt en ulovlig kort betalingsfrist.

Lenke til kommentar
Hejsan,

 

Ska jag vara helt ärlig vet jag faktist inte varför EU inte får se mera Powerstream av dessa modellerna, men det har säkert en teknisk grund för rent försäljningsmässigt tycker jag det var synd att de försvann. De var dyra, ja, men är av bra kvalitet med finesser man sällan ser på andra psu i dag.

 

Men vi har en del "godis" på g. Jag har ett par prototyper hemma av ett 600, 700 och ett 800W som verkar klart intressanta. 700W har jag stor tro på sedan den har standard storlek, är otroligt tyst och har inga som helst problem att dra 7800 gtx i sli med fin klock i resten av systemet.

 

Det jag har hört är att den ska visst komma till riktigt bra pris också. De fungerar också bra på system med förhållandesvis hög draw på 5V och 3.3V också vilket väldigt många av dagens kraftiga psu har problem med. Som du säkert sett satsas det mest på 12V och väldigt lite resurser läggs på 3.3 och 5.

5912306[/snapback]

 

Du får la meg teste noen av disse "godisene", så skal de få god reklame om de lever opp til forventningene........... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...