Gå til innhold

Databutikken er sleipe på returer.


Anbefalte innlegg

Du vet da faen ikke hva slags kalkyle de har på den chieftec varianeten? Hva om den selges i -800NOK Så lengen bilen ser lik ut, og har lik ytelse, så tror jeg nok du ikke kommer så veldig langt.

5888796[/snapback]

 

Saken er at OCZ har en svært god garanti på dette produktet: 60 måneders garanti, 36 måneders PSU bytte garanti. Her er det bare for Databutikken eller deg å ta kontakt med Marcus på OCZ og du får ny PSU. Har de ikke den gamle 600w utgaven uten SLI sertifisering, ja så sender de deg en ny med SLI.

At Databutikken går denne veien når OCZ har denne garantien, er en gåte, for dette skulle ikke koste dem et rødt øre.

 

leste du ikke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan jo ikke kun se på hvor mye effekt den leverer da... Om jeg kjøper en ekslusiv bil, og jeg skal få ny pga noe var galt, så skal liksom bilselgeren gi meg en jallabil til under halve prisen og argumentere med at "kan ikke klage, den går like fort som forrige!" ?

 

Nei, vettu hva... kunden skal i det minste få et tilvarende produkt når det gjelder prisen.. Eller eventult få et mellomlegg i kompensasjon etter avtale.

5888437[/snapback]

 

Du vet da faen ikke hva slags kalkyle de har på den chieftec varianeten? Hva om den selges i -800NOK Så lengen bilen ser lik ut, og har lik ytelse, så tror jeg nok du ikke kommer så veldig langt.

5888796[/snapback]

 

Tull, i norger er det slik at beste garanti gjelder, og her er det helt klart at OCZ's egen garanti er overlegen den Databutikken prøver seg med, og da er det OCZ's garanti som gjelder.

Det er her tydelig at Databutikken ikke kjenner til OCZ's garanti, og da er det bare å gjøre dem klar over det, så vil de returnere varen til OCZ og få ny til kunde iløpet av et par dager.

 

Det røret med at en kunde som har betalt i dyre dommer for et særdeles godt og dyrt produkt med svært god garanti, skal ta til takke med et annet produkt til halve prisen eller mindre, er så tullete at jeg ikke finner ord. Dette hører hjemme på 70'tallet og er håpløst, punktum.

Her er det OCZ's garanti som gjelder, og Databutikken er pliktig til å følge denne etter norsk lov.

Dette er ikke en diskusjon, dette er et faktum. Her er det ingen rom for tolkninger eller synsinger. Databutikken må følge OCZ's garanti, ferdig med det.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en ocz powerstream 600w derfra for ca 1 år siden som er RÅ både på støy, utseende og power(den hadde justerbare rails som jeg digget) men denne sluttet og virke og jeg sendte den inn til databutikken, nå sender de meg en chieftec 620w tilbake som er en "billig" psu som ikke tåler trøkk og ser billig ut og i tillegg bråker som fy under belastning.

Jeg kjøpte en ocz 600w til ca 2000,- for at det var det råeste både på utseende og trøkk.

chieftec 620w koster rundt 800,-.

Det er stor forskjell på antall watt på forskjellige psuer og ocz 600w var egentlig en 700w psu(noe som står på ocz sine hjemmesider).

Mitt råd, legg heller i de få ekstra kronene et produkt koster en annen plass og få service med på kjøpet.

Denne saken skal tas opp med forbrukerombudet.

Kan være verd og nevne at jeg har et meget strømkrevende oppsett med blant annet x2 4800+, 10 hdds, sli oppsett mm

Kjøpsloven sier at jeg har krav på noe tilsvarende eller bedre.

Her er mailen ang. saken:

 

Hei igjen.

Det er vårt synspunkt at den Chieftec-strømforsyningen vi tilbyr deg som erstatning er en meget god strømforsyning, og den matcher din gamle OCZ på spesifikasjoner. Selv om den ligger under i pris så vil jeg påstå at det er en bedre strømforsyning. Jeg har gjort klar ordren på den strømforsyningen til deg nå. Dersom du overhodet ikke ønsker den tilsendt så gi gjerne beskjed, så kan vi i så fall avvente inntil forbrukerombudet har fattet sin beslutning.

 

Med vennlig hilsen

Thomas

Retur & Support

databutikken.com

 

 

---------------------------

Hei.

Venneligst kontakt meg på mobil eller mail snarest med et bedre resultat

enn det dere tilbyr nå.

Har allerede sendt en kopi av denne mailen til forbrukerombudet og kommer

til og opprette en sak mot dere. Siden jeg er meget godt utdannet og

jobber som datatekniker regner jeg ikke med at dette blir noe problem.

Mvh

 

> > Hei igjen.

> > Vi har også fått inn denne i løpet av helgen, så jeg kan godt sende deg

> > denne som en erstatningsvare i stedet:

> > http://www.databutikken.com/no/default.php...Id=SIR620W-A12S

> >

> > Med vennlig hilsen

> > Thomas

> > Retur & Support

> > databutikken.com

> >

> >

> > ---------------------------

> > Hei!

> > Den seasonicen er ikke tilsvarende eller bedre enn den ocz psuen jeg

> > hadde, den klarer ikke og levere nok på 12v. jeg jobber på datakjeden i

> > tromsø(som tekniker) og vi har den inne på lager og jeg har testkjørt den

> > på min pc med 10 harddisker og sli oppsett(2x6800ultra) med x2 4800+ cpu,

> > den klarte ikke og drive pcen min skikkelig, den restarta når jeg skulle

> > starte spill. Seasonic oppgir max peak på 600w mens ocz oppga peak på 700w

> > på den psuen jeg sendte inn, den skulle klare kontinuerlig 600w.

> > Såvidt jeg kan se på deres sider så kan ikke dere tilby tilsvarende eller

> > bedre psu til meg.

> > mao jeg trenger en enorm psu som den ocz psuen var, jeg har og i flg.

> > kjøpsloven krav på og få refundert frakt tur/retur i tillegg.

> > Jeg står fremdeles fast med tilbudet på de ram brikkene uten mellomlegg.

> > Mvh

> >

> >

>> >> Hei.

>> >> Pr i dag så ligger det settet med minnemoduler på 1889,-

>> >> I henhold til forbrukerkjøpsloven så kan vi tilby deg en vare som er

>> >> tilsvarende eller bedre enn den du har sendt inn.

>> >> Altså vil vi da ta utgangspunkt i verdi på tilsvarende produkt dersom du

>> >> ønsker en annen type vare.

>> >> I dette tilfelle så vil jeg ta utgangspunkt i Seasonic S12-600 600W

>> >> 120mm

>> >> som er en meget god strømforsyning.

>> >> Prisen på den ligger i dag på 1363,-

>> >> Altså vil det bli et mellomlegg å betale på 526,- + oppkrav på 50,-

>> >>

>> >> Med vennlig hilsen

>> >> Thomas

>> >> Retur & Support

>> >> databutikken.com

>> >>

>> >>

>> >> ---------------------------

>> >> Kundesenter/databutikken.com wrote:

>>> >>> Hei.

>>> >>> Din retur er ferdig behandlet, og vi vil tilby deg en ny

>>> >>> strømforsyning.

>>> >>> Grunnen til at jeg sender deg denne mailen er fordi den

>>> >>> strømforsyningen

>>> >>> du har kjøpt nå er utgått fra vårt sortiment, og derfor så er det fint

>>> >>> om du kan ta en titt på hjemmesiden vår angående en alternativ

>>> >>> strømforsyning vi kan sende til deg.

>>> >>>

>>> >>> Med vennlig hilsen

>>> >>> Thomas

>>> >>> Retur & Support

>>> >>> databutikken.com

>>> >>>

>> >> Hei!

>> >> Kunne jeg tatt noe annet enn en strømforsyning, har kjøpt meg ny nemlig

>> >> for den gamle gikk dagen før jeg skulle på lan.

>> >> Kunne tenkt meg disse:

>> >> http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=2048TWX500 som er litt

>> >> billigere enn strømforsyningen var

>> >> Mvh

>> >>

5885860[/snapback]

 

Når Databutikken oppfører seg på denne måten, så lær av det og ikke kjøp noe annet av dem.

Når du kjøper produkter laget av OCZ har du inget behov for å kontakte andre enn OCZ. De har egen kundeservice og egne returordninger. Sender du den en e-mail eller ringer, og der du får du et RMA nummer og en adresse å sende det ødelagte produktet til.

Det er klart lettere og etter norsk lov å la selger (Databutikken) rydde opp i dette. Men du trenger altså ikke å utsette deg for dette tullet fra dem noe mer, bare å ordne det med OCZ......

Lenke til kommentar

Kjempe bra att folk kan skriva om dålig service/garanti och liknande i detta forum. Dessvärre är det ofta att kunder blir behandla illa och ibland lurt. Tycker Forbrukerrådet är helt topp när sådana ting sker. Har själv varit i data retur trøbbel som blev løst efter 3 månaders krångel o Forbrukerrådets hjälp.

Det är viktigt att säga ifrån till bedrifter så vi "kunder" inte blir lurade och faktiskt får det vi betalar før. :)

 

Ska bli intressant o høra åssen det går med detta :thumbup:

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar
Kanskje jeg burde sende ocz en mail angående dette her.

Jeg elsket den powerstream psuen. den var bare helt LEKKER.

5889815[/snapback]

 

Har samme PSU, og er meget fornøyd med den. Det var noen tidlige utgaver av denne PSU som hadde noen problemer, men disse er rettet nå, så den nye du får vil sikkert holde ut garantitiden og vel så det.

 

Mine spennings verdier har knapt beveget seg 0.01v siden jeg stillte dem inn, flate kurver over hele linjen....

 

Spennings verdier

CPU kjerne 1.44 V

+2.5 V 1.30 V

+3.3 V 3.31 V

+5 V 5.05 V

+12 V 12.03 V

+5 V Hvilemodus 5.11 V

VBAT batteri 3.10 V

GPU Vcc 3.30 V

Debug Info F FF FF 30

Debug Info T 23 28 45

Debug Info V 5A 51 CF BC BC 64 A8 (37)

Lenke til kommentar

Takk for at du advarer mot databutikken. OCZ er veldig seriøse. Kjøpte 2 minnebrikker fra Irland for noen år siden. (OCZ) Fikk feil på de og sendte mail til OCZ hovedkontor. De ordnet med nye brikker via en av sine leverandører. Kjemp :-)

Lenke til kommentar
Kanskje jeg burde sende ocz en mail angående dette her.

Jeg elsket den powerstream psuen. den var bare helt LEKKER.

5889815[/snapback]

 

Har samme PSU, og er meget fornøyd med den. Det var noen tidlige utgaver av denne PSU som hadde noen problemer, men disse er rettet nå, så den nye du får vil sikkert holde ut garantitiden og vel så det.

 

Mine spennings verdier har knapt beveget seg 0.01v siden jeg stillte dem inn, flate kurver over hele linjen....

 

Spennings verdier

CPU kjerne 1.44 V

+2.5 V 1.30 V

+3.3 V 3.31 V

+5 V 5.05 V

+12 V 12.03 V

+5 V Hvilemodus 5.11 V

VBAT batteri 3.10 V

GPU Vcc 3.30 V

Debug Info F FF FF 30

Debug Info T 23 28 45

Debug Info V 5A 51 CF BC BC 64 A8 (37)

5890352[/snapback]

Jeg hadde ca samme verdier på min ocz powerstream, railsene rørte seg ikke selv med mitt strømslukende oppsett.

Det var ikke uten grunn jeg kjøpte ocz, det var den dyreste og råeste psu som var og oppdrive ;)

Lenke til kommentar

På meg virker det som denne Thomas hos databutikken tilbydde deg Chieftec psu`n på pur jævelskap, bare for å irritere. Jeg ville tatt en tlf/sendt mail til en litt høyere opp i systemet.

Om dem ikke tar tak og dette er policy for databutikken så er det jo et søppelforetak og burde fjernes fra nettbutikk-himmelen..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
På meg virker det som denne Thomas hos databutikken tilbydde deg Chieftec psu`n på pur jævelskap, bare for å irritere. Jeg ville tatt en tlf/sendt mail til en litt høyere opp i systemet.

Om dem ikke tar tak og dette er policy for databutikken så er det jo et søppelforetak og burde fjernes fra nettbutikk-himmelen..

5890633[/snapback]

Jeg fikk samme intrykk, han nevnte først en seasonic 600w, denne fører vi på datakjeden i tromsø og den er alt for slapp 12v på. Dvs den er heller hverken tilsvarende eller bedre enn ocz powerstream 600w som nermest var en utømmelig "kraftkilde".

Har tenkt og ringe til databutikken(hvist de noen gang gidder og svare).

I denne sammenheng så syntes jeg det var riktig av meg som gammel trofast forumbruker og dele denne dårlige erfaringen med alle dere sånn at dere slepper og komme i samme situasjon.

Endret av sub1343
Lenke til kommentar
I denne sammenheng så syntes jeg det var riktig av meg som gammel trofast forumbruker og dele denne dårlige erfaringen med alle dere sånn at dere slepper og komme i samme situasjon.

5890658[/snapback]

 

og jeg syns du gjorde rett i det, dog det kanskje ikke alltid er slik men den gang ei når det gjaldt deg :(

Lenke til kommentar
Kommer ikke OCZ med en etterfølger for Powerstream serien nå i disse dager a?

Sikkert like bra som den første serien.Du bør prøve å få en sånn som erstatning.

 

Var virkelig Seasonic S12 600w for "slapp" for deg?

5892135[/snapback]

 

For å være helt ærlig, så tviler jeg på at seasonic sin på 18A +18A er "alt for slapp" i forhold til en OCZ på 20A +18A (og seasonic er en kvalitetsprodusent). Men det er dårligere speccet PSU, så jeg synes han er i sin rett til å ikke ville ha den som innbytte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kommer ikke OCZ med en etterfølger for Powerstream serien nå i disse dager a?

Sikkert like bra som den første serien.Du bør prøve å få en sånn som erstatning.

 

Var virkelig Seasonic S12 600w for "slapp" for deg?

5892135[/snapback]

Testet flere psuer da oczen røk, den røk dagen før tromsølan. Den eneste som funket skikkelig var en fotron source epsilon 700w som er den jeg bruker nå.

Med seasonic 600w restartet pcen min når jeg startet spill og 12v railet låg på gjennomsnittelig 11.75v på den(mot 12.10 på ocz og 12.05 på epsilon 700w). seasonicen bråkte en del når den ble belastet og ble meget varm.

En annen ting er at seasonic ikke har justerbare rails, noe som alle entusiaster liker meget godt og et nyyyyydelig look som jeg som casemodder setter meget stor pris på..

Lenke til kommentar
Du vet da faen ikke hva slags kalkyle de har på den chieftec varianeten? Hva om den selges i -800NOK Så lengen bilen ser lik ut, og har lik ytelse, så tror jeg nok du ikke kommer så veldig langt.

5888796[/snapback]

 

Saken er at OCZ har en svært god garanti på dette produktet: 60 måneders garanti, 36 måneders PSU bytte garanti. Her er det bare for Databutikken eller deg å ta kontakt med Marcus på OCZ og du får ny PSU. Har de ikke den gamle 600w utgaven uten SLI sertifisering, ja så sender de deg en ny med SLI.

At Databutikken går denne veien når OCZ har denne garantien, er en gåte, for dette skulle ikke koste dem et rødt øre.

 

leste du ikke det?

5888877[/snapback]

 

Da er saken biff! Topp garanti.v

Lenke til kommentar
Kommer ikke OCZ med en etterfølger for Powerstream serien nå i disse dager a?

Sikkert like bra som den første serien.Du bør prøve å få en sånn som erstatning.

 

Var virkelig Seasonic S12 600w for "slapp" for deg?

5892135[/snapback]

Testet flere psuer da oczen røk, den røk dagen før tromsølan. Den eneste som funket skikkelig var en fotron source epsilon 700w som er den jeg bruker nå.

Med seasonic 600w restartet pcen min når jeg startet spill og 12v railet låg på gjennomsnittelig 11.75v på den(mot 12.10 på ocz og 12.05 på epsilon 700w). seasonicen bråkte en del når den ble belastet og ble meget varm.

En annen ting er at seasonic ikke har justerbare rails, noe som alle entusiaster liker meget godt og et nyyyyydelig look som jeg som casemodder setter meget stor pris på..

5892229[/snapback]

 

Hva er egentlig poenget med justerbare rails?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...