Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Reiser med Explorius og er storfornøyd, men jeg dro ikke til de landene du er interessert i.

 

Skal på intervju over Skype med Explorius nå straks! Syns de virker litt rotete. Ble først avtalt intervju som senere ble utsatt og så ringte noen andre fra Explorius og lurte på hva henne som skulle intervjue het og lurte på om det skulle bli noe intervju i det hele tatt idag.

 

Hvilket land dro du til? De eneste aktuelle landa for meg er engelskspråklige land, da å lære mer engelsk er en av hovedgrunnene mine til å dra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reiser med Explorius og er storfornøyd, men jeg dro ikke til de landene du er interessert i.

 

Skal på intervju over Skype med Explorius nå straks! Syns de virker litt rotete. Ble først avtalt intervju som senere ble utsatt og så ringte noen andre fra Explorius og lurte på hva henne som skulle intervjue het og lurte på om det skulle bli noe intervju i det hele tatt idag.

 

Hvilket land dro du til? De eneste aktuelle landa for meg er engelskspråklige land, da å lære mer engelsk er en av hovedgrunnene mine til å dra.

 

Hmm, sikkert litt surr på kontoret. Men de er alle veldig flinke og hyggelige :) Fikk dog et dårlig inntrykk av EF.

 

Dro til Japan.

Lenke til kommentar

Reiser med Explorius og er storfornøyd, men jeg dro ikke til de landene du er interessert i.

 

Skal på intervju over Skype med Explorius nå straks! Syns de virker litt rotete. Ble først avtalt intervju som senere ble utsatt og så ringte noen andre fra Explorius og lurte på hva henne som skulle intervjue het og lurte på om det skulle bli noe intervju i det hele tatt idag.

 

Hvilket land dro du til? De eneste aktuelle landa for meg er engelskspråklige land, da å lære mer engelsk er en av hovedgrunnene mine til å dra.

 

Jeg reiste med Explorius, du burde virkelig finne deg ett annet firma, jeg hadde flere venner soim reite med de og vi alle syns de var rotete og tullete, rett og slett ett møkkafirma.

Lenke til kommentar

Reiser med Explorius og er storfornøyd, men jeg dro ikke til de landene du er interessert i.

 

Skal på intervju over Skype med Explorius nå straks! Syns de virker litt rotete. Ble først avtalt intervju som senere ble utsatt og så ringte noen andre fra Explorius og lurte på hva henne som skulle intervjue het og lurte på om det skulle bli noe intervju i det hele tatt idag.

 

Hvilket land dro du til? De eneste aktuelle landa for meg er engelskspråklige land, da å lære mer engelsk er en av hovedgrunnene mine til å dra.

 

Jeg reiste med Explorius, du burde virkelig finne deg ett annet firma, jeg hadde flere venner soim reite med de og vi alle syns de var rotete og tullete, rett og slett ett møkkafirma.

 

Så ingen av dere hadde noen gode opplevelser med dem? Hva kom det av?

Lenke til kommentar

Er nå i USA selv og reiser med Speak. Jeg er veldig fornøyd! En ting du bør tenke på når du leter etter organisasjoner er samarbeidspartneren dems i USA. Det var ikke noe jeg tenkte på da jeg lette rundt for et års tid siden. Jeg har for eksempel ikke hatt noe kontakt med Speak etter jeg kom hit. Aspect, min samarbeidspartner her, er den som har ansvaret og kontakten. Kan være greit å se hvem organisasjonene samarbeider med i USA :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemte forresten å nevne at jeg går medier og kommunikasjon! Så da fikk jeg vite av Explorius at de kunne tilby to offentlige skoler som jeg kunne søke meg til igjennom deres "Select High School" program, om jeg ikke tar feil, mens Speak sa at jeg mest sannsynlig måtte søke meg til en privat skole i USA og anbefalte heller et annet land om jeg ville få året godkjent. Privatskole er ikke særlig aktuelt, så så langt ligger det an til å bli Explorius.

Lenke til kommentar

Er det andreåret på medier og kommunikasjon du skal ta i utlandet? Nå vet jeg ikke hvordan det er på din skole, men andreåret på min skole var det året hvor man får mest praktisk opplæring i mediafag.

 

Jeg gikk andreåret på nytt når jeg kom hjem, og jeg er per idag veldig glad for at jeg fikk med meg all den erfaring som jeg fikk i løpet av det året.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Det er andreåret på medier og kommunikasjon, ja. Mediefag-læreren min nevnte også det at han ville anbefale å ta andreåret om igjen hjemme i Norge, men det er ikke akkurat noe som frister så veldig da jeg allerede har lagt planer videre etter vgs.

 

Explorius har et sånt program hvor du kan søke deg til en spesiell skole eller et spesielt skoleområde, og da har dem to skoleområder som dem vet at kan tilby de fagene jeg trenger for å få året godkjent. Slik jeg forsto det på rådgiver så var nesten det eneste som kunne komme i veien for at jeg ikke skulle få året godkjent at jeg ble sendt hjem før jeg har fullført skoleåret, ikke får nok mediefag eller stryker. Så det eneste ordentlige problemet er vell egentlig å få nok mediefag, men Explorius sier jo at dem har hatt flere medieelever på de to skolene før og at alle elevene har fått året godkjent.

Lenke til kommentar

Det er andreåret på medier og kommunikasjon, ja. Mediefag-læreren min nevnte også det at han ville anbefale å ta andreåret om igjen hjemme i Norge, men det er ikke akkurat noe som frister så veldig da jeg allerede har lagt planer videre etter vgs.

 

Explorius har et sånt program hvor du kan søke deg til en spesiell skole eller et spesielt skoleområde, og da har dem to skoleområder som dem vet at kan tilby de fagene jeg trenger for å få året godkjent. Slik jeg forsto det på rådgiver så var nesten det eneste som kunne komme i veien for at jeg ikke skulle få året godkjent at jeg ble sendt hjem før jeg har fullført skoleåret, ikke får nok mediefag eller stryker. Så det eneste ordentlige problemet er vell egentlig å få nok mediefag, men Explorius sier jo at dem har hatt flere medieelever på de to skolene før og at alle elevene har fått året godkjent.

 

Eg gikk medier og kommunikasjon og dro med Explorius. Rådgiveren på skola mi i Norge at eg trengte bare å sørge for at eg fikk noen mediefag og var forberedt på å ta noen fag som privatist når eg kom tilbake til Norge. Eg gikk på ei skole i Eagle, Idaho. Svært liten plass, men eg fikk nok fag til å få året godkjent. vel å merke hadde eg god kommunikasjon med rådgiveren på skola i Norge gjennom søknadsprosessen og hele året i USA, så di visste hele tida hvordan det lå ann.

 

Da jeg kom tilbake til Norge, fikk jeg året ettergodkjent av skola eg hadde tatt førsteåret på og beskjed om at eg måtte ta noen fag som privatist til høsten. eg byttet skole på høsten, for å kunne ta 3. året MK da de ikke tilbydde det på skola eg gikk på først. Da eg snakka med rådgivere og avdelingsledere her, sa de at alt eg trengte var samfunnsfag om privatist. Jeg trengte ikke Matte da A fra USA var tilstrekkelig. Norsk skulle jeg ha tredjeåret også, så trengte ikke eksamen i det heller.

 

Jeg antar jeg var heldig med hele året i forhold til noen av de andre. Jeg vil anbefale deg til å ha veldig god kommunikasjon med rådgivere etc på den skolen du gikk første året og evt den du skal gå tredjeåret på. Det er desverre forskjellig fra skole til skole hva di aksepterer og ikke. og jeg ser altså ikke grunnen til at du må ta Select High School-programmet, da de fleste skolene i USA tilbyr mediefag i form av foto, web design, video tech, etc

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...