Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå med 30 dager igjen brukt underkant av 9k i utlandet, og jeg har betalt alt som er av shopping og aktiviteter her jeg har vært i Georgia, og det er ikke lite!

 

Jeg har vært på skiferie, 4-5 profesjonelle sport games (baseball, ishockey, football, basket), utallige turer inn til Atlanta, fastfood minst 1 gang i uka, Georgia Aquarium, World of Coke.

 

Har også handla vilt mye :) Skjønner ikke hvordan det er mulig å bruke opptil 20k jeg, hvis man ser bort i fra organiserte turer som til Hawaii, eller hvis man blir med vertsfamilien og må punge ut tusener der.

 

Sånn omtrent hva brukte du på mat og husleie?

 

Altså, som VG2-utvekslingsstudent så blir jo året dekt av stipend fra Lånekassen, så må vel svare minimalt!

Lenke til kommentar

Ok, jeg tenker å ta kurs på masternivå, så jeg må dekke husleie og alt selv. Reiser med 3 kompiser.

 

Hva tror dere om 35 000 kr til mat og festing fra 15. aug til 17. des? Skulle gjerne shoppet litt også, men de pengene får jeg vel jobbe meg opp i sommerferien hvis jeg finner en jobb :)

Lenke til kommentar

Så dere kjenner hverandre irl?

 

 

Nå begynner det å skje ting her igjen, nå har jeg fått innkallelse til siste sprøyten, orienteringsmøte med Speak, visumsintervjuet, også begynner fristen for siste regningen på 19k å nærme seg. Etter dette tror jeg det meste er klart for avreise :)

 

 

... Må selvsagt få meg en familie først, da :roll:

Lenke til kommentar

Så dere kjenner hverandre irl?

 

 

Nå begynner det å skje ting her igjen, nå har jeg fått innkallelse til siste sprøyten, orienteringsmøte med Speak, visumsintervjuet, også begynner fristen for siste regningen på 19k å nærme seg. Etter dette tror jeg det meste er klart for avreise :)

 

 

... Må selvsagt få meg en familie først, da :roll:

 

Det er jo alltids kjekt! Kos deg med siste tiden din her i Norge! :)

Lenke til kommentar

Jobber med papirene for å dra til ambassaden nå. Virker som om det er en del å gjøre.

 

Når jeg på denne siden: https://ceac.state.gov/genniv/ ,får følgende spørsmål: "Select the location where you will be submitting your application:" skal jeg da velge Oslo, Norway?

 

EDIT: legger til noen spørsmål:

1. Jeg er fra Trondheim, og kommer antageligvis til å dra alene til Oslo med buss/tog. Hvor skal jeg gjøre av tingenene mine når jeg er på ambassaden?

 

"All visitors to the Embassy are subject to an airport-type screening. When planning your visit here, bring only what is needed for your business with us. If you have items with you that cannot be taken into the Embassy, you may not be let into the Embassy.

 

Here is a list of items NOT TO BRING to the Embassy:

• Cameras and camera cell phones

• Shopping bags

• Luggage, backpacks, briefcases

• Tools of any size, such as Leatherman’s, Swiss army knives, etc.

 

Leave the above items at home. We do not have lockers or any form of storage.

Do not expect your interview to be over within one hour. Due to security reasons and depending on the workload, you may have to wait a considerable amount of time in our waiting room and outside the embassy. Please dress for the weather."

 

2. Noen andre som skal på Explorius sitt infomøte søndag 29 mai i Trondheim?

Endret av Marir
Lenke til kommentar

Jobber med papirene for å dra til ambassaden nå. Virker som om det er en del å gjøre.

 

Når jeg på denne siden: https://ceac.state.gov/genniv/ ,får følgende spørsmål: "Select the location where you will be submitting your application:" skal jeg da velge Oslo, Norway?

 

EDIT: legger til noen spørsmål:

1. Jeg er fra Trondheim, og kommer antageligvis til å dra alene til Oslo med buss/tog. Hvor skal jeg gjøre av tingenene mine når jeg er på ambassaden?

 

"All visitors to the Embassy are subject to an airport-type screening. When planning your visit here, bring only what is needed for your business with us. If you have items with you that cannot be taken into the Embassy, you may not be let into the Embassy.

 

Here is a list of items NOT TO BRING to the Embassy:

• Cameras and camera cell phones

• Shopping bags

• Luggage, backpacks, briefcases

• Tools of any size, such as Leatherman’s, Swiss army knives, etc.

 

Leave the above items at home. We do not have lockers or any form of storage.

Do not expect your interview to be over within one hour. Due to security reasons and depending on the workload, you may have to wait a considerable amount of time in our waiting room and outside the embassy. Please dress for the weather."

 

2. Noen andre som skal på Explorius sitt infomøte søndag 29 mai i Trondheim?

 

De har vel noen skap på sentralbanestasjonen eventuelt?

Jeg skal på Explorius sitt infomøte 29.mai :)

Lenke til kommentar

Jobber med papirene for å dra til ambassaden nå. Virker som om det er en del å gjøre.

 

Når jeg på denne siden: https://ceac.state.gov/genniv/ ,får følgende spørsmål: "Select the location where you will be submitting your application:" skal jeg da velge Oslo, Norway?

 

EDIT: legger til noen spørsmål:

1. Jeg er fra Trondheim, og kommer antageligvis til å dra alene til Oslo med buss/tog. Hvor skal jeg gjøre av tingenene mine når jeg er på ambassaden?

 

"All visitors to the Embassy are subject to an airport-type screening. When planning your visit here, bring only what is needed for your business with us. If you have items with you that cannot be taken into the Embassy, you may not be let into the Embassy.

 

Here is a list of items NOT TO BRING to the Embassy:

• Cameras and camera cell phones

• Shopping bags

• Luggage, backpacks, briefcases

• Tools of any size, such as Leatherman’s, Swiss army knives, etc.

 

Leave the above items at home. We do not have lockers or any form of storage.

Do not expect your interview to be over within one hour. Due to security reasons and depending on the workload, you may have to wait a considerable amount of time in our waiting room and outside the embassy. Please dress for the weather."

 

2. Noen andre som skal på Explorius sitt infomøte søndag 29 mai i Trondheim?

Da skal du velge Oslo, Norway ja.

 

Og oppbevaringsrom finner du på Sentralbanestasjonen. Når du kommer av toget, går du mot Deli De Luca om jeg ikke tar helt feil, er helt sikkert noen skilter som viser vei. Det var mange der som hadde med seg litt for mye når de kom når jeg var der… Prøv også å dra dit en halvtime før du skal dit eller noe, det er ofte mye folk der...

 

Og det er godt å høre at Explorius endelig har fått til infomøte i Trondheim, var stress å dra til Oslo hele tiden…

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...