Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Går på skole i Altoona selv jeg ;) Stusselig etter å ha bodd her en stund for jeg bor ikke i altoona.. bor 10 min. unna, og må ALLTID ha skyss, så er av og til jeg bare ikke gidder å dra ut fordi jeg ikke vil spørre folk om å hente meg hele tiden..

 

Har drevet med amerikansk fotball, hockey og driver med martial arts (muay thai og brazilian jiu jitsu). Hadde tenkt til å spille baseball, men hadde nok ikke fått så mye spilletid, og jeg har lett for å få igjen betennelser i leggene når jeg brått begynner å løpe igjen, samt. at martial arts vil gi meg flere goder enn baseball i framtiden.

 

Stortrives!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kjenner til skoler i utlandet som tilbyr 2-årig Master of Science? Jeg finner stort sett bare 1-årig master, og det blir bare tull med tanke på godkjenning av Master i Norge.

 

Noen ingebiørstudenter her, som har vært/er i USA og som kan anbefale noen skoler.

Jeg har ikke studert selv i USA, men kjenner noen som har gjort det. De utvidet oppholdet sitt met ett semester.

http://www.ttu.edu/

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å få dårligere en C i standpunkt i liksom kun ett eller to fag?

 

Hva skjer? Er det total 0 toleranse og du må ta året på nytt og betale tilbake stipend?

 

Og kommer det an på fagene? F.eks. fag som er ikke-eksisterende i Norge? Jeg satser ikke på og få dårligere en C men vet at jeg kommer til å falle rundt finals.

Lenke til kommentar

Tviler paa at organisasjonen bryr seg om man ligger under en C i et fag. Fins selvfoolgelig forskjell paa en karakter hvor man jobber men sliter med utelling paa grunn av vanskelig pensum, og en C som er blitt gitt fordi man ikke leverer lekser/prosjekt ogsaa videre. Saa lenge du viser at du ikke er en blowoff og ikke gir helt faen i skolen her i USA, skal det ikke vaere noe problem!

Lenke til kommentar

Tviler paa at organisasjonen bryr seg om man ligger under en C i et fag. Fins selvfoolgelig forskjell paa en karakter hvor man jobber men sliter med utelling paa grunn av vanskelig pensum, og en C som er blitt gitt fordi man ikke leverer lekser/prosjekt ogsaa videre. Saa lenge du viser at du ikke er en blowoff og ikke gir helt faen i skolen her i USA, skal det ikke vaere noe problem!

 

Fagene jeg sliter litt i tar jeg helt seriøst har ingen innleveringer som ikke levert inn.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Har oppstått ett lite problem for meg, magnetstripa på Visakortet mitt virker ikke lengre, og jeg har bestilt ett nytt kort nå. Det funker delvis, ved at kortnummeret må tastes inn manuelt når jeg skal kjøpe noe. Men jeg får ikke tatt ut penger i minibank.

 

Det nye kortet kan ta litt tid før jeg får, så er det noen som har tips til hva jeg burde gjøre før den tid? Takk :)

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Har oppstått ett lite problem for meg, magnetstripa på Visakortet mitt virker ikke lengre, og jeg har bestilt ett nytt kort nå. Det funker delvis, ved at kortnummeret må tastes inn manuelt når jeg skal kjøpe noe. Men jeg får ikke tatt ut penger i minibank.

 

Det nye kortet kan ta litt tid før jeg får, så er det noen som har tips til hva jeg burde gjøre før den tid? Takk :)

 

Faar jo alltids laane cash av familie/venner.

Ellers har du http://www.westernunion.com/ om du trenger cash.

Vet ikke om man kan "ta ut" cash i butikker her i USA som man gjoor i Norge. (De charger 200kr extra og gir det det i cash) Har aldri opplevd at noe har gjort det (har heller ikke proovd selv)

 

Ellers er det vell bare aa vente. Synd aa hoore.

Lenke til kommentar

Selv sendte rAdgivern min brevet mens jeg fortsatt gikk i VG1. Fikk svar om at de ikke kunne love noe for de maatte vente til etter VG2 intaket for aa se om jeg kom inn paa VG1 skolen min igjen. Noe som jeg gjorde, og da fikk raadgivern min beskjed om at plassen min var reservert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...