Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Hei. Til dere som dro til USA, regner med dere måtte til ambasaden i oslo for å få visum? Hvor lang tid tok denne prosessen? Fra dere kom på møtet til dere hadde passet i posten. For er veldig usikker på når jeg må booke møtet, ettersom jeg trolig ikke kan gjøre det før rundt 20 juli, og reiser 2 august.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Til dere som dro til USA, regner med dere måtte til ambasaden i oslo for å få visum? Hvor lang tid tok denne prosessen? Fra dere kom på møtet til dere hadde passet i posten. For er veldig usikker på når jeg må booke møtet, ettersom jeg trolig ikke kan gjøre det før rundt 20 juli, og reiser 2 august.

 

Ca. en uke :) Men du kan hente pass og visum på ambassaden dagen etter hvis du opplyser dem om det.

Lenke til kommentar

Ca en uke fra intervju til passet kom rekommandert i posten.

Jeg hadde intervju 29.juli i 2008 tror jeg det var, og avreise 5.august, og det gikk akkurat!

Til meg tok det over en måned. Jeg hadde ingen reiseplaner og hadde avresiedato, så derfor tok det litt tid. Hvis du har reisedato, og du skal reise ut av landet før du reiser til USA, så kan det være lurt å si ifra om det, så du ikke blir uten pass hele sommeren.

Lenke til kommentar

Endzone telles med, så et 45 yard feild goal er det tatt fra 35 yard linja ;)

Nesten riktig. Om ballen ligger på 35-yardline fks. Så er dette 35 yards til endzone, pluss 10 yards i endzone, pluss de yardsene fra linja hvor ballen snappes, bak til han som holder ballen for kicker.

Lenke til kommentar

Hvis du er alene og bruker sånn greie til å holde ballen for deg (field goal tee) bør du klare det ganske greit fra 40 - 45 yard line (så 50, 55 meter). Men i en kampsituasjon er det helt annerledes, med folk som prøver å blokkere osv, i tillegg til at ballen ikke sparkes fra linja så det fort blir noen yards ekstra til der holderen er. Min erfaring er at det viktigste er å terpe på timing med holderen og extra points. I high school football hvil du ikke få så mange muligheter fra 50 yards, og vil da ikke ha like mye press på deg. Øv også på kickoffs, de bør gå nærme/i endzone på varsity nivå. Da snakker vi 60 yards, men det er ikke så ille hvis du har en kickoff tee.

 

Å være kicker handler ikke nødvendigvis om å naile ett 55 yard field goal, det er mer det å være konsistent, skyte lange kickoffs og alle extra points.

 

Hvor god du må være kommer også helt an på nivået på skolen og regionen din.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Da jeg var i USA i 09/10, fikk jeg med med norskbøker. Fikk lekser tilsendt på It's Learning, og de måtte jeg også levere inn... fikk til og med karakter i faget. Hadde en norskprøve i semesteret - da ble jeg plassert alene i et rom på skolen med en vakt, og fikk en skriftlig norskprøve jeg måtte gjøre.

 

Vil også legge til at jeg tok comparative doctrine der borte = slapp RLE i tredje klasse. Dersom jeg hadde tatt to engelskfag, kunne jeg også hatt fått det godkjent som et valgfag i tredjeklasse... (fordi jeg hadde så mange timer med det.)

Endret av Kristinas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...