Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Jobber med papirene for å dra til ambassaden nå. Virker som om det er en del å gjøre.

 

Når jeg på denne siden: https://ceac.state.gov/genniv/ ,får følgende spørsmål: "Select the location where you will be submitting your application:" skal jeg da velge Oslo, Norway?

 

EDIT: legger til noen spørsmål:

1. Jeg er fra Trondheim, og kommer antageligvis til å dra alene til Oslo med buss/tog. Hvor skal jeg gjøre av tingenene mine når jeg er på ambassaden?

 

"All visitors to the Embassy are subject to an airport-type screening. When planning your visit here, bring only what is needed for your business with us. If you have items with you that cannot be taken into the Embassy, you may not be let into the Embassy.

 

Here is a list of items NOT TO BRING to the Embassy:

• Cameras and camera cell phones

• Shopping bags

• Luggage, backpacks, briefcases

• Tools of any size, such as Leatherman’s, Swiss army knives, etc.

 

Leave the above items at home. We do not have lockers or any form of storage.

Do not expect your interview to be over within one hour. Due to security reasons and depending on the workload, you may have to wait a considerable amount of time in our waiting room and outside the embassy. Please dress for the weather."

 

2. Noen andre som skal på Explorius sitt infomøte søndag 29 mai i Trondheim?

 

De har vel noen skap på sentralbanestasjonen eventuelt?

Jeg skal på Explorius sitt infomøte 29.mai :)

 

Det er ikke noe som heter "sentralbanestasjonen"!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber med papirene for å dra til ambassaden nå. Virker som om det er en del å gjøre.

 

Når jeg på denne siden: https://ceac.state.gov/genniv/ ,får følgende spørsmål: "Select the location where you will be submitting your application:" skal jeg da velge Oslo, Norway?

 

EDIT: legger til noen spørsmål:

1. Jeg er fra Trondheim, og kommer antageligvis til å dra alene til Oslo med buss/tog. Hvor skal jeg gjøre av tingenene mine når jeg er på ambassaden?

 

"All visitors to the Embassy are subject to an airport-type screening. When planning your visit here, bring only what is needed for your business with us. If you have items with you that cannot be taken into the Embassy, you may not be let into the Embassy.

 

Here is a list of items NOT TO BRING to the Embassy:

• Cameras and camera cell phones

• Shopping bags

• Luggage, backpacks, briefcases

• Tools of any size, such as Leatherman’s, Swiss army knives, etc.

 

Leave the above items at home. We do not have lockers or any form of storage.

Do not expect your interview to be over within one hour. Due to Hsecurity reasons and depending on the workload, you may have to wait a considerable amount of time in our waiting room and outside the embassy. Please dress for the weather."

 

2. Noen andre som skal på Explorius sitt infomøte søndag 29 mai i Trondheim?

 

De har vel noen skap på sentralbanestasjonen eventuelt?

Jeg skal på Explorius sitt infomøte 29.mai :)

 

Det er ikke noe som heter "sentralbanestasjonen"!

Haha :p Det er jo i Trondheim det;)

Lenke til kommentar

Jobber med papirene for å dra til ambassaden nå. Virker som om det er en del å gjøre.

 

Når jeg på denne siden: https://ceac.state.gov/genniv/ ,får følgende spørsmål: "Select the location where you will be submitting your application:" skal jeg da velge Oslo, Norway?

 

EDIT: legger til noen spørsmål:

1. Jeg er fra Trondheim, og kommer antageligvis til å dra alene til Oslo med buss/tog. Hvor skal jeg gjøre av tingenene mine når jeg er på ambassaden?

 

"All visitors to the Embassy are subject to an airport-type screening. When planning your visit here, bring only what is needed for your business with us. If you have items with you that cannot be taken into the Embassy, you may not be let into the Embassy.

 

Here is a list of items NOT TO BRING to the Embassy:

• Cameras and camera cell phones

• Shopping bags

• Luggage, backpacks, briefcases

• Tools of any size, such as Leatherman’s, Swiss army knives, etc.

 

Leave the above items at home. We do not have lockers or any form of storage.

Do not expect your interview to be over within one hour. Due to Hsecurity reasons and depending on the workload, you may have to wait a considerable amount of time in our waiting room and outside the embassy. Please dress for the weather."

 

2. Noen andre som skal på Explorius sitt infomøte søndag 29 mai i Trondheim?

 

De har vel noen skap på sentralbanestasjonen eventuelt?

Jeg skal på Explorius sitt infomøte 29.mai :)

 

Det er ikke noe som heter "sentralbanestasjonen"!

Haha :p Det er jo i Trondheim det;)

 

Det heter vel bare Trondheim Sentralstasjon? Mener uttrykket ble endret både på Trondheim og Oslo S, fordi det sammensatte ordet kan misforstås. Det menes at det er en banestasjon som ligger sentralt, men det kan også tolkes dithen at det er en stasjon for baner som går sentralt. Derfor heter det bare sentralstasjon.

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal bekymre deg for mye om det, Pluto. Mye rasister ute og går, men utvekslingsstudenter, spesielt norske, blir tatt godt imot, med mindre du er utrolig rar! gjør godt inntrykk og delta i sporter... Om du f.eks. er god i Football, er det en god ting (jeg fikk masse respekt etter det).

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring/tanker rundt det å avlyse året? Hadde vært interessant å høre. Fra alle som har vurdert å avlyse før avreisen, alle som faktisk har gjort det, alle som har avbrutt året og reist tilbake eller vurdert det. Hvorfor, og hvordan var det praktiske og det følelsesmessige?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring/tanker rundt det å avlyse året? Hadde vært interessant å høre. Fra alle som har vurdert å avlyse før avreisen, alle som faktisk har gjort det, alle som har avbrutt året og reist tilbake eller vurdert det. Hvorfor, og hvordan var det praktiske og det følelsesmessige?

jeg vurderte ä avbryte för jeg dro. pga dama. men ende opp med ä gjöre det slutt i stedet. noe jeg er veldig glad for at jeg gjorde!!! Ikke dropp et utveklsingsär pga kjäreste! det er det dummeste man kan gjöre! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...