Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier ikke å være så veldig nøye på rettskriving, men "hvem" og "hvordan" passer virkelig dårlig inn der.

 

Jeg har forresten ikke hørt om noe algebra 1 og algebra 2 i 2. klasse? Vi kan bare velge mellom S1, R1 eller P2.

 

Jeg har Algebra 3-4 og får det godkjent som S1, det er drit lett og jeg kommer til å slite sykt på S2.

 

Hadde du 1T eller 1P i første klasse?

 

Teoretisk

Lenke til kommentar

Jeg tok pre calc (nest vanskeligst på skolen min), og det er ikke så altfor ille. Det som gjør det ille er ting og uttrykk jeg ikke har hørt før, selv om det i bunn og grunn ikke er mye nytt. Så R2 blir jo morsomt...

 

Sitter i samme baas som deg.

har fatt R1 boka sendt over, startet saa smaatt paa den. Og det virker ikke saa alt for vanskelig. Skal nok komme meg gjennom R2 med en staakarakter hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg er utvekslingststudent i England nå, og en av de andre norske som er her i området bor alene med en gammel dame. De har det helt fantastisk ilag, og jeg kunne faktisk tenkt meg selv å bo med bare en person. Så jeg vil si du har vært heldig :)

 

Åh så bra å høre! Tusen takk for svar, og håper du koser deg i England (:

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer fra folk som har reist til farlige byer i USA? Har skjekket litt ut om byen min i Oklahoma og funnet ut dette:

- Det er en av byene i Oklahoma som er mest utsatt for tornadoer, aktiviteten er 278% høyere enn U.S. Average

- Safety Rating er "Dangerous", og på en skala fra en til ti er kriminalnivået 9. U.S. Average er 4...

 

Å bli sendt til en farlig by skremmer meg litt :dontgetit: ... Er det noen som har erfaringer/tanker/meninger om dette?

Lenke til kommentar

Jeg tok pre calc (nest vanskeligst på skolen min), og det er ikke så altfor ille. Det som gjør det ille er ting og uttrykk jeg ikke har hørt før, selv om det i bunn og grunn ikke er mye nytt. Så R2 blir jo morsomt...

 

Sitter i samme baas som deg.

har fatt R1 boka sendt over, startet saa smaatt paa den. Og det virker ikke saa alt for vanskelig. Skal nok komme meg gjennom R2 med en staakarakter hvertfall.

 

Har ikke åpnet R1 boka mi ennå jeg. Noe jeg angrer på..

 

Er det noen som har erfaringer fra folk som har reist til farlige byer i USA? Har skjekket litt ut om byen min i Oklahoma og funnet ut dette:

- Det er en av byene i Oklahoma som er mest utsatt for tornadoer, aktiviteten er 278% høyere enn U.S. Average

- Safety Rating er "Dangerous", og på en skala fra en til ti er kriminalnivået 9. U.S. Average er 4...

 

Å bli sendt til en farlig by skremmer meg litt :dontgetit: ... Er det noen som har erfaringer/tanker/meninger om dette?

 

De fleste byer i USA er farligere enn tilsvarende byer i Norge, så man må være forsiktig, men man trenger heller ikke bli hysterisk. Her jeg bor ( rike forsteder til Washington DC ) blir folk drept og sammenlignet med Norge er det latterlig mye dritt som foregår. Jeg ville ikke bekymret meg over været. Har hatt tornao warnings her ved Washington DC og, sjansen for å havne uforberedt i en tornado er liten.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer fra folk som har reist til farlige byer i USA? Har skjekket litt ut om byen min i Oklahoma og funnet ut dette:

- Det er en av byene i Oklahoma som er mest utsatt for tornadoer, aktiviteten er 278% høyere enn U.S. Average

- Safety Rating er "Dangerous", og på en skala fra en til ti er kriminalnivået 9. U.S. Average er 4...

 

Å bli sendt til en farlig by skremmer meg litt :dontgetit: ... Er det noen som har erfaringer/tanker/meninger om dette?

 

Vel, jeg bor i Phoenix som er Amerikas kidnapper hovedstad, og de har mye kriminalitet og drap her. Men merker ikke veldig mye til det her jeg bor da Phoenix er STOORT.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer fra folk som har reist til farlige byer i USA? Har skjekket litt ut om byen min i Oklahoma og funnet ut dette:

- Det er en av byene i Oklahoma som er mest utsatt for tornadoer, aktiviteten er 278% høyere enn U.S. Average

- Safety Rating er "Dangerous", og på en skala fra en til ti er kriminalnivået 9. U.S. Average er 4...

 

Å bli sendt til en farlig by skremmer meg litt :dontgetit: ... Er det noen som har erfaringer/tanker/meninger om dette?

Jeg overlevde i Tegucigalpa, Honduras og Caracas, Venezuela. Byer som har drapstall på over 100 i uken... Du overlever helt fint :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer fra folk som har reist til farlige byer i USA? Har skjekket litt ut om byen min i Oklahoma og funnet ut dette:

- Det er en av byene i Oklahoma som er mest utsatt for tornadoer, aktiviteten er 278% høyere enn U.S. Average

- Safety Rating er "Dangerous", og på en skala fra en til ti er kriminalnivået 9. U.S. Average er 4...

 

Å bli sendt til en farlig by skremmer meg litt :dontgetit: ... Er det noen som har erfaringer/tanker/meninger om dette?

 

Saa lenge du tar normale forhaandsregler: Ikke gaa alene, spesielt ikke naar det er morkt. Alltid vaer med noen du kjenner ogsaa videre.

Ikke ta noen sjangser, skal ikke vaere noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hvor nazi er de på banning i USA? På skolene jeg har gått på har det aldri vært noen lærere som har reagert noe særlig så lenge man ikke banner som en gammel sjømann. Jeg har en følelse av at de er ganske strenge på enkelte slike ting i USA, så vil slippe å brenne meg på å si fuck i klassen.

Lenke til kommentar

Ikke si fuck i klasserommet. Ikke bruk halvdrøy slang heller før du er trygg på læreren. Og de fleste skoler har regler mot T shorter med "inappropriate" ord på. Skolereglementet gjelder under skolesport også, men der er det ofte litt friere tøyler og folk er ganske frittalende. Men vil du ikke drite deg ut så vent til du er trygg på lærere/trenere.

 

Soccer coachen flippet i dag og ropte :"What the fuck is this? Fuck you guys!" Men jeg ville ikke anbefalt å bruke samme vokabular tilbake.

Lenke til kommentar

sier fuck, motherfucker og sånt hele tiden i klasserommet når jeg snakker med venner.. Sier det ikke så høyt at læreren hører det godt, men er ganske sikker på at jeg har blitt overhørt! Spesielt engelsklæreren er kjempesnill i hvertfall... Hu bare "HOOOH:O" så smiler hu og sier at vi ikke skal banne og sånt "hehe"

Lenke til kommentar

Noen som bannet i klasserommet til min govt. lærer en dag, også sa han: "Ey, you guys are already failing this class, so I suggest you stop using that language right now. The only person that can use that word is Martin. Not because he is Norwegian, but because he's the only guy passing this class right now. Just sayin..."

 

Da ble jeg litt flau :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På min skole var government et freshman-fag da, så jeg var 4-5 eldre enn de andre, og jeg skjønner virkelig ikke logikken med å prøve å lære government til prepubertale fjortiser. Det var ingen i den klassen som var interessert i faget whatsoever. I Georgia har de også noe homsete opplegg som er en del av NCLB (No Child Left Behind) som gjør at ingen har lov til å få karakterer under 40% (som også er stryk forsåvidt), men jeg vet det var flere i den klassen min som hadde 20 og 30 i det faget i lengre perioder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...