Gå til innhold

Xbox 360-spill er dårlige (bortsett fra Oblivion?)


Anbefalte innlegg

Må si meg relativet skuffet over spillskapernes dårlig fantasi, spillene på 360 er kjedelige!

5832346[/snapback]

 

Dette er din subjektive mening som du ikke trenger poste på dette forumet. Det har da ikke kommet ut så mange spill til 360'en enda, og releasespillene pleier som regel å være oppfølgere til andre spill.

5832429[/snapback]

 

Blir ganske tynt med meninger her på forumet om vi må holde oss objektive...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller for det meste Fight Night 3 på Xbox360 som ironisk nok jeg hadde på Playstation 2 også. Men kjøpte meg Xbox360 primært for å spille Fight Night online. Har Test Drive og Dead Rising også men det mangler liv. Dead Rising er vanvittig kult det asså men jeg irriterer meg over at det ikke har coop. Det spiller jo skapt for det. Test Drive kunne vært en revolusjon men hvorfor har de maks 7 spillere synlig hele tiden ? Hele byen burde vært online spør du meg. Pga dette blir byen veldig kunstig syns jeg. Detaljnivået på bilene er 10x høyere enn selve omgivelsene som mangler antialiasing :(

 

For all del, Xbox360 er en morsom erstatning mens vi venter på Playstation 3 men Xbox360 vil bli glemt når Wii og Playstation 3 kommer. Halo 3 og Gears of War vil jo gjøre det litt kulere men Microsoft har alltid slitt med spilltitlene.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Må si meg relativet skuffet over spillskapernes dårlig fantasi, spillene på 360 er kjedelige!

5832346[/snapback]

 

Dette er din subjektive mening som du ikke trenger poste på dette forumet. Det har da ikke kommet ut så mange spill til 360'en enda, og releasespillene pleier som regel å være oppfølgere til andre spill.

5832429[/snapback]

 

Blir ganske tynt med meninger her på forumet om vi må holde oss objektive...

6975215[/snapback]

 

 

Dra fram en halvt år gammel topic er flotte greier, har nok kommet et spill eller 2 siden den gang :whistle:

Lenke til kommentar
men Xbox360 vil bli glemt når Wii og Playstation 3 kommer.

6975382[/snapback]

 

Tull. 360'en har en svært lovende lineup av titler i månedene som kommer. Følgende titler sitter iallfall jeg og sikler etter på 360'en:

 

Gears of War

Guitar Hero 2

Crackdown

Assassins Creed

Bioshock

Alan Wake

Too Human

Mass Effect

 

Og mer kommer. Jeg angrer selv på at jeg kjøpte 360'en allerede februar i år, men nå begynner det å bli riktig spennende ihht nye spill-lanseringer. Wii er ikke solid før vi får bekreftet at spillene faktisk er bra (jeg kommer nok til å kjøpe den ved launch, men frykter mange gimmick/tech-demo spill i starten a la DSs første år i markedet)... og PS3 priser seg iallfall ut av min stue foreløpig. ;)

 

EDIT: Jøsses der la jeg merke til at dette er en steingammel tråd. Bildet har jo endret seg litt fra den tiden da tråden ble startet. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Må si meg relativet skuffet over spillskapernes dårlig fantasi, spillene på 360 er kjedelige!

5832346[/snapback]

 

Dette er din subjektive mening som du ikke trenger poste på dette forumet. Det har da ikke kommet ut så mange spill til 360'en enda, og releasespillene pleier som regel å være oppfølgere til andre spill.

5832429[/snapback]

 

Blir ganske tynt med meninger her på forumet om vi må holde oss objektive...

6975215[/snapback]

 

 

Dra fram en halvt år gammel topic er flotte greier, har nok kommet et spill eller 2 siden den gang :whistle:

6975438[/snapback]

 

Hvor mange spill som har kommet siden den gang har ingenting med saken å gjøre, poenget er at det ser ut som det er en del her inne som tror man må være objektiv når man skriver på et forum, hele greia går ut på å diskutere og ytre sine egne meninger, og det finnes ikke objektive meninger.

Lenke til kommentar

Eg for min del kommer til og kjøpe 360 kun for gears of war..og kansje assasins creed vist det viste seg og vere bedre på 360 enn ps3..

 

halo 3 er jo og en selfølge..

 

eg føler att en må ha både ps3 og 360 i den neste generasjonen fordi det kommer så masse bra spill som er ekslusive for konsollene..

 

360

gears of war

halo 3

mass effect

bishock

 

ps3

killzone

motorstorm

formula one

MGS 4

Lenke til kommentar
Altså, dette forumet heter www.diskusjon.no ...så, skal man ikke ytre sitt egen subjective mening, wheres the discussion? Man behøver ikke å være enige men man skal for all del gjerne ytre sine egne meninger. Å be noen å holde kjeft i et diskusjonsforum er litt på grensen av idioti..

5842653[/snapback]

 

Det er ikke noe galt med å ytre subjektive meninger, så lenge man begrunner det man mener.

 

For å ikke gå fullstendig offtopic, henviser jeg til tothegame.com sortert etter alle utgitte spill på hver plattform i Scandinavia (Nordic).

Playstation2s 1120 spill vs Xbox 360s 56 spill. Nå er dette en urettferdig sammenligning ettersom PS2 har vært ute en smule lengere enn det Xbox 360 har vært.

 

Om Xbox 360 har gode spill av de få som er utgitt? Gå til tothegame.com, "cut'n paste" spilltitler fra Xbox 360 og lim inn i google. Legg til "review" bak og regn ut gjennomsnittskarakteren, det gidder jeg ikke, men jeg skal vedde på at de fleste titlene til Xbox 360 er av god kvalitet. Dessuten er ikke spillene til Xbox 360 alt, du har jo også marketplace og poengsamling/stats/gamerprofil tilgjengelig via Live.

Hvis du ser på tothegame under Xbox 360 under alle sjangere og upcoming kommer det 206 nye spill til Xbox 360, dette tallet er relativt, men gir en liten pekefinger på sånn ca hvor mange nye titler vi kan forvente om 1-2 år.

 

Dette ble litt mye "reklame" for tothegame, men var nødvendig for å begrunne mine utspill.

Lenke til kommentar

Blir litt feil å sammenligne PS2 med Xbox360 ja.. Ville vel være bedre å sammenligne Xbox360 med PS3 og Wii.. men det blir gjerne litt feil det og siden 360 snart har vært ute et år, Wii kommer til jul og PS3 kommer til påske.. men men slik det ser ut nå er det i følge tothegame.com, 201 på oversikten over utgitte og kommende spill til Xbox360, 59 til Wii og 102 til PS3..

 

Slik jeg tror det kommer til å bli, er at 360 kommer til å bli konsollen for FPS, Action og RPG elskende, Wii kommer til å bli småspillenes, og opp-av-sofan kongen og PS3 blir for den som elsker lange videosekvenser, karaoke og "Vil du bli millionær". (Eller "Er du millionær")

 

Men jeg tar gjerne feil.. sannsynligvis

Endret av RoninMasao
Lenke til kommentar
Slik jeg tror det kommer til å bli, er at 360 kommer til å bli konsollen for FPS, Action og RPG elskende, Wii kommer til å bli småspillenes, og opp-av-sofan kongen og PS3 blir for den som elsker lange videosekvenser, karaoke og "Vil du bli millionær". (Eller "Er du millionær")

6982571[/snapback]

Wow, PS3 får "lange videosekvensar og karaoke", medan XBox 360 får FPS, action og RPG? Må seie du er raus. Eg trur nok PS3 kjem til å stå svært sterkt (kanskje til og med sterkast) på action, eventyr, RPG (spesielt av den typen som har "J" foran), og sport. Han kjem truleg òg til å hevde seg innan "party games" (karaoke, gisseleik, eyetoy, osb.), og FPS, sjølv om det er godt mogleg at henhaldsvis Wii og XBox vil slå han der.

 

Kay

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg mener å huske at ps2 ikke akkurat hadde hadde de store spillene det første året den var ute?

6982859[/snapback]

 

GC like så. Heilt ubrukelig var vel line-up`en til Nintendo den gangen. Godt å se de har andre baller med Wii :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg mener å huske at ps2 ikke akkurat hadde hadde de store spillene det første året den var ute?

6982859[/snapback]

 

GC like så. Heilt ubrukelig var vel line-up`en til Nintendo den gangen. Godt å se de har andre baller med Wii :)

6982903[/snapback]

 

Strengt tatt så launcher vel de fleste nye konsoller med litt svake titler ved dag 1...

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg mener å huske at ps2 ikke akkurat hadde hadde de store spillene det første året den var ute?

6982859[/snapback]

 

GC like så. Heilt ubrukelig var vel line-up`en til Nintendo den gangen. Godt å se de har andre baller med Wii :)

6982903[/snapback]

 

Strengt tatt så launcher vel de fleste nye konsoller med litt svake titler ved dag 1...

6982939[/snapback]

 

Stemmer det.

 

Men GC hadde jo så å si ein tørkeperiode på 6 mnd.Dette innrømte og beklagde Nintendo ved E3-konferansen i år(?). Og det ville forandre dette med ein jevn strøm med titler, ikkje bare 1 og spel no og då. Mye av dette som gjord eat GC ikkje gjord edet "særlig" bra.

 

Og det er godt å se at Nintendo tar lærdom av sånnt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Microsoft har vel slitt en del med å få spillavtaler siden Sony sitter med rettigheter til de største avtalene. Egentlig ikke rart siden Xbox360 ble ikke godt tatt imot i østen hvor de er litt mer kresen og innovative. Xbox360 er jo stort sett en minipc som forgjengeren Xbox var. Var vel bare Halo som skilte seg ut på den konsollen omtrent.

 

Microsoft tror vel det holdt med mye kraft i konsollen men det hjelper fint lite når ingen av utviklerne dems klarer å vise det i noen spill. PGR3 har veldig fin grafikk men hva er nytt med bilkjøringen ? Ikke skademodell engang !

5864315[/snapback]

 

Du skriver så mye vås at jeg tror du faktisk tror på det du selv skriver.

 

Sony sitter på de største avtalene? Ser frem til en meget god begrunnelse for denne påstanden.

 

PES, GTA, FIFA (med online på 360, Bioshock, Splinter Cell, Guitar Hero II etc. etc.

 

Hvor lang liste vil du ha over konsepter som nå enten er både 360 og PS3 eller kun 360 og PC?

 

Og fakta er at alle plattformene har egne eksklusive titler og i tillegg har titler som kommer på 2 eller flere plattformer. Slik har det vært lenge, og slik vil det fortsatt være.

 

Forskjellen er bare den at noen av oss er mer interessert i de gode spillene og derfor velger flere plattformer fremfor å sette oss på fanboystolen alene i det ene hjørnet av rommet.

 

Innovative i Østen? I såfall innovative for sitt eget marked. En overlegen del av de spillene som selges i Nord-Amerika og Europa er utviklet nettopp i Nord-Amerika og Europa. Det er et faktum, og du bedriver ikke engang kvalifisert synsing der du sitter med gjengrodde fanboybriller.

 

Sannheten er at mesteparten av innovasjonen på konsollmarkedet de siste 10 årene startet å skje da Microsoft lanserte sin første Xbox. At du ikke har fått med deg det forklares jo av de gjengrodde brillene dine. Og skal man snakke innovasjon i denne nye generasjonen er det i aller høyeste grad Nintendo som skal ha ros. Her vil vel du påpeke at Nintendo er japansk, og det er helt riktig. Så i forrige generasjon markerte Xbox seg som mest innovativ, og nå er det mye som tyder på at Nintendo viser evne og vilje til nytenkning. Sony derimot, ja de kopierer i øst og vest, og en av tingene de er mest opptatt av for tiden er sin kommende onlinetjeneste hvor stort sett det meste skal selges for penger. Er vel bare et tidsspørsmål før Sonys onlinetjeneste får egen knapp hvor man kan bestille en Sony riskoker.

 

Så ingen utviklere greier å vise noe som helst fornuftig på 360 sier du?

 

Hallo? Har du vært innelåst i en mørk kjeller siden E3 av frykt for enda flere nedturmeldinger fra Sony, eller bare er du sånn?

 

Så i din bok er følgende titler bare tull og tøys med andre ord?

 

Halo 3

Mass Effect

Bioshock

Forza 2

Blue Dragon

Lost Odyssey

Gears of War

Alan Wake

Dead Rising

Etc. etc.

 

Ja, når du sier det er det vel slik da, eller?. Bare underlig at ingen nettsteder og journalister er enige med deg.

 

Du sier 360 er en mini-PC, og det er jo rent av festelig med tanke på Sonys president som stort sett ikke har gjort annet det siste året enn å løpe fra E3 til Leipzig og sist til Tokyo Game Show for å fortelle om at PS3 er en super-computer.

 

Rent bortsett fra at 360 selvsagt ikke er en PC, og PS3 ei er en super-computer er fellesnevneren at begge deler er like fjollete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...