Gå til innhold

TES: oblivion mods oppsumering


Anbefalte innlegg

Joda, ser forskjell der på grasset.

Merker du noe ytelsesforskjell?

5860177[/snapback]

Sit på jobb, har ikkje prøvd enno. Men det som blir sagt, er at ytelsen er like bra eller marginalt betre. Men lastetidene skal bli ein god del høgare (reknar med det kjem litt an på kor sprek maskin du har). :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten Lod fix

Med Lod fix

 

Jeg bruker denne LOD Texture Pack!

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=67586

 

dette er infoen fra denne pakken:

 

---------------------------------

By CaptNKILL

---------------------------------

This mod simply replaces the original 1024x1024 "Level of detail" terrain textures with 4096x4096 textures. This almost totaly eliminates the blurry textures you see from a distance.

 

The credit for discovering this whole thing goes out to Shaja and his original 2048x2048 lod texture pack though.

 

His original thread and the proper links to his original packs can be found here:

http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...howtopic=328524

 

Like his first pack, this one only replaces the terrain textures for the areas that the player normally has access to.

 

I recommend downloading Shaja's boarder region textures here for enhanced textures outside the normal game area if you find that you need them:

 

http://www.tessource.net/files/file.php?id=2210

 

This pack also looks best with the following LOD Normal Map texture pack, which smooths out the blocky looking terrain shadows:

http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...howtopic=330112

 

 

 

 

 

jeg har merket at load times har gått opp, men FPS er ikke forandret, har også satt uGridsToLoad tilbake til 5 fra 7, da denne ikke trengs på samme måte med texture pack. S det blir noen FPS spart der :)

Endret av krist2
Lenke til kommentar

@krist2:

 

Den ser endå betre ut :). Får installere den etter jobb. Ytelsen på systemet mitt gjekk vesentleg ned i går, men eg trur ikkje det var på grunn av teksturane. Eg stilte Performance/Quality-slideren i Catalyst-kontrollpanelet heilt over på Quality-sida. Det såg utruleg bra ut, men eg må nok stille den litt attende. Det vart litt mykje for maskina mi med alt det svaiande graset rundt Anvil.

 

Kay

Lenke til kommentar

Bare synd at spillet blir enda mer ustabilt etter at jeg la inn noen vesentlige mods. Spesielt når jeg quicksaver, da detter jeg ut av spillet omtrent hver gang. Deretter får jeg beskjed om at savegamet er korrupt når jeg prøver å loade.

 

Jeg bruker;

BTMod

Harvest Mod

NPC Static Level Mod

NPC Equipment Rarity Mod

Better Water Mod

4096 Landscape LOD Texture Pack

LOD Normal Map replacement

 

Noen andre her som opplever at spillet blir ustabilt pga mods?

 

Edit: Tror kanskje jeg har litt for mye av det gode (mods +.ini tweaking) :cool: eller?

Endret av Istapp
Lenke til kommentar
Bare synd at spillet blir enda mer ustabilt etter at jeg la inn noen vesentlige mods. Spesielt når jeg quicksaver, da detter jeg ut av spillet omtrent hver gang. Deretter får jeg beskjed om at savegamet er korrupt når jeg prøver å loade.

 

Jeg bruker;

BTMod

Harvest Mod

NPC Static Level Mod

NPC Equipment Rarity Mod

Better Water Mod

4096 Landscape LOD Texture Pack

LOD Normal Map replacement

 

Noen andre her som opplever at spillet blir ustabilt pga mods?

 

Edit: Tror kanskje jeg har litt for mye av det gode (mods +.ini tweaking)  :cool: eller?

5866831[/snapback]

Niks, minst like stabilt som det var i starten. Har ingen INI-tweaks lenger, var aldri heilt nøgd med resultata. Det ser ut til at mods har ein mykje større og betre effekt. :)

 

Fann nettopp ein annan eg likte:

Birthsigns NoMax :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Bare synd at spillet blir enda mer ustabilt etter at jeg la inn noen vesentlige mods. Spesielt når jeg quicksaver, da detter jeg ut av spillet omtrent hver gang. Deretter får jeg beskjed om at savegamet er korrupt når jeg prøver å loade.

 

Jeg bruker;

BTMod

Harvest Mod

NPC Static Level Mod

NPC Equipment Rarity Mod

Better Water Mod

4096 Landscape LOD Texture Pack

LOD Normal Map replacement

 

Noen andre her som opplever at spillet blir ustabilt pga mods?

 

Edit: Tror kanskje jeg har litt for mye av det gode (mods +.ini tweaking)  :cool: eller?

5866831[/snapback]

 

Jeg installerte Better Water Mod, 4096 Landscape LOD Texture Pack og LOD Normal Map replacement. Da oppnådde jeg de effektene du beskriver, og både autosaven og quicksaven min ble ødelagt (lur som jeg er hadde jeg ingen andre savinger). Men da jeg startet på nytt ble spillet like stabilt som det var umoddet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...