Gå til innhold

TES: oblivion mods oppsumering


Anbefalte innlegg

Tja, det som irriterer meg mest er at det ikke går an å se bak seg når man rir. Plutselig er de tilbakestående følgesvennene dine borte, og det er bare å loade..

5837112[/snapback]

 

 

 

DU kan se rundt deg, hold inn R å beveg musa, så ser du helt rundt deg

 

:blush: en som hadde skrevet det allerde!

Endret av Roug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel level 9 eller noe. Første gangen etter jeg innstallerte statisk NPC level møtte jeg på 3 golem bueskyttere (eller husker ikke navnet men ligner på golems ^^) Seff hadde jeg glemt moddene så jeg begynte å plaffe dem ned i vanlig stil, plutselig etter hver av dem har skutt meg en gang ser jeg at livet mitt er faretruende lavt og det eneste jeg kan gjøre var å springe hals over hode tilbake til nærmeste by. De raske jævlene tok meg nesten igjen da jeg kom meg innenfor bymurene. Men tror du ikke de fulgte etter meg! Der tok heldigvis city defense seg av dem - og jeg fikk noen skikkelig saftige loots :D 100 arrows på en ^^ Helt klart bra oppspriting den modden - dog jeg ser jo at det kan bli sinnsykt vanskelig der du ikke kan få hjelp..

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

Då har eg fått prøvd ut Wilderness/Guard Creature Lists-modden litt. Denne anbefalast! Sidan eg installerte den har eg:

* ...faktisk TAPT ein kamp utandørs.

* ...måtte flykte frå kampar.

* ...møtt nye fiende-typar (men ikkje so mange som eg hadde håpt).

* ...fleire gongar blitt angripen av ulveflokkar. Nyleg vart eg angripen av noko slikt som 8 ulvar på ein gong :thumbup:. Det vart ein ekstra morosam kamp fordi den foregjekk i ein bratt bakke, og eg brukte eldkuler med område-effekt. Ragdoll-fysikk er gøy. :D

 

Modden ser ut til å funke fint med dei andre moddane eg brukar. So langt har eg ikkje merka nokon bugs i tilknytning til nokon av moddane eg spelar med.

 

Kay

Lenke til kommentar
Alle rottene forsvinn frå kloakken (blir bytta ut med hardare monster) når eg kjem opp på høgt nivå = teit.

 

Det der er egentlig en populær misforståelse. Ting som rotter og krabber blir verken sterkere eller byttet ut, fordi rotter regnes som, uh, fauna i huler og kloakker. Om det derimot er goblins er liknende, blir de større, sterkere, og får et langt mer skremmende navn. Likevel, "Rat" blir ikke til "Wererodent Monarch (OF DOOM)" på level 30.

 

Men ja, jeg er heller ingen tilhenger av skalering, og bruker en mod som fikser det.

Lenke til kommentar
Det der er egentlig en populær misforståelse. Ting som rotter og krabber blir verken sterkere eller byttet ut, fordi rotter regnes som, uh, fauna i huler og kloakker. Om det derimot er goblins er liknende, blir de større, sterkere, og får et langt mer skremmende navn. Likevel, "Rat" blir ikke til "Wererodent Monarch (OF DOOM)" på level 30.

 

Men ja, jeg er heller ingen tilhenger av skalering, og bruker en mod som fikser det.

5847552[/snapback]

Ok, då misforstod eg. Eg visste at dei ikkje vart skalert, men trudde dei vart borte. Takk for korreksjonen. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Hadde faktisk akkurat tenkt å spørre etter en slik oversikt ;) Har akkurat kjøpt spille og lurer fælt på hvilke mods som "må" installeres. Hadde vært kjempegreier om noen hadde tatt set bryet :)

5848884[/snapback]

Det er ein god idè. Vedkommande må gjerne kategorisere moddane litt...og då særleg med tanke på å skille ut dei moddane som går på ombalansering av gameplayet.

 

For min del er dei moddane som MÅ installerast dei som går på å motverke måten Oblivion skalerar heile verda etter spelaren (sjå her om du ikkje veit kva eg snakkar om). Eg anbefalar på det sterkaste NPC static levels-modden, wilderness/guard creature list-modden, og equipment rarity-modden. Du kan finne lenker til samtlege dersom du ser på dei tidlegare postane mine i denne tråden. Desse moddane gjer utruleg mykje for spelet.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Mulig det er jobb-monitoren som lurer meg, men jeg er helt enig med flere i tråden der: jeg ser ingen forskjell på before og after...

5859538[/snapback]

Heh, jobbskjermen min er ein splitter ny 20" Dell flatskjerm, og her er i alle fall skilnaden veldig tydleg. Ein ser det særleg godt på nummer 2. Bakken nær byen ser mykje, mykje betre ut på etter-biletet. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...