Gå til innhold

Skaff deg Hardware.no-t-skjorte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at vi har ganske mange t-shirt trykkere her på berget. Har selv jobbet på et.

5813020[/snapback]

Ser ikke hva dette har med mitt spørsmål å gjøre.

 

Dre@m_Lord, T.F.T, micke090; er dere virkelig så korttenkte (ala frp :!: )?

5813186[/snapback]

 

Jeg mener faktisk at jeg tenker langsiktig, det er vel heller visse personer som ikke kan elementær markedsføring...

Blir skjorta for billig er det rett og slett reklame, setter du riktig høy pris vil det være merkevarebygging. Jeg kjøper bevisst klær som ikke viser merket, synes det til tider kan være flaut å gå rundt som en levende reklameplakat uten å få betalt for det.. Derimot har jeg ikkeno imot å gå med hw.no om ikke hver en fjott på hjørnet går med samme t-skjorta... :cry:

Lenke til kommentar

delvis OT:

Jeg synes det er kjempebra at noen orker å jobbe for så lite, dermed får vi varene til en fornuftig pris..  Min drøm er å reise til et slikt land og starte egen fabrikk, skal ha noen 100 unger der...  Man slipper fagforeninger og lønnsforhandlinger...  :thumbup:

5812033[/snapback]

Så du tror på en sterk korrelasjon mellom det at jenter i Kina tjener 1.60 kr pr. bokse som koster 300kr på "tilbud" her og at det er derfor varene har en "fornuftig" pris?

:shrug:

 

anbefaller deg å se f.eks. "New Rulers of the World":

http://www.bullfrogfilms.com/catalog/new.html

http://pilger.carlton.com/globalisation

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Vi kan ikke alle leve etter vestens standarder. Om dem velger å jobbe for 1.60,- per bukse er deres valg, du må ikke mobbe dem for det. De kan ikke alle bli leger så jeg synes det er bra at dem tar seg en jobb der dem kan tjene til livets opphold..

Du skal huske på at en av grunnen til at verdensmarkedet fungerer er at noen er villig til å jobbe for en litt lavere lønn enn oss andre.. Eneste "løsningen" på dette er kommunisme.. Du er vel ikke en liten kommunist kanskje, modellmakt ..

Vi vet jo alle hvor bra forsøkene på kommunisme har gått..

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg klarte å bestille feil, hvit istedet for sort, jeg trykket, også trykket jeg stop i nettleseren, men godt mulig bestillingen kom igjennom alikevell. Hva gjør jeg? Kan jeg sende den i retur eller noe?

 

La inn bestilling for en sort en også

5813757[/snapback]

Send en mail til Håvard eller en annen "høyt i systemet", så skal nok det bli fikset. :)

Lenke til kommentar
Vi kan ikke alle leve etter vestens standarder. Om dem velger å jobbe for 1.60,- per bukse er deres valg, du må ikke mobbe dem for det.  De kan ikke alle bli leger så jeg synes det er bra at dem tar seg en jobb der dem kan tjene til livets opphold.. 

Du skal huske på at en av grunnen til at verdensmarkedet fungerer er at noen er villig til å jobbe for en litt lavere lønn enn oss andre..  Eneste "løsningen" på dette er kommunisme.. Du er vel ikke en liten kommunist kanskje, modellmakt ..

Vi vet jo alle hvor bra forsøkene på kommunisme har gått..

5813733[/snapback]

 

Heh, dette er jo litt OT, men folk har jo en voldsom tiltro til kommunisme, siden mange mener det er "eneste løsning" på så mangt. Ellers hadde vel verdensmarkedet fungert fint selv om t-skjorte-syere hadde hatt samme lønn alle steder i verden.

 

Ellers hadde det vært fint med litt mer spesifiering av størrelsene, men får vel satse på L.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vi kan ikke alle leve etter vestens standarder. Om dem velger å jobbe for 1.60,- per bukse er deres valg, du må ikke mobbe dem for det.  De kan ikke alle bli leger så jeg synes det er bra at dem tar seg en jobb der dem kan tjene til livets opphold.. 

Du skal huske på at en av grunnen til at verdensmarkedet fungerer er at noen er villig til å jobbe for en litt lavere lønn enn oss andre..  Eneste "løsningen" på dette er kommunisme.. Du er vel ikke en liten kommunist kanskje, modellmakt ..

Vi vet jo alle hvor bra forsøkene på kommunisme har gått..

5813733[/snapback]

vel, Dre@m_Lord, hva mener du med at "verdensmarkedet" fungerer? Det er jo du som bør bli mobbet for å benytte deg av slavearbeid. Hva med om du skal tjene 1.60kr de neste 10 årene fordi du ikke er lege (litt lavere lønn :!: ) Poenget er bl.a at de ikke kan tjene til livets opphold ved disse fabrikkene, de bor på fabrikken og sover på sovesaler, det er livet deres og du sponser denne statusquen. Du skal huske på at grunnen til at det finnes elendighet i store deler av verden er mennesker som sponser rompekjøringen av andre. Forresten, "verdensmarkedet" fungerer glimrende (det er det "verdensmarkedet" er best på) til å ødelegge livsgrunnlaget til mennesker og andre levende organismer gjennom å utslette habitat, forurense og overforbruke naturressurser.

Ellers er verken kommunisme eller kapitalisme noe å etterstrebe etter min mening, hva med økosofi? :)

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Husk at vi har ganske mange t-shirt trykkere her på berget. Har selv jobbet på et.

5813020[/snapback]

Ser ikke hva dette har med mitt spørsmål å gjøre.

 

Dre@m_Lord, T.F.T, micke090; er dere virkelig så korttenkte (ala frp :!: )?

5813186[/snapback]

Hehe. Gikk rundt i svime i går. Du spør jo tydelig hvor plagget er produsert, ikke hvor motivet er trykket.. Soorry! :roll:

Lenke til kommentar

Bare for å stoppe OT, modellmakt ...

Les litt mer mellom ordene som jeg skriver, ikke se på alt så bokstavelig...

Meste av det jeg skriver er ironi og trur du er den eneste som ikke tok den.. Kunne ikke la være å fortsette... Uansett, jeg refererer til forsøkene på kommunisme, jeg påstår ikke at den har vært gjennomført.. Som alle vet har "kommunisme" aldri kommet lenger enn proletariatets diktatur.. Kanskje med unntak av Cuba, men p.g.a. div. embargoer så vil aldri det fungere der heller...

 

Tips, les innleggene en gang til, tenk alternativt og le litt... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...