Newsbee Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Irriterende problem pga bagatell? - Reinstallert Windows XP SP2 - Finner trådløst nettverk i listen over dette - Legger inn passord (selvsagt) og automatisk IP-adresse m.m. - Har sammenlignet problemlaptopen (Fujitsu Siemens) med laptopen jeg sitter på nå (Cinet), og finner ingen openbare forskjeller i f.eks TCP/IP-instillinger etc. - Av- og på-slåing/aktivering av integrert trådløst nettverkskort fungerer. - Medfølgende programvare (Odyssey Client) tilsynelatende OK - Derimot store forskjeller i "ipconfig /all" mellom de to laptopene, bl.a: (F.S. først) Nodetype: Broadcast og Hybrid Medietilstand: Medium frakoblet DCHP aktivert: Nei og Ja Fysisk adresse: FF-FF-FF..... IP-adresse: fe80::5445:... Standard gateway: tomt felt her NetBIOS over TCP/IP: Deaktivert Finner noen netverk med F.S. som ikke visest på Cinet (som har eksternt D-link-kort). Har koblet til en og annen gang (altså status:tilkoblet, signalstyrke:sterk) men fikk ikke lastet noen sider i IE, ei heller var det særlig ned-aktivitet. Kan gjerne stille på MSN for litt veiledning dersom noen skulle føle det som nyttig OG...jeg har litt (?) peiling, så trenger ikke utfyllende om enkle operasjoner...håper jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå