Gå til innhold

TES: System krav for å kunne spille Oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rundt 2000kr hvis du vil spille med maks grafikk. Geforce 7600 er et nytt bra kort som koster mindre enn f.eks 6800GT, men yter mer. :]

 

Personlig spiller jeg med 6600GT (som koster rundt en tusing), og det går helt greit på medium. Hender at det hakker endel, men det skyldes nok at jeg bare har 512 mb ram.

Endret av BareMarius
Lenke til kommentar
Noen som vet om dette spillet klarer å dra nytte av dual-core?

5813262[/snapback]

 

Ja, Oblivion drar nytte av dual core-CPUer.

5813491[/snapback]

Takker og takker. Endelig er det verdt å vurdere dual. :yes:

 

Edit: Forresten, er det noen som har klart å oppdrive benchmarks på Oblivion med singel contra dual?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

mulig noen har svart men klokka er litt mye så jeg gidder ikke lese alt og lurer egentlig på hva jeg kan forvente meg av detaljer med dette oppsettet.

 

3700+@3003Mhz

DFI LanParty

7800GT@ stock. har gitt opp OC på dette kortet da jeg får artifacts ved 440/1125

2gb Corsair XMS C2.

 

Forventer nokså høye detaljer i 1280x1024 (LCD så noe lavere er uaktuelt.)

2/4aa er også nice ;) noen som gidder å sjekke? er vel GPU som kreves mest av.. det jeg ønsker er rundt 30-25 min FPS. noe lavere tollereres i små porsoner men ikke 24/7.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Har funnet ut at recommended listen ikke kan stemme. Maskinen min som snart går ut døren er en P4 2.9 Ghz, 1024 ram med msi geforce 6800 kort. Har justert grafikken MASSE ned, enda hakker det jævlig når jeg er ute. En ting som hjalp litt var å laste ned de nyeste forceware driverne, fikk opp frameraten så pass at jeg kunne ha hdr lightning på. Men straks det blir heftige kamper med mange figurer samtidig i bildet så blir det ikke spillbart.. :no: Jeg mistenker grafikkortet for å være synderen. core temperature blir VELDIG høy. :thumbdown:

Endret av Rune170
Lenke til kommentar

Spiller Oblivion nesten knirkefritt med mitt GeForce 6600-kort, til tross for at det bugger opp ALLE spill når jeg skal gå ut til Windows igjen (les: fargede striper).

 

Var på et oppdrag i Oblivion da stripene viste seg igjen - og da rant begeret over. Komplett.no sender i dette øyeblikk en Sapphire Radeon x1900XTX til meg :)

Lenke til kommentar

Spiller Oblivion med high settings på AMD64 3200+, 2Gb Dual Ch. Ram og X800XL 256Mb.. Funker oki, men fps rundt 15-20 utendørs og i kritiske øyeblikk ble for drøyt.. Alt under 40 er uakseptabelt i mine øyne..

Sapphire X1900XTX og nytt power er på vei i posten.. Stakkars lommeboka mi, men spillet er helt klart verd det :w00t:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har dette oppsettet:

 

AMD 64 4000+

eVGA 7800 GT CO

1 Gb Corsair ram

 

Vil jeg kunne kjøre med bra innstillinger? Jeg har lcd så jeg kommer til å kjøre 1280*1024.

5819111[/snapback]

 

*brief brief* :p Du vil nok kunne kjøre det temmelig høyt, men 1gig ram er kansje litt lite? Jeg merker vertfall at harddisken jobber en del med 1gig. :hrm:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har dette oppsettet:

 

AMD 64 4000+

eVGA 7800 GT CO

1 Gb Corsair ram

 

Vil jeg kunne kjøre med bra innstillinger? Jeg har lcd så jeg kommer til å kjøre 1280*1024.

5819111[/snapback]

 

*brief brief* :p Du vil nok kunne kjøre det temmelig høyt, men 1gig ram er kansje litt lite? Jeg merker vertfall at harddisken jobber en del med 1gig. :hrm:

5819138[/snapback]

 

Det var ikke ment som noe briefing, jeg vet at det ikke er treige komponenter, men folk her inne snakker jo om noen skyhøye krav for å kjøre med bra innstillinger..

Lenke til kommentar

Det var ikke ment som noe briefing, jeg vet at det ikke er treige komponenter, men folk her inne snakker jo om noen skyhøye krav for å kjøre med bra innstillinger..

5819166[/snapback]

 

Var noen her som sa at han ikke trodde NOEN maskiner pr i dag vil kunne kjøre spillet med alle instillinger på fullt uten å skape lag. Vel, jeg mistenker det for å være sant. Lurer på hvilke maskiner bethesda softworks er i besittelse av?? :)

Lenke til kommentar

..Word. Men man kan trøste seg med at spillbarheten kansje er hakket viktigere enn grafikken. Vet at noen ikke er enig. :p

 

La oss håpe at alle klagene fra (garantert mange) brukere får konsekvenser for første patch.. Det MÅ være noe som kan forbedres.. :dontgetit:

Endret av Rune170
Lenke til kommentar

Mitt oppsett:

 

MSI GeForce 7800GTX 256MB

AMD Athlon 64 3700+ @ 2.75ghz

2 gb Corsair TWINX1024-3200

Maxtor 250 S-ATA 7200rpm

 

Fekk klisst i trynet at rec. settings var Ultra high. eg var optimist og satt på 2xAA 8 Af i tillegg. Innendørs går det mooth ftw! Men i store rom med lyskilder og slikt merker eg hakking, det samm gjelder utendørs. Har ikkje internett på hybelen, så har uikkje fått nye drivere til gfx.kortet enda da men ;)

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke kan finne noen som har testet dette på maskiner maken til min så får jeg teste det selv.

 

Min spec:

Xp3000+

1gb Ram

9800PRO

A7N8X Mainboard

S-Ata disker

WinXp Pro

 

Jeg har overhodet ingen forhåpninger her så jeg kommer tilbake med info om hvor "dårlig" det gikk.(Spillet ligger på innerlommen.) :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...