Gå til innhold

TES: System krav for å kunne spille Oblivion


Anbefalte innlegg

mulig noen har svart men klokka er litt mye så jeg gidder ikke lese alt og lurer egentlig på hva jeg kan forvente meg av detaljer med dette oppsettet.

 

3700+@3003Mhz

DFI LanParty

7800GT@ stock. har gitt opp OC på dette kortet da jeg får artifacts ved 440/1125

2gb Corsair XMS C2.

 

Forventer nokså høye detaljer i 1280x1024 (LCD så noe lavere er uaktuelt.)

2/4aa er også nice ;) noen som gidder å sjekke? er vel GPU som kreves mest av.. det jeg ønsker er rundt 30-25 min FPS. noe lavere tollereres i små porsoner men ikke 24/7.

5818103[/snapback]

 

 

Quoter meg selv:

 

hvilke settings kan jeg håpe på om jeg vil ha rundt 30-40 fps som minimum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden jeg ikke kan finne noen som har testet dette på maskiner maken til min så får jeg teste det selv.

 

Min spec:

Xp3000+

1gb Ram

9800PRO

A7N8X Mainboard

S-Ata disker

WinXp Pro

 

Jeg har overhodet ingen forhåpninger her så jeg kommer tilbake med info om hvor "dårlig" det gikk.(Spillet ligger på innerlommen.) :hmm:

5819587[/snapback]

 

Burde jo gå rimelig bra det der. Har nesten samme oppsett(litt svakere CPU), og kjører det knirkefritt med medium detaljer i 1024x768.

Lenke til kommentar
Spiller på denne hardwaren nå:

 

2.8 GHz Pentium 4 HT

1024 MB RAM

GeForce FX 5600

 

Alle grafikk innstillinger er satt på det laveste, oppløsning på 640 x 480(hvis jeg husker rett) og det hakker som et uvær. Fryktelig å spille med, spesielt i kamp(men MÅ spille det likevel, måhamåha :love: )

 

Kan ikke se lenger enn noen få meter framfor meg og eyecandy er ueksisterende. Det eneste jeg ser er dårlig opplåste teksturer med avanserte shadere som trekker all kraften jeg kunne brukt på å se lenger eller noe :mad:

 

Dette er hardware som går innenfor minstekravene med litt margin. Likevel vil jeg ikke anbefale noen (hvis de ikke er villige til å spille under ekstreme forhold da seff) å kjøpe dette spillet med tilsvarende hardware, rett og slett litt for dårlig :cry:

5812096[/snapback]

Hei

 

Jeg har en ganske lik pc som deg tilsvarende amd prosessor og 1gb ram men bedre skjermkort fx 5900xt

Det kjører glatt med de default settingene den oppga i low settings dvs 640*480, kan også kjøre i 800*600 men da får jeg noen slowdowns mest inne av alle ting.

Men det er spillbart intil jeg får meg et bedre skjermkort.

 

Trøbelet er FX serien FX 5X00 fra nvida er at de er dårlige på directX 9 renders, de støtter det men dårlig, tilsvarende ati kort 9600-9800 vil spille Oblivion mye bedre siden de er bedre i dirextX 9

 

Det mest bittere er at når jeg kjøpte det sjermkortet så tenkte jeg også på 9800 men 5900 vant pga litt lavere pris eller bedre pris/ytelse

 

Konklusjon 5900 er spillbar i lave oppløsninger men vil ikke anbefale for svakere kort.

5814342[/snapback]

 

Kan spillet patches (eller noe lignende) til å bruke DX8? Sånn som det f.eks. er på COD2 kan man velge mellom DX8 og 9 i innstillinger.

 

Har ikke peiling på dette så ikke skyt meg om dette er helt teit :blush:

Lenke til kommentar

Arg! PC'en min tok fullstendig kvelden etter litt for mange timer med Oblivion! :( Satser på d bare er strømforsyinga...

 

Men uansett... det hakket alt for mye i kamper og liknende, selv om jeg trodde jeg ville ha nok maskinkraft til å kjøre det greit.

Satte ned oppløsning til 800x600 og av med alle effekter, og likevel sleit pcen stort når det var mye action/mange personer i bildet.

 

Specs:

athlon64 3000+

1024MB pc2700

aopen 6800LE (softmod) / ati radeon 9700PRO (yter ca like bra i dette spillet)

 

Hva burde gjøres for at det skal kunne bli spillbart? Noen som anbefaler noe bra skjermkort til dette spillet? Dritt at spillopplevelsen skal ødelegges pga de syke maskinkravene...

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke kan finne noen som har testet dette på maskiner maken til min så får jeg teste det selv.

 

Min spec:

Xp3000+

1gb Ram

9800PRO

A7N8X Mainboard

S-Ata disker

WinXp Pro

 

Jeg har overhodet ingen forhåpninger her så jeg kommer tilbake med info om hvor "dårlig" det gikk.(Spillet ligger på innerlommen.) :hmm:

5819587[/snapback]

 

Burde jo gå rimelig bra det der. Har nesten samme oppsett(litt svakere CPU), og kjører det knirkefritt med medium detaljer i 1024x768.

5820331[/snapback]

 

Jeg har nesten identisk pc. Litt bedre cpu og pro'en er klokket til xt, men spillet er totalt uspillbart fra mitt synspunkt. Hvis jeg setter alt på low (absolutt alt) så går det noenlunde ok enkelte steder og det vil jeg tro skyldes at det bare er tåke man ser. :)

 

Jeg ville kjøpt meg nytt skjermkort. Kompis har 7800gt som du får for 2000-3000 og klarer alt på fullt i 1920x1200 uten at det knirker noe spesielt. En litt annen opplevelse. :p

 

-TwiiK

Lenke til kommentar
Recommended:

3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

1 GB System RAM

ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card

 

Minimum System Requirements:

Windows XP, Windows 2000, Windows XP 64-bit

512MB System RAM

2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

128MB Direct3D compatible video card

and DirectX 9.0 compatible driver;

8x DVD-ROM drive

4.6 GB free hard disk space

DirectX 9.0c (included)

DirectX 8.1 compatible sound card

Keyboard, Mouse

 

Supported Video Card Chipsets:

ATI X1900 series

ATI X1800 series

ATI X1600 series

ATI X1300 series

ATI X850 series

ATI x800 series

ATI x700 series

ATI x600 series

ATI Radeon 9800 series

ATI Radeon 9700 series

ATI Radeon 9600 series

ATI Radeon 9500 series

NVIDIA GeForce 7800 series

NVIDIA GeForce 6800 series

NVIDIA GeForce 6600 series

NVIDIA GeForce 6200 series

NVIDIA GeForce FX series

5768267[/snapback]

Sorry for å quote hele.. Men støtter ikke 7600 Oblivion?? Eller var det motsatt :p

Lenke til kommentar
Spiller Oblivion med high settings på AMD64 3200+, 2Gb Dual Ch. Ram og X800XL 256Mb.. Funker oki, men fps rundt 15-20 utendørs og i kritiske øyeblikk ble for drøyt.. Alt under 40 er uakseptabelt i mine øyne..

Sapphire X1900XTX og nytt power er på vei i posten.. Stakkars lommeboka mi, men spillet er helt klart verd det  :w00t:

5819013[/snapback]

 

Quoter meg selv litt..

Etter at jeg fikk inn det nye skjermkortet så gikk fpsen opp til 40-50+ utendørs og 45-60 inne. Er strålende fornøyd. Ett par tweaks i .ini fila måtte til, gav meg ett 10-15 fps hopp. I luv this game :love:

 

Settings:

Detected Ultra High + HDR, PS3.0 Enabled, Res: 1680x1050

Endret av Nosferatu
Lenke til kommentar
Selv om ikke kort står i lista, er det ingenting i veien for at spillet ikke skal virke på dem.  7600 er tross alt i 7x00-serien, som er fullt ut støttet.  Det er vel bare det at da det ble skrevet, så var ikke kortene tilgjenglige.

5823571[/snapback]

Det er nok helt riktig. 7900-serien står jo heller ikke på lista.

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke kan finne noen som har testet dette på maskiner maken til min så får jeg teste det selv.

 

Min spec:

Xp3000+

1gb Ram

9800PRO

A7N8X Mainboard

S-Ata disker

WinXp Pro

 

Jeg har overhodet ingen forhåpninger her så jeg kommer tilbake med info om hvor "dårlig" det gikk.(Spillet ligger på innerlommen.) :hmm:

5819587[/snapback]

 

Burde jo gå rimelig bra det der. Har nesten samme oppsett(litt svakere CPU), og kjører det knirkefritt med medium detaljer i 1024x768.

5820331[/snapback]

 

Jeg har nesten identisk pc. Litt bedre cpu og pro'en er klokket til xt, men spillet er totalt uspillbart fra mitt synspunkt. Hvis jeg setter alt på low (absolutt alt) så går det noenlunde ok enkelte steder og det vil jeg tro skyldes at det bare er tåke man ser. :)

 

Jeg ville kjøpt meg nytt skjermkort. Kompis har 7800gt som du får for 2000-3000 og klarer alt på fullt i 1920x1200 uten at det knirker noe spesielt. En litt annen opplevelse. :p

 

-TwiiK

5822288[/snapback]

 

Da har jeg testa i noen timer. Har spillt så langt at jeg har kommet til han Blades Monken.(Der man får hest)

Spillet detekterer, og setter innstillingene på medium. Jeg har gått opp et hakk til 800x600 oppløsning og har ikke hatt noen problemer så langt. Spillet flyter bra for meg på medium. Nå har jeg ikke hatt veldig mye aktivitet på skjermen på en gang så jeg kan ikke si om det vil senke frameraten noe.

 

Jeg tror faktisk at jeg kan tyne enda litt på grafikken her uten at det går ut over spillbarheten.

 

Men det jeg lurer på om det er noen der ute med samme hardware men med et 850XT eller 7800GS kort som kunne si hvordan det funker.

Lenke til kommentar
Selv om ikke kort står i lista, er det ingenting i veien for at spillet ikke skal virke på dem.  7600 er tross alt i 7x00-serien, som er fullt ut støttet.  Det er vel bare det at da det ble skrevet, så var ikke kortene tilgjenglige.

5823571[/snapback]

Det er nok helt riktig. 7900-serien står jo heller ikke på lista.

5823971[/snapback]

Så 7600 er et godt kort som nailer OB lett??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...