Gå til innhold

TES: System krav for å kunne spille Oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden jeg ikke kan finne noen som har testet dette på maskiner maken til min så får jeg teste det selv.

 

Min spec:

Xp3000+

1gb Ram

9800PRO

A7N8X Mainboard

S-Ata disker

WinXp Pro

 

Jeg har overhodet ingen forhåpninger her så jeg kommer tilbake med info om hvor "dårlig" det gikk.(Spillet ligger på innerlommen.) :hmm:

5819587[/snapback]

 

Burde jo gå rimelig bra det der. Har nesten samme oppsett(litt svakere CPU), og kjører det knirkefritt med medium detaljer i 1024x768.

5820331[/snapback]

 

Jeg har nesten identisk pc. Litt bedre cpu og pro'en er klokket til xt, men spillet er totalt uspillbart fra mitt synspunkt. Hvis jeg setter alt på low (absolutt alt) så går det noenlunde ok enkelte steder og det vil jeg tro skyldes at det bare er tåke man ser. :)

 

Jeg ville kjøpt meg nytt skjermkort. Kompis har 7800gt som du får for 2000-3000 og klarer alt på fullt i 1920x1200 uten at det knirker noe spesielt. En litt annen opplevelse. :p

 

-TwiiK

5822288[/snapback]

 

Da har jeg testa i noen timer. Har spillt så langt at jeg har kommet til han Blades Monken.(Der man får hest)

Spillet detekterer, og setter innstillingene på medium. Jeg har gått opp et hakk til 800x600 oppløsning og har ikke hatt noen problemer så langt. Spillet flyter bra for meg på medium. Nå har jeg ikke hatt veldig mye aktivitet på skjermen på en gang så jeg kan ikke si om det vil senke frameraten noe.

 

Jeg tror faktisk at jeg kan tyne enda litt på grafikken her uten at det går ut over spillbarheten.

 

Men det jeg lurer på om det er noen der ute med samme hardware men med et 850XT eller 7800GS kort som kunne si hvordan det funker.

5824057[/snapback]

 

Jeg skal gjøre dette litt mer vitenskapelig til helga og teste litt forskjellige innstillinger med Fraps.

Jeg poster resultatene så fort jeg har fått kjørt noen tester.

Lenke til kommentar
640x480, 800x600 uten AA du snakker om nå?

 

Spiller ikke spill på under skjermens oppløsning (1280x1024) og det ser ikke spesielt pent ut i den oppløsningen heller uten AA.

 

Stiller vel forskjellige krav går jeg ut ifra.  :!:

 

-TwiiK

5825245[/snapback]

 

Jeg skal teste med litt forskjellige inntillinger for å se hvor mye jeg kan skru på uten at det går for sakte, men som sagt så tviler jeg på at jeg kan tyne det alt for langt.

Personlig så gjør jeg dette kun for å teste hvor mye maskin min klarer, og jeg er sikker på at det kan gi svar til endel som sitter på tilsvarende hardware.

 

Men som deg så liker jeg også å spille med litt mer "eyecandy".

Hvis det ikke funker ordentlig så blir spillet liggende på hylla til jeg får meg en ny rigg. Har planer om å bytte i løpet av året.

Lenke til kommentar
Fikk mitt 7800GS i dag! Det stilte seg til ultra high automatisk hvis jeg ikke husker helt feil, men da hadde jeg 10fps. Så jeg måtte skru ned på det meste for å få fps over 25 ute i naturen. Kjører i 1680x1050.

 

edit: har 3000+ og 1GB ram.

5826707[/snapback]

Hvor kjøpte du det hen?

 

EDIT:

... og kjører du det hakkefritt? :)

Endret av omiro
Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

Har bestillt Oblivion nå, men lurer litt på om jeg vil kunne kjøre det med full instillinger. Oppsett:

 

Club 3D GeForce 7800GT

2gig OCZ ram

amd 64 +4000 cpu

 

Nei, dette er ikke ment som en briefepost:) Regner med at jeg kan spille på nokså høyt, men kommer jeg til å klare max instillinger?

 

Edit: Har 19" LCD, så vil nok kjøre i 1260*1042

Endret av edds
Lenke til kommentar

Har testa litt fram og tilbake nå med og uten tweak, og den tweaka versionen funker ypperlig. Om man går nært er ikke bladene på buskene like detaljerte som utweaka, men det legger man jo ikke merke til. Bloom virka på en måte litt bedre, og veggene var litt annerledes (på en god måte). Gikk fra 15-18 fps til 26-29 fps ute, og imperial city var helt grei.

 

Har Athlon 2500+ xp, 2x 512mb kingston value, et teit AOpen micro atx mobo og et 9800pro. Ikke state of the art akkurat :D

 

Tweaken(e): Complete INI Tweak Solutions, Multiple Solutions for Multiple PC's.

 

Brukte Oblivion Bloom: Higher Settings Lots of Grass for a Midrange-ini'en, da dette ser ut til å passe best med systemet mitt.

 

Anbefales.

 

Edit: Autodetect var satt til meduim. Har vanneffekten på fult btw.

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
7600gt

1gb ram

Athlon64 3700+ 2,2GHz

 

går dette inn under recommended?

5824611[/snapback]

Vil tro det ja. En kamerat har samme som deg bare 3500+ og 6800GS, han drar det på high. Skulle tro du kan ha det på medium da :)

5824621[/snapback]

tror dere det vil bli noe forskjell hvis jeg slenger på 1 gb ram til?

Lenke til kommentar
7600gt

1gb ram

Athlon64 3700+ 2,2GHz

 

går dette inn under recommended?

5824611[/snapback]

Vil tro det ja. En kamerat har samme som deg bare 3500+ og 6800GS, han drar det på high. Skulle tro du kan ha det på medium da :)

5824621[/snapback]

tror dere det vil bli noe forskjell hvis jeg slenger på 1 gb ram til?

5827215[/snapback]

Det hjelper nok ja :thumbup: Selvom jeg ikke vet om OB er det mest krevende minne spillet vil det nok hjelpe.

Lenke til kommentar

Huff, folk må da ha opplevd forferdlig mye bra spill i det siste, om de skal synes oblivion ser dritt ut på laveste...

 

Nå har jeg endelig fått testa det på min laptop. Her er specsa igjen:

 

Pentium M 1.7Ghz

1GB ram

ATI Radeon mobility 9600 64MB

 

Jeg synes det er absolutt spillbart. Det er jo ikke noe høyaction spill heller, så om det hakker litt til tider, så har jeg ikke noe kjempestort i mot det. Å skru av gresset gjorde stor forskjell i fps utendørs. Kan også skru av andre shadere, som specular etc, for å få enda raskere, men da begynner det å oppstå direkte feil med grafikken (som at lanskapet ikke dekkes i tåke, i motsetning til trær og steiner), lilla vann etc.

 

De fleste plasser innendørs går ganske jevnt.

 

Når det gjelder kvaliteten på grafikken, så er den for min del mye bedre (på denna maskinen) enn det jeg noen gang fikk til i Doom 3 (på denna maskinen) med tilsvarende framerate. Spesielt innendørs.

 

Fytte rakkern det er lett å stjele ved uhell i detta spillet da. Fant en stall, gikk til en hest, og det sto "paint horse". Tenkte og lurte på hva i alle dager det skulle bety. Trykte space, og hørte noen rope "Stop, you thief!" "You won't get away with this, you thief!", fikk helt sjokk. "Paint horse" betyr seff. å sette seg oppå den. :blush:

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke kan finne noen som har testet dette på maskiner maken til min så får jeg teste det selv.

 

Min spec:

Xp3000+

1gb Ram

9800PRO

A7N8X Mainboard

S-Ata disker

WinXp Pro

 

Jeg har overhodet ingen forhåpninger her så jeg kommer tilbake med info om hvor "dårlig" det gikk.(Spillet ligger på innerlommen.) :hmm:

5819587[/snapback]

 

Burde jo gå rimelig bra det der. Har nesten samme oppsett(litt svakere CPU), og kjører det knirkefritt med medium detaljer i 1024x768.

5820331[/snapback]

 

Jeg har nesten identisk pc. Litt bedre cpu og pro'en er klokket til xt, men spillet er totalt uspillbart fra mitt synspunkt. Hvis jeg setter alt på low (absolutt alt) så går det noenlunde ok enkelte steder og det vil jeg tro skyldes at det bare er tåke man ser. :)

 

Jeg ville kjøpt meg nytt skjermkort. Kompis har 7800gt som du får for 2000-3000 og klarer alt på fullt i 1920x1200 uten at det knirker noe spesielt. En litt annen opplevelse. :p

 

-TwiiK

5822288[/snapback]

 

Da har jeg testa i noen timer. Har spillt så langt at jeg har kommet til han Blades Monken.(Der man får hest)

Spillet detekterer, og setter innstillingene på medium. Jeg har gått opp et hakk til 800x600 oppløsning og har ikke hatt noen problemer så langt. Spillet flyter bra for meg på medium. Nå har jeg ikke hatt veldig mye aktivitet på skjermen på en gang så jeg kan ikke si om det vil senke frameraten noe.

 

Jeg tror faktisk at jeg kan tyne enda litt på grafikken her uten at det går ut over spillbarheten.

 

Men det jeg lurer på om det er noen der ute med samme hardware men med et 850XT eller 7800GS kort som kunne si hvordan det funker.

5824057[/snapback]

 

Jeg skal gjøre dette litt mer vitenskapelig til helga og teste litt forskjellige innstillinger med Fraps.

Jeg poster resultatene så fort jeg har fått kjørt noen tester.

5824706[/snapback]

 

Da her jeg testa litt med forskjellige settings. 1024x768 er ikke smart, men 800x600 med large textures går greit og ligger på rundt 30(fra 20-50)fps i snitt utendørs.(Har tweaka litt på gresset). Innendørs så ligger fps mye høyere.

Alle andre innstillinger står på medium, skygger er av.

Testa såvidt med 2xAA også og det funka forsåvidt greit det også. Fps'en ute sank til rundt 25 i snitt.

 

Jeg har spillt det noen timer nå og det glir helt greit, men mangler jo mye grafikk da.

Det er absolutt spillbart med denne maskinspecen, men det fortjener så absolutt bedre hardware.

 

Og du dyre dævel så kult det er med de hesta da. :thumbup:

 

Artig om noen kunne si noe om hva slags fps de får med de råeste agp kortene på tilnærmet lik maskinvare, og kanskje ta med hva slags setting de kjører på også.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Mitt System Oppsett

 

Club3D 7800GT

AMD Opteron 144 2.43Ghz

2GB Ram (4x Cruisal Ballistix 512mb)

HK: Asus A8N SLI Deluxe

 

 

Graphic Settings

 

Oppløsning: 800x600

Antialasing: Off

Distant Stuff: Off (Alt på Off)

HDR Lightning: On

V. Sync: On

 

 

Texture Size: Large

View Distance: Alle nesten helt til Venstre

Shadows: Off (Alt satt til Off)

 

 

Problem

 

Jeg har stilt ned til disse innstillingene pga low FPS.

Fremdeles hakker det innimellom ol.

Har nett formatert og innstallert de nyeste Skjermkort Driverne og HK Driverne.

Skjermkortet er ikke overklokket etter Formatering.

 

Sry Skrivefeil!

Endret av computerFreak
Lenke til kommentar

Nylig defragmentert (SATA2) og jeg kjører 1280x1024, Texture Size Medium, AA 6x, Distant On, View Distance maks, masse av alt egentlig, minus Shadows on grass og Shadow filtering (disse eter performance). Self shadow off pga stripe-bug. Null HDR (ikke støtte). Har tweaket INI-fila. Ligger da greit rundt 15 FPS +/- litt alt etter hvor mye som foregår. Burde sikkert ha fiksa den opp på 20-25, men jeg gidder ikke akkurat nå. ;)

 

X800GT

3500+

1 GB 3200

A8N-SLI Premium

 

Med andre ord: Du burde ligge på bortimot maks. :p Så noe er galt. Prøv en defrag i alle fall, det trenger du sikkert uansett. ;)

Lenke til kommentar

Jeg testa bittelitt med min 9800XT og oppløsning har nesten ingenting å si, og spillet ser jo helt groteskt ut på lavere enn 1024x768. :p

 

Forskjell på 640x480 og 1280x1024 er bare i gjennomsnitt 3-5 fps hos meg.

 

Computerfreak, det virket ille. Brossan har samme specs som deg, men overalt utenom i tett skog så går spillet helt glatt (50-60 fps) med nesten alt på fullt i 1920x1200 oppløsning.

 

Edit: Brossan har faktisk bare 1gb ram og dårligere cpu enn deg. Han har XFX 7800GT om det har noe å si.

 

Har bestillt Oblivion nå, men lurer litt på om jeg vil kunne kjøre det med full instillinger. Oppsett:

 

Club 3D GeForce 7800GT

2gig OCZ ram

amd 64 +4000 cpu

 

Spillet vil gå helt glatt med alt på fullt utenom i tett skog som sagt over.

 

-TwiiK

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...