Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du liker noe av favorittbandet mitt?

 

Dream Theater - I Walk Beside You

 

Så lett kan man skrive en sommerhit. Bare trist at radiostasjonene ikke tar i dette bandet med ildtang engang. 20 år med metal og låter av ti minutters varighet gjør noe med ryktet ditt.. Men denne er ikke sånn, altså. Tenk U2. Tenk "catchy". Nice!

Lenke til kommentar
Keep 'em coming! :thumbup:

5863210[/snapback]

Siden du insisterer. :D

 

Jeg har faktisk helt glemt å nevne en av mine største favoritter: The White Stripes. Det er vanskelig å finne en låt som er representativ for gruppens «sound», da den varierer fra skitten garasjerock til blues, men her er et forslag:

 

The White Stripes - The Same Boy You've Always Known

 

The White Stripes er en del særere enn det andre jeg har foreslått, men kan hende faller denne i smak.

 

For øvrig -- ikke for å spare av tråden, men det hadde vært interessant om du kunne nevne dine største favoritter. Vi andre har sikkert gått glipp av mye bra musikk òg. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om du vil like denne, men here goes:

 

DJ Krush - Dig This Vibe

 

Jeg regner med at blir nervøs med en gang det står "DJ" foran artistnavnet, men dette er langt i fra fjortissdance med smurfevokal som gir de fleste sure oppstøt.

 

Hideaki Ishii (DJ Krush) er en mester bak platespillerne. Han ble inspirert av filmen "Wild Style" og bestemte seg for å bli DJ. Debutalbumet, "Krush", kom i 1994.

 

Sangen jeg vil anbefale, "Dig This Vibe", er hentet fra albumet "Strictly Turntablized" og er en kombinasjon av noe som kan minne om "heismusikk" og en behagelig beat. Dette er en sang som kan gå på repeat i timesvis, uten at man går lei. Jeg har faktisk også opplevt at den har en beroligende effekt. :p

 

Dette er selvfølgelig ikke musikk som passer for alle, men det er absolutt verdt å sjekke ut. :thumbup:

Lenke til kommentar
Foreslaar en annen: The Mars Volta - Cicatriz ESP

5847075[/snapback]

Det var en lang låt, og de selger iTunes ikke løse, da må man kjøpe hele albumet... :(

 

Geir :)

5850536[/snapback]

Det er en lang laat ja. 12 minutter eller noe. Jeg har lyst til aa anbefale deg hele albumet, men jeg vet ikke om du kommer til aa like det. Hvis du liker en sang fra albumet saa vil du like alle sammen, saa hvis du finner tak i en fra albumet, hoer den :)

 

Proever en tredje gang: Jan Garbarek - Molde Canticle. Nok en vanvittig lang sang, men den er delt i 5 separate deler. Proev den foerste delen. Liker du, kjoep alle 5.

En dag du er i daarlig humoer, eller svaert sliten, sett deg ned foran stereoen og hoer Molde Canticle fra ende til annen. Det hjelper alltid. Sangen er fantastisk nydelig.

 

 

Siste: Steps Ahead - Trains. En dritkul sang rett og slett. Har selv sett dette liv, og det var fantastisk. Er vel deres mest kjente sang, og en av de toeffeste. Anbefales!

Lenke til kommentar

Jeg kan varmt anbefalle Paris Combo, fantastisk musikk. Jeg får aldri nok av dem :fun:

Enkeltlåter er vansklig å velge, men den som har blitt spilt mest hos meg er:

"Pas á Pas" (fra plata Living Room) med "Señor" fra samme plata som god nr.2

 

Vet ikke om gruppa finnes i itunes butikken siden jeg ikke har programmet installert, det nærmeste jeg kommer en lydpreview er amazon :/

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/store...1134993-6645751

 

Har du ikke hørt bandet, bør du absolutt sjekke det ut

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Kanskje du liker noe av favorittbandet mitt?

 

Dream Theater - I Walk Beside You

 

Så lett kan man skrive en sommerhit. Bare trist at radiostasjonene ikke tar i dette bandet med ildtang engang. 20 år med metal og låter av ti minutters varighet gjør noe med ryktet ditt.. Men denne er ikke sånn, altså. Tenk U2. Tenk "catchy". Nice!

5868765[/snapback]

Da var det synd de ikke hadde den på iTunes, da. Tidligere forslag om DT har vel ikke nådd helt opp hos meg. Mye godt håndtverk der, og det høres ut som musikk jeg hørte på for 30 år siden, men jeg mangler forsatt så mange av "originalene".

 

Her er tilløp til gode låter som de absolutt må drukne i instrumentering hver gang. Da er det befriende å høre på "Oh sweet Carolina" som PelsJakob foreslo over. Kanskje min favoritt så langt. Less is more, som det heter...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på om du vil like denne, men here goes:

 

DJ Krush - Dig This Vibe

 

Jeg regner med at blir nervøs med en gang det står "DJ" foran artistnavnet, men dette er langt i fra fjortissdance med smurfevokal som gir de fleste sure oppstøt.

5869247[/snapback]

Den hadde de ikke på iTunes. Jeg blir ikke nervøs av noen slags musikk, men det ringer nok en bjelle av enkelte platecovere. Det er en grunn til at ingen har nådd opp med death metal-forslag ennå.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Proever en tredje gang: Jan Garbarek - Molde Canticle. Nok en vanvittig lang sang, men den er delt i 5 separate deler. Proev den foerste delen. Liker du, kjoep alle 5.

Siste: Steps Ahead - Trains. En dritkul sang rett og slett. Har selv sett dette liv, og det var fantastisk. Er vel deres mest kjente sang, og en av de toeffeste. Anbefales!

5869295[/snapback]

Har endel eldre Garbarek i LP-samlingen, og det er en opplagt kandidat. Men iTunes hadde ikke noenting av Garbarek. Ikke Steps Ahead heller...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

I tilfelle du ikke fikk det med deg.

Men det albumet er HELT UTROLIG! Ble helt slått ut når jeg hørte det. Det er rock, det er melankoli, det er energi. Den sensuelle og lyse vibratostemmen til Bellamy for det til å gå frysninger igjennbom ryggen på enhver. 

 

Jeg er egentlig usikker på hvilken sang jeg skal anbefale, er omtrent umulig å velge for jeg elsker alle låtene på det albumet. I Apocalypse Please så dominerer et tung, truende, bombastisk og mørkt pianospilling(+ bass, trommer, vokal) lydbildet. Hysteria representerer en mer rocka feel av bandet. (Selv om alt til en hvis grad er ganske rocka). Blackout er en rolig sang med strykere og vokal. Hvis jeg skal nevne en sang som viser flest deler av denne platen så må det bli Sing for Absolution. Herregud for et album. (Ok, jeg virker nok litt fanatisk, er nyfrelst. :p)

 

EDIT: Snakker om det albumet de faktisk hadde. Absolution.

5865258[/snapback]

Lenke til kommentar
Men det albumet er HELT UTROLIG! Ble helt slått ut når jeg hørte det. Det er rock, det er melankoli, det er energi. Den sensuelle og lyse vibratostemmen til Bellamy for det til å gå frysninger igjennbom ryggen på enhver. 

5865258[/snapback]

Hmmm... Hvordan kan jeg si nei til en slik anbefaling? ;)

 

Jeg ga Blackout en sjanse, jeg er i det melankolske hjørnet for tiden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at jeg har ganske så ulik smak de fleste her, men her er en jeg tror mange kan lære å elske:

 

Kate Bush - This Woman's Work

 

(Album: The Sensual World)

 

Alle har vel hørt Wuthering Heights. This Woman's Work er en del annerledes, en rolig, vakker sang, med forholdsvis lite framtredende instrumenter, hovedsakelig et piano. Sangen bygges delvis opp, så en høre hele fra start til slutt.

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut at jeg har ganske så ulik smak de fleste her, men her er en jeg tror mange kan lære å elske:

 

Kate Bush - This Woman's Work

 

(Album: The Sensual World)

 

Alle har vel hørt Wuthering Heights. This Woman's Work er en del annerledes, en rolig, vakker sang, med forholdsvis lite framtredende instrumenter, hovedsakelig et piano. Sangen bygges delvis opp, så en høre hele fra start til slutt.

5870496[/snapback]

Takk. Fikk vel litt overdose av gamle Kate Bush i sin tid, men dette var et koselig gjenhør. Den kjøpte jeg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...