Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke om det er noen absolutt grense. Det er mulig at det er litt individuelt. Men det er jo naturlig at hvis de selger hele albumet for 80 kroner og det bare er to-tre sanger på det, er det dårlig butikk å selge hver sang for 8 kroner...

 

Geir :)

5857687[/snapback]

Hva med "Take the Veil Cerpin Taxt" av The Mars Volta, da?

Lenke til kommentar

Jeg mistenker iTunes for å ha et noe labert utvalg.. ;)

 

The Tea Party bør alle ha hørt, og da er "Heaven Coming Down" et godt sted å begynne. Ganske...mektig? De blir sikkert sammenliknet med masse rart, men jeg er ikke gammel nok til å kjenne historiske perler fra 1960.. ;)

Lenke til kommentar
Peter Gabriel - Big Time fra albumet med samme navn.

 

Utrolig fengende låt fra mannen som faktisk setter Phil Collins i skyggen.

 

Musikkvideo: Peter Gabriel - Big Time

5871729[/snapback]

Albumet heter vel "So"? Jeg har LP'en. :)

 

Peter Gabriel husker jeg helt tilbake fra mine første Genesisplater. Tror Trespass (1970) var den første jeg kjøpte. Han spilte også på Kalvøya, husker ikke akkurat året, men det var rett etter at So kom ut, så kanskje i '87?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Prøver meg igjen. Siden du ikke ville teste ut Daft Punk, så skal jeg anbefale noe i en helt annen gate.

 

BigBang er musikk alle nordmenn burde høre. Må jo være et av de beste norske bandene etter min mening (i alle fall innenfor sin sjanger). De spiller stemningsfull pop/rock. Tror det kan puttes i den sjangeren vaffal.

 

Skal det være en sang? Prøv How Do You Do.

 

Ellers så er albumene Electric Psalmbook og Poetic Terrorism generel veldig gode.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker iTunes for å ha et noe labert utvalg..  ;)

 

The Tea Party bør alle ha hørt, og da er "Heaven Coming Down" et godt sted å begynne. Ganske...mektig? De blir sikkert sammenliknet med masse rart, men jeg er ikke gammel nok til å kjenne historiske perler fra 1960.. ;)

5872693[/snapback]

Ja, utvalget er littt begrenset, men de har jo ikke holdt på så lenge da. Det tar tid å bygge opp utvalget, i hvert fall når det skal gjøres på lovlig vis og etter avtale med plateselskaper og opphavsmenn. Og noen av plateselskapene er motvillige til hele ideen, det er nok det viktigste problemet.

 

Eneste plata de har av The Tea Party er Transmission.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
BigBang er musikk alle nordmenn burde høre. Må jo være et av de beste norske bandene etter min mening (i alle fall innenfor sin sjanger). De spiller stemningsfull pop/rock. Tror det kan puttes i den sjangeren vaffal.

 

Skal det være en sang? Prøv How Do You Do.

 

Ellers så er albumene Electric Psalmbook og Poetic Terrorism generel veldig gode.

5872752[/snapback]

Skal høre litt på klippene, og se. Litt usikker...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...