Gå til innhold

Gratise antivirus og andre beskyttelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

ZoneAlarm er en utmerket gratis firewall.

AdAware fra Lavasoft er også et gratisprogram som er kjekt å ha, spyware fjerner.

Avast er et bra gratis antivirus program.

 

Stort mer trenger du ikke, med mindre du er ute på særdeles suspekte sider, håndterer warez eller annet svineri.

Lenke til kommentar
Foretrekker Kerio Personal firewall foran ZoneAlarm når som helst.

 

Til de som bruker firefox kombinert med google vil jeg anbefale SiteAdvisor plugin til firefox. Sjenial.

5778610[/snapback]

 

 

hva gjør den plugin da?

5778991[/snapback]

 

 

SiteAdvisor sjekker sidene som googler finner opp mot en database som med opplysninger om siden inneholder ond kode. Treffene (i google) får et lite grønt, gult eller rødt merke i hjørnet dersom de er testet, og personlig kommer jeg hvertfall sjelden over sider som ikke er testet. Har sett at sider jeg tidligere har fått malware fra blir merket rødt, så det ser ut til å funke. (Prøv et søk på "wallpapers" feks, mange onde sider som lokker med wallpapers, de blir gjennomskuet)

 

Går riktignok ut i fra at det ikke sitter noen onde grønne menn å overvåker søkene mine.

 

Ps: Trekker tilbake det jeg sa om Kerio, har ikke merket før nå at det er shareware (og grunnen til at jeg ikke liker ZoneAlarm er at den minner sterkt om shareware)

 

Noen som har noe annet å anbefale på firewall-fronten? (OpenSource eller freeware)

Lenke til kommentar

Har byttet til Avira AntiVir på 2 maskiner hjemme. Vet ikke hvor god den er til å beskytte egentlig, men virker ihvertfall som den krever lite resurser. Fullversjonen gjorde det bra i en test jeg leste for ikke lenge siden. En kompis byttet ut AVG med AntiVir på en litt eldre laptop også og det hjalp på hastigheten.

 

På min maskin kjører jeg Nod32 som er helt konge. Er ikke gratis, men tipper det er blant de billigste og desidert beste programmene. Betalte vel ca 250 kr for et år når jeg kjøpte det, fornyet nettopp for 2 år til bare 270 spenn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...