Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at de fleste, om ikke alle, bruker det samme panelet. Nå er riktignok den billigste uten DVI og sikkert svært sparsommelig med innganger og ingen USB-HUB, men jeg synes prisforskjellen er urovekkende høy. Dell hadde vært utelukket i dag. Heller to stk Acer 24" for til sammen 6398 kroner enn én Dell 24" til 1064 kroner mer. (Eller mer realistisk: to stk Samsung 245B for til sammen 8586 kr siden de har DVI + VGA)

Lenke til kommentar
Sikkert mange her som har hørt om lanseringstilbudet. Jeg regner med at prisene kanskje vil synke med en 10-15%, men noe annet ville ikke være lønnsomt for Dell tror jeg. :) Får håpe på en 6400 kr, eller noe på 6000. :)

9359248[/snapback]

Hvilket lanseringstilbud snakker du om? :) For øyeblikket koster 2407WFP-HC kr 8462,50, er det med noe slags form for rabatt?

 

Har Dell for vane å vente x antall måneder før de begynner å kjøre prosent/cash-rabatt på nye produkter? Slik at vi ikke vil se rabatt på 2407WFP-HC før mot jul kanskje? Eller ser de på 2407WFP-HC som en oppdatert revisjon av 2407WFP, og vil dermed fortsette den bimåntlige rabatten?

 

Takk!

 

Tor Arne

Endret av xlazyx
Lenke til kommentar

Denne skjermen har høgste oppløsning på 1920*1080 ikke sant, det kan jo tenkes at pcen man sitter på ikke klarer å levere god nok ytelse i så høg oppløsning.

Hva vil skje med bildekvaliteten i spill om man feks må ned på 1600* 1200 ? Blir bildet blurry og uklart da fordi man ikke kjører på optimal oppløsning ?

Eller er det som en CRT at det ikke er noe særlig forskjell på...?

Lenke til kommentar

Fre_ZZe: Denne skjermen har høyeste oppløsning 1920x1200. Man kan gjerne spille på f.eks 1600x1200 uten strekking i bildet. Det kan man stille inn i f.eks Nvidia sitt kontrollpanel. Det gjøres ved å sette et svart felt (160x1200) på hver side av skjermen.

 

I bredden blir det altså: 160 (sort) 1600 (bilde) 160 (sort).

 

Man kan også bruke lavere oppløsninger i et "vindu" som gjør at du får akkurat den oppløsningen du ønsker uten strekking og interpolering.

 

Men det er jo klart at hvis man vil kjøre lavere oppløsning (f.eks 1280x720) og samtidig bruke hele skjermflaten så må man strekke bildet og dermed få mer uklart bilde.

Lenke til kommentar

Det er vesentlig forskjell på Samsung sin skjerm og Dell sin skjerm.

 

Dell sin modell er ikke veldig dyr med tanke på hvilket panel som sitter i skjermen, og Samsung sin skjerm er ikke spesielllt billig med tanke på panelet..

 

Det er to forskjellige paneler det er snakk om her:

 

Samsung sin skjerm (245B) har TN panel.

 

Dell sin skjerm (2407WFP-HC) har S-PVA panel (laget av samsung).

 

 

TN film (Twisted Nematic)

- low manufacturing/retail costs

- restrictive viewing angles

- fast pixel response times

- dead pixels display white. Stuck pixels display RGB colors

- lower contrast levels means blacks are not as dark as VA based panels

- lower color reproduction

 

MVA (Multidomain Vertical Alignment)

- compromise between TN and IPS technologies

- superior color reproduction over TN but not as good as IPS

- very good viewing angles but less than IPS

- higher contrast than TN or S-IPS means very good blacks

- dead pixels are black

- slower pixel response than TN or IPS

- details can be lost when directly viewing dark areas

 

 

 

    Premium-MVA (P-MVA)

    - same as MVA except ...

    - "overdrive" technology increases pixel response but still slower than TN

    - may have slightly degraded color reproduction due to "overdrive" process

 

    PVA (Patterned VA)

    - same as MVA except ...

    - larger viewing angles

    - higher contrast levels means darkest blacks

 

        Super-PVA (S-PVA)

        - same as PVA except ...

        - “Magic Speed” (the Samsung equivalent to Overdrive) improves pixel response (Regner med panelet i 2407WFP-HC bruker denne teknologien)

        - slightly improved color reproduction

        - slightly improved viewing angles

 

Jeg lurte også på å kjøpe samsung sin skjerm, men etter å ha lest diverse forumposts rundomkring (bla hardforums og avforum.com) kom jeg fram til at viewing angle på samsungen er skikkelig dårlig. Topp/bunn på skjermen blir mørkere selv om du sitter rett foran skjermen (pga vinkel) og dette er i mine øyne uholdbart for en skjerm jeg skal bruke..

 

Anyways, tenkte bare si ifra ang teknologien så dere vet hva forskjellen er, og hvorfor dell skjermen er såpass mye dyrere.. :) (tenker jeg bestiller en dell til lørdag)

Endret av nemo81
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nå har Dell 2407WFP-HC kommet i salg i Norge. Det popper vist opp med tråder om denne i skjerm-kategorien.

9393770[/snapback]

Det har den vært en "stund" nå, ref. tidligere poster i tråden her.

9394845[/snapback]

 

Vi trenger et tilbud på 2407WFP-HC.

Noen som har hørt noen rykter?

Lurer på om jeg må gå for et annet merke dersom prisen ikke synker snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...