Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her men men regner med at jeg greit kan delta i diskusjonen omkring skjermen.

 

Jeg bestillte i natt min DELL 2407WFP og da jeg sjekket status ca 1 time etterpå så jeg at min ordre var gått i produksjon (regner med det betyr pakking). Jeg har lest at det ofte oppstår feil med skjermer som er produsert i Asia og var derfor litt interessert i hvor min bestillte skjerm ble sendt fra. Da jeg igjen sjekket i dag var status på min konto hos Dell at skjermen er ferdig produsert og sendt fra:

 

Dell Products (Europe) B.V.

Raheen Industrial Estate,

Raheen Limerick

 

For meg høres dette ut som Irland, og da betyr det vel at den er produsert ved fabrikken der. Er dette et godt tegn som betyr at jeg kan forvente en feilfri skjerm?

 

Når jeg leser hva som skrives om denne skjermen så blir jeg nesten relegiøs, og spenningen vil bli nesten uutholdelig før jeg har den i hus. I følge ordrestatus er estimert leveringsdato beregnet til ca. 2 august, noe jeg synes var lang tid siden den kommer fra Irland som jo kun er en god times flytur unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... I følge ordrestatus er estimert leveringsdato beregnet til ca. 2 august, noe jeg synes var lang tid siden den kommer fra Irland som jo kun er en god times flytur unna.

9131487[/snapback]

 

Jeg bestilte min igår morges, da fikk jeg også beskjed om 2.Aug. Men nå ser jeg at dette har endret seg og transportøren rapporterer ETA imorgen :D

 

Min ble også sendt fra Raheen Limerick. Vet ikke om dette betyr at skjermen er produsert der men..

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått prøvd denne skjermen ut i en stund, og jeg vil nok påstå at sålenge man ikke er en "uber pro gamer", så vil man nok ikke bli noe annet enn strålende fornøyed med denne skjermen.

(Vet ikke engang hva de "uber pro gamers" har å klage på, men men :p)

Lenke til kommentar

Bestillte min 2407WFP på Tirsdag kveld, og fikk den i dag morres. Kan ikkje si annet at dette er en utrolig digg skjerm uten tvil! Valget stod mellom denne fra Dell, eller Samsung 226CW som en kompis har kjøpt, og som jeg likte veldig godt. Kan med god margin si at den dobble prisen var verdt hver krone!

 

Krystallklart bilde, fungerte sm00th etter noen raske tester i FPS-spill, og filmtitting er som en drøm! At den også har kortleser/usbhub er faktisk meget praktisk - selv om man i utgangspunktet ikkje kjøper skjerm for å få slike funksjoner.

 

edit: Fikk Rev.A04 fra Tsjekkia jeg også.

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Fikk Rev.A04 fra Tsjekkia. Skjermen fungerer helt fint, men jeg surret litt før jeg fikk til å skifte mellom VGA og DVI. Bruker den på 2 forskjellige maskiner så denne funksjonen er perfekt for meg. Jeg har ellers ikke hatt tid til å prøve ut skjermen spesielt så det får bli en oppgave når høststormene kommer.

 

Min skjerm er ute av vater på foten, dvs. den henger ned på høyre side. Det er snakk om 4 mm som ikke er all verden, men det irriterer meg likevel. Jeg finner ikke at dette kan justeres på noen måte og jeg vil ikke bruke makt (les bryte) for nå forsøke å rette opp skjevheten. Er det andre som har samme erfaring og evt. vet om dette kan justeres på noen måte?

Lenke til kommentar
Min skjerm er ute av vater på foten, dvs. den henger ned på høyre side. Det er snakk om 4 mm som ikke er all verden, men det irriterer meg likevel. Jeg finner ikke at dette kan justeres på noen måte og jeg vil ikke bruke makt (les bryte) for nå forsøke å rette opp skjevheten. Er det andre som har samme erfaring og evt. vet om dette kan justeres på noen måte?

9206080[/snapback]

Min skjerm kan også defineres som "skjev", men siden den tross alt har pivot-støtte, var det bare å vri litt frem og tilbake til den var i vater. Så min er rett iht øyemål.

Lenke til kommentar
Min skjerm kan også defineres som "skjev", men siden den tross alt har pivot-støtte, var det bare å vri litt frem og tilbake til den var i vater. Så min er rett iht øyemål.

9206625[/snapback]

Takk, der er forklaringen! Har aldri hatt en skjerm med pivot-støtte tidligere. Jeg mente å vite at dette betyr at skjermen kan vries til å stå på høykant, men måtte googgle litt før jeg var sikker. Jeg kan da vri litt på skjermen og den ser rett ut en kort stund før den siger tilbake i skjev stilling igjen. Tror jeg bestemmer meg for å la være å irritere meg over det.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte tidligere, så har jeg samme problem med min skjerm også. Har blitt ganske vandt til det over de siste ukene nå, så jeg legger nesten ikke merke til det lenger.

Skjermen kan kun roteres mot høyere, og ikke venstre, og dette er sikkert grunnen til skeivheten. Har prøvd å bruke litt "makt" for å få den i vater, men den tipper bare tilbake igjen.

Har gitt opp nå, men man kan sikkert putte noe bak i selve mekanismen slik at den ikke tipper tilbake igjen. (Har ikke sett i detaljer hvordan det ser ut bak der, så det kan jo hende at dette ikke lar seg gjøres.)

Lenke til kommentar

Fikk Rev.A04 fra Tsjekkia. Skjermen fungerer helt fint, men jeg surret litt før jeg fikk til å skifte mellom VGA og DVI. Bruker den på 2 forskjellige maskiner så denne funksjonen er perfekt for meg. Jeg har ellers ikke hatt tid til å prøve ut skjermen spesielt så det får bli en oppgave når høststormene kommer.

 

Min skjerm er ute av vater på foten, dvs. den henger ned på høyre side. Det er snakk om 4 mm som ikke er all verden, men det irriterer meg likevel. Jeg finner ikke at dette kan justeres på noen måte og jeg vil ikke bruke makt (les bryte) for nå forsøke å rette opp skjevheten. Er det andre som har samme erfaring og evt. vet om dette kan justeres på noen måte?

9206080[/snapback]

 

Sitat fra side 1 i denne posten:

Reviderte utgaver og utvikling

 

REV.A01:

Dette var den skjermen vi fikk her i Norge først, og hadde løst de fleste av problemene mange klagde over... Mange hadde forøvrig fortsatt problemer.

 

REV.A02:

Nå skulle alle problemene som verden klagde over var fixet opp i. En del hadde forøvrig problemer med skeiv fot. Samtlige som tok kontakt med Dell fikk byttett inn skjermen med feil fot.

 

REV.A03:

REV. A03 er ifølge Dell selv bare en feilretting av språket i OSD'et. De skal også ha fikset den skeive foten som noen erfarte. Rev.A03 skjermene vi har sett i Norge er produsert i Tsjekkia

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar

Fikk Rev.A04 fra Tsjekkia. Skjermen fungerer helt fint, men jeg surret litt før jeg fikk til å skifte mellom VGA og DVI. Bruker den på 2 forskjellige maskiner så denne funksjonen er perfekt for meg. Jeg har ellers ikke hatt tid til å prøve ut skjermen spesielt så det får bli en oppgave når høststormene kommer.

 

Min skjerm er ute av vater på foten, dvs. den henger ned på høyre side. Det er snakk om 4 mm som ikke er all verden, men det irriterer meg likevel. Jeg finner ikke at dette kan justeres på noen måte og jeg vil ikke bruke makt (les bryte) for nå forsøke å rette opp skjevheten. Er det andre som har samme erfaring og evt. vet om dette kan justeres på noen måte?

9206080[/snapback]

 

Sitat fra side 1 i denne posten:

Reviderte utgaver og utvikling

 

REV.A01:

Dette var den skjermen vi fikk her i Norge først, og hadde løst de fleste av problemene mange klagde over... Mange hadde forøvrig fortsatt problemer.

 

REV.A02:

Nå skulle alle problemene som verden klagde over var fixet opp i. En del hadde forøvrig problemer med skeiv fot. Samtlige som tok kontakt med Dell fikk byttett inn skjermen med feil fot.

 

REV.A03:

REV. A03 er ifølge Dell selv bare en feilretting av språket i OSD'et. De skal også ha fikset den skeive foten som noen erfarte. Rev.A03 skjermene vi har sett i Norge er produsert i Tsjekkia

9224323[/snapback]

 

 

Ny version i salg i USA:

 

http://accessories.us.dell.com/sna/product...19&sku=320-5647

Lenke til kommentar
Ny version i salg i USA:

 

http://accessories.us.dell.com/sna/product...19&sku=320-5647

9224478[/snapback]

Jøss, en HC-versjon jo. Det hadde vært kjekt å ha. 30-tommeren fikk jo langt bedre farger da den kom i HC-versjon.

 

Ellers så skulle jeg ønske vi hadde de samme prisene i Norge. 569 dollar er etter dagens kurs 3270 kroner. Her i Norge koster den omtrent det dobbelte: 6366 kr.

 

Høyere mva-satser enn i USA kan ikke forklare 100% høyere pris.

Lenke til kommentar

Priser i USA er alltid oppgitt uten "Tax" eller som vi kaller det; mva.

Dette da "Tax" varierer fra stat til stat.

 

Forøvrig kan det nevnes at Rev: A04 retter opp problemene med at man ikke får valgt 1:1 pixel mapping i alle oppløsninger.

Samt at den nå også husker innstillingen for dette ved de forskjellige frekvenser man bruker det.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med denne skjermen.

 

Vi har to 2405 og fem 2407 på jobben. 2407ene har rev 02 og oppover, og alle sammen har samme symptomer.

 

Jeg bruker dem på dockingen til en IBM Thinkpad X60 tablet, og denne har kun VGA, så jeg må bruke VGA input.

 

På 2405 så blir bilde og skrift meget bra, men jeg opplever noe "bølger" i ny og ne. Med 2407 blir skrift mye mindre tydelig enn på 2405, men bildet blir dønn stabilt. I tillegg blir komponentbildet fra HD-dekoderen fantastisk urolig på 2407. Dette har jeg aldri hatt problemer med på 2405.

 

Er dette kjente problemer med 2407, eller er det noe jeg gjør feil?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...