Gå til innhold

Tråden om DELL 2407WFP : Erfaringer og tips.


R@ge

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen hardcore fps gamer så er ikke sikkert det er noe problem med mitt bruk. Blir det for ille så får jeg vurdere å reklamere eller benytte returrett..

9587221[/snapback]

 

Jeg kan nevne at jeg svir av ca. 20 timer i uka på FPS spilling og er utrolig fornøyd med denne skjermen...

 

Neste gang tror jeg at jeg skal ha 30"

 

24" er rett og slett ikke større enn det må være, kan ikke skjønner at man kan klare seg uten....

 

Jeg har jo den første revisjonen også, men var heldig og slapp unna en del av de problemene mange erfarte med de første skjermene...

 

Har ikke helt holdt meg oppdatert på hvilke endringer som er gjort i REV04.

9640220[/snapback]

 

 

30" ja

 

synd den sikker 2 eller 3 så dyr og like da for driver den hehe

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg fant en interessant "artikkel" på nettet, der det står noe om problemet med "after-glow" når mørke farger endres til lyse (f.eks. scrolling av nettsider med svart tekst på hvit bakgrunn). Dette går ut på å sette verdiene før rød/grønn/blå til lavere enn 100, verdiene artikkelforfatteren anbefaler er 86, 85 og 84. Jeg prøvde det, og problemet er faktisk forsvunnet! Dette gjelder rev. A03 av Dell 2407WFP, som jeg er i besittelse av.

 

Tusen takk for dette tipset... Null etterglød nå.. eneste jeg ikke var helt fornøyd med.. :thumbup:

 

 

Kanon tips. har vært borte fra skjermen min i 7 måneder pga jobb og dette var det eneste irriterende med skjermen da jeg kjøpte den.

Brukte disse instillingene og problemet er borte. :)

Ellers er jeg akkurat like godt fornøyd med skjermen som da jeg fikk den.

Endret av Vyper
Lenke til kommentar
Hei!

 

Siden det er 6 dager til tilbudet går ut.

Så lurer jeg på om det er trygt og kjøpe en 24" nå eller br jeg vente

evt gå for 245T i stede for? eller 245B som er noe dårligere?

 

Har noen synspunkter på dette?

 

Mvh Åsmund

Eventuellt ta og les litt om BenQ sin FP241W, den har fått masse skryt.

Mange sier den har bedre bilde enn Dell sin skjerm, har ikke problemene med ghosting.

Var en del problemer i begynnelsen med aspect ratio 1:1 og sånne ting, men disse er fikset e de nyere

revisjonene som er i salg nå. Du har jo Wz modellen også... helt lik W modellen men med noe Ama-Z greier

som skal være et pluss når du spiller... men de fleste liker ikke dette og skrur det av... så kjøp W modellen og spar de 700kr. Men google litt på den skjermen, du finner ikke mye negativ omtale om den... og det du finner er stort sett rettet på i siste revisjon. (først og fremt 1:1 piksel mapping som var et problem)

 

Ble en rotete tekst dette her... men håper du forstår hva jeg mener :) (begynner å bli sent her...)

 

Vinci

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har planer om å bytte ut min Samsung 225BW og vil ha en skjerm med 1920x1200 oppløsning. Er 2407WFP noe å satse på da?

 

Og hva er forskjellen på revisjon A02, A03 og slikt?

Lenke til kommentar
Har planer om å bytte ut min Samsung 225BW og vil ha en skjerm med 1920x1200 oppløsning. Er 2407WFP noe å satse på da?

 

Og hva er forskjellen på revisjon A02, A03 og slikt?

 

Du får kun 2707WFP-HC nå.

Vil ikke anbefale den. Sliter seriøst med ghosting/banding. Les erfaringer her på forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ja har hørt mye rart om den nye.

 

Men tenkte jeg skulle kjøpe en ny skjerm og la ut min 22" på bruktmarkedet. 1 time etterpå var den solgt og sendt ikke lenge etter det. :p

Så nå skal jeg ha en ny 24" og tror det enten blir Samsung 245B eller en pent brukt 2407WFP (nesten 1 år gammel).

 

Hvor mye bør jeg gi for Dell-skjermen?

Lenke til kommentar

Kunne folk med 2407 WFP sjekket om skjermbildet sitter noen milimeter mer til venstre enn høyre? Jeg har sjekket flere skjermer av denne typen, inkl. min egen, hvor det ser ut som panelet på skjermen er plassert noen milimeter feil i forhold til ramma den sitter i. Hvis man tar et helt hvitt bilde som fyller skjermen, skal man kunne se det ganske godt, at på høyre side, så har du et litt større glippe med sort, enn på venstre side... Jeg begynner å tro at dette er en fabrikasjonsfeil som samtlige av skjermene har... Er kun snakk om noen få milimeter, om ikke bare èn, men er irriterende når man vet at den er der...

Lenke til kommentar
Kunne folk med 2407 WFP sjekket om skjermbildet sitter noen milimeter mer til venstre enn høyre? Jeg har sjekket flere skjermer av denne typen, inkl. min egen, hvor det ser ut som panelet på skjermen er plassert noen milimeter feil i forhold til ramma den sitter i. Hvis man tar et helt hvitt bilde som fyller skjermen, skal man kunne se det ganske godt, at på høyre side, så har du et litt større glippe med sort, enn på venstre side... Jeg begynner å tro at dette er en fabrikasjonsfeil som samtlige av skjermene har... Er kun snakk om noen få milimeter, om ikke bare èn, men er irriterende når man vet at den er der...

 

Jepp min skjerm har dette.

Er vel snakk om ca 1-2 mm max.

Lenke til kommentar

E248WFP har vist TN film panel. (dårligere enn 2407WFP sin S-PVA) Det gir blant annet lavere lysstyrke (400 i stedet for 500, noe som ikke nødvendigvis er negativt), og betydelig dårligere innsynsvinkel (160 grader vs 178 grader), typisk responstid har gått ned fra 6 til 5 ms og den har fått langt færre tilkoblinger. Det som er fjernet er: USB-HUBen, S-video, komponent, kompositt og minnekortleseren. PiP-funksjonen ser også ut til å ha forsvunnet.

 

Kilde

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk nettopp 2407-hc på døra for noen dager siden.

Da min rev A-04 tok kvelden.

 

Synest hc versjonen har bedre farger og merker absolutt ikke noe mere (dvs ingenting) til flimmer osv på denne skjermen i forhold til 2407Rev-a04

 

Hint juster fargene til 86-85-84 i custom color menyen det hjalp meget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...