Gå til innhold

tåler colabokser å bli fryst ned?

mark

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har ett brett med cola på boks i bilen, men når natta kommer blir det fort 5-, så tåler en colaboks det?

Endret av mark
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå kan ikke jeg garantere at brusboksene dine ikke kommer til å sprekke, men naboen min har alltid kjølt ned sine bokser i snøen om vinteren og jeg tror ingen av boksene har sprengt.

Endret av Snillingen
Skrevet

Har selv brukt fryser for å kjøle ned cola-bokser kjapt, hvis du lar deg ligge for lenge så blir det litt cola her og der i fryseren for å si det sånn. (Snakker av erfaring)

Skrevet (endret)

da trer jeg på en bærepose og ser hva som skjer

vil ha colaen i bilen nettopp fordi de blir så kalde, har både brennevin på glass og brus på plast flaske, men cola smaker best fra boks

takk for svar:)

Endret av mark
Skrevet (endret)

Cola-burker i fryseren anbefales iallefall ikke. Fikk meg en solid vegg/tak-vask på stua etter at jeg tok opp en boks :p Men så lenge det er snakk om utetemperaturer skulle det vel gå greit.

Endret av Izte
Skrevet

De pleier fryse først når du tar dem ut, og slepper ut kullsyre. Kan kjennes ved at boksen er ganske hard når du tar den ut, og så fryser den på sekundet den åpnes.

Skrevet (endret)
De pleier fryse først når du tar dem ut, og slepper ut kullsyre. Kan kjennes ved at boksen er ganske hard når du tar den ut, og så fryser den på sekundet den åpnes.

5739695[/snapback]

Og da tar den en macgyver, den ekspanderer, og det sier pang.

Edit: Ironisk nok, så er nicket ditt co2(ala kullsyre)

Endret av Patrick.M
Skrevet
Jeg hadde tre bokser med cider og tre GLASSFLASKER med pils ute før jul..

Det holdt fint det, i 8- grader!

(var et par timer)

5738562[/snapback]

Så er det jo også alkohol i, det hjelper litt det også...

Skrevet
Colaen blir til is, så smelter den, og da får du sånn ekkel vann smak av den, boksen blir større også.

5741223[/snapback]

Vel det er vel vannet i colaen som blir til is, så utvider den seg, så sprekker den, så lekker alt ut. Og da slipper man den ekkle smaken som blir etter den har fryst :p

Skrevet
Jeg hadde tre bokser med cider og tre GLASSFLASKER med pils ute før jul..

Det holdt fint det, i 8- grader!

(var et par timer)

5738562[/snapback]

Så er det jo også alkohol i, det hjelper litt det også...

5740682[/snapback]

I tillegg til at et par timer er for lite til at det skal bli så kaldt at det eksploderer.

Skrevet (endret)
men i snøen blir det jo liksom 0 grader  dah?

5736288[/snapback]

Snøen kan vel bli så kald den bare vil. Man kaller da det snø selv om den er minus tredve grader.

Endret av Snillingen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...