Gå til innhold

Patcher MS spill gjennom Xbox Live?


Anbefalte innlegg

Det var jo ikke meningen at Live skulle brukes til patching, heller ekstra materiale....og filmer etterhvert......??......

 

Men iflg Gamesindustry inneholder den siste oppdatering muligens fixes til DOA4. DOA4 ble altså lansert før det var helt ferdig.

 

En annen ting de nevner er at Core-modellen isåfall er avhengig av at minnekortet står i når man spiller (men det gjør det vel uansett) siden patchen må ligge på dette.

 

MS har ikke svart på spørsmål om dette, men det ble vel sagt at patching var historie i sin tid og at Live skulle handle om ekstramateriale til spill og onlinespilling.

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er kjedelig og gjør Core versjonen så godt som verdiløs. En venn kjøpte Core til sønnen, men måtte oppgradere når han skulle spille gamle x-boks spill. Tilbakekompatibel så lenge du har nett. Hastverk er lastverk.

 

Jeg venter å ser hva Sony og Nintendo kommer med før jeg sikkert bare oppgraderer PC'en. :)

Lenke til kommentar

Dette er da ikke nytt? Også spill til gamle Xboxen ble da patchet over Live..

Og minnekort må man jo uansett ha hvis man skal spille uten å la konsollen stå på i dagesvis.

 

Og det å lansere spill før de er ferdige er jo den veien de fleste utgiverne velger å gå virker det som. Tror ikke jeg har ett eneste PC-spill det ikke har kommet patcher til.

Lenke til kommentar

Joda, men poenget var at med "nye" Live og 360 skulle ikke patching være nødvendig. Spill skulle være ferdig når dem kom. Det første jeg gjør når jeg legger inn et pc-spill er å sørge for at alle patcher er på plass før jeg begynner, og akkurat dette var det et mål for MS å unngå når det kom til 360. Og hvis de nå går tilbake på det så kan de jo gjøre det på flere ting.

 

Men jeg er jo enig i at det ikke er noe problem å laste ned en patch, for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Patching er en uting. Det var noen få spill som ble patchet på Xbox (multiplayerdelen til Splinter Cell: CT, f.eks.), men ellers var det ingen patcher som fikset bugs direkte relatert til et spill, alle downloads la til nye features.

 

Om alle spill kommer med obligatoriske patcher (du får ikke spilt Dead or Alive 4 via Live uten å patche det), hvor lang tid går det da før minnekortet ditt er fylt opp da?

 

At PC-spill blir patcha skyldes i høy grad at det finnes utallige kombinasjoner av grafikkort og elementer i datamaskiner. En konsoll har et ferdig sett med maskinvare, og det er da fullt mulig for en utvikler å oppdage kritiske bugs før spillet blir sendt til produksjon. Patching av DOA4 skyldes nok i hovedsak at "noen" har lagt et tidspress på Tecmo om å få spillet ferdig fort.

Lenke til kommentar

Det er med dagens komlekse og store spill mer eller mindre umulig å finne alle bugs. Du kan trolig holde på med QA i et år etter at spillet er fedig og fremdeles plutselig finne en feil som bare oppstår når du står på hodet, med en bazooka i høyre hånd, mens du synger internationalen og fyrer løs på en sau med lugern i venstre hånd.

 

Å tro at man kan klare seg uten en evt patch i et spill er som å tro på julenissen.

 

Øystein

Lenke til kommentar

skjønner virkelig ikke din tankegang om at "nye"Live skal gjøre at spill ikke trenger patcher?? har Live noen superkrefter jeg ikke vet om?

 

 

takk gud for at det er mulighet for patcher sier bare jeg! xbox live kan da ikke noe for at utvilklere sender ut som spill som ikke er 100% spillbare

 

 

at du blander inn xbox live for at spill ikke er ferdigutviklet når det kommer i butikkene er for meg utforståelig

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Joda, jeg er enig i at spill bør være ferdige når de kommer, men slik er det dessverre bare ikke i dag. Spill slippes uferdige rett som det er, og så kommer patchene strømmende etter.

 

Dinsdale: At Core-versjonen av 360 er en vits kunne jeg ha fortalt deg da maskinen fremdeles gikk under navnet Xenon, og alt som omhandlet harddisken fremdeles bare var løse rykter. Når vi ser hvordan Live Marketplace fungere i dag, blir harddisken enda viktigere med tanke på nedlastbart innhold som demoer, trailere etc. Jeg eier en Xbox også, men kan ikke si meg enig i Pastorens påstand om at det var få spill som krevde patching. Jeg føler at så å si ALLE Live-spillene mine har spurt meg om jeg ville laste ned en oppdatering på et eller annet tidspunkt, dette gjelder bl.a. Halo 2, Splinter Cell PT og CT og Timesplitters FP.

Om Microsoft har påstått at det ikke skulle komme patcher på spill vet jeg ikke noenting om, men hvis dette er saken er det ufattelig tåpelig og sneversynt gjort av dem. Spesielt med tanke på at de som utgivere er en av drivkraftene til at spill skal slippes så fort som mulig. (Vi ser jo også problemer med at enkelte spills Achievements ikke kan oppnås pga. bugs eller glitcher)

 

Når det gjelder patching av PC-spill så går nok mye av det på at spillet skal være kompatibelt med forskjellige kort og drivere ja, men det er langt fra eneste grunnen til patchene. Det blir rett og slett ikke nok tid til å teste hele spillet, og da er det lettere å levere et uferdig spill for så å vente på feedback fra spillerne selv.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har bare 50% av Xbox 360-brukerne koblet maskinen sin til Live. Hva skal den andre gruppen gjøre når de kjøper et uferdig spill som krasjer, og ikke har muligheten til å laste ned en patch som skal gjøre produktet de har betalt penger for spillbart?

 

Ja husker den gode tiden uten patching.. Driv3er for eksempel.. Det var tider det thumbdown.gif

 

Lenge leve Patching sier jeg...

 

1000 patcher kunne ikke reddet Driv3r fra å være et makkverk. Atari er jo en av verstingene på å dytte spill ut av døra før de er ferdig, kun for å rekke å få inn litt ekstrapenger før regnskapskvartalet er over. De gjorde det med Driv3r. De gjorde det også med Boiling Point.

 

Poenget mitt er at jeg som forbruker ikke skal betale for et uferdig produkt, fordi en eller annen utgiver ser seg nødt til å få produktet ut i butikkhyllene for å pynte på regnskapet sitt.

 

Hva ville du synes om du kjøpte en film på DVD og kom hjem, og den manglet litt spesialeffekter og filmmusikk? Og når du kontakter butikken får du beskjed om at du må vente noen uker, så kan du laste ned det som mangler, for produsenten rakk ikke å få ferdig alt.

 

Det er med dagens komlekse og store spill mer eller mindre umulig å finne alle bugs. Du kan trolig holde på med QA i et år etter at spillet er fedig og fremdeles plutselig finne en feil som bare oppstår når du står på hodet, med en bazooka i høyre hånd, mens du synger internationalen og fyrer løs på en sau med lugern i venstre hånd.

 

Å tro at man kan klare seg uten en evt patch i et spill er som å tro på julenissen.

 

Kan du nevne et spill fra f.eks. Nintendo som har en kritisk bug som ødelegger for spillopplevelsen?

 

Om man vet hva man holder på med, og tar den tida det trenger, så klarer man å lage et spill uten kritiske feil som må oppdateres i ettertid. Det du forsvarer er bare latskap fra utviklernes side.

 

skjønner virkelig ikke din tankegang om at "nye"Live skal gjøre at spill ikke trenger patcher?? har Live noen superkrefter jeg ikke vet om?

 

Du misforstår. Microsoft har sagt at Live ikke skal bli en unnskyldning for late utviklere/utgivere til å slippe uferdige spill som må patches i ettertid.

 

takk gud for at det er mulighet for patcher sier bare jeg! xbox live kan da ikke noe for at utvilklere sender ut som spill som ikke er 100% spillbare

 

Eh, nei. Men alt som gis ut på Xbox 360 må godkjennes av Microsoft før det slippes, og dermed har man ingen unnskyldning for at det sniker seg ut uferdige produkter.

 

Jeg føler at så å si ALLE Live-spillene mine har spurt meg om jeg ville laste ned en oppdatering på et eller annet tidspunkt, dette gjelder bl.a. Halo 2, Splinter Cell PT og CT og Timesplitters FP.

 

Disse oppdateringene var som regel oppdateringer til Xbox Live, og ikke spillspesifikke bugfikser. Det vil si at de optimaliserte nettkode, innførte nye ting i Live (som muligheten for å lage klaner, etc. Live gikk vel gjennom oppdateringer fra 1.0 til 3.0 under levetiden til Xbox).

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Dinsdale: At Core-versjonen av 360 er en vits kunne jeg ha fortalt deg da maskinen fremdeles gikk under navnet Xenon, og alt som omhandlet harddisken fremdeles bare var løse rykter.

5719589[/snapback]

 

 

Hvorfor ringte du ikke MS og sa ifra da? Så hadde alt blitt så mye bedre.

 

Jeg, i motsetning til flere her, forholder meg til det MS forteller meg. Når disse har sagt at Live ikke skal brukes til patcher forholder jeg meg til det. Når det likevel skjer lener ikke jeg meg tilbake og sier " Jeg visste det" og slapper av med det. Jeg tar MS på ordet. Jeg tror ikke Live er magisk eller at patcher skulle bli overflødig for alltid, jeg forholder meg til det MS sier. Det er ikke påkrevet å være online for å bruke 360, men hvis patcher ikke blir historie og MS ikke holder hva de har lovet burde de aldri lansert Core-alternativet. De kunne lansere en offline-konsoll fordi de mente at de kunne levere en patch-fri spillopplevelse. Kort sagt: Alle oppdateringer over Live skal være for Live-funksjonen sin del, ikke for at spill skal kunne fungere skikkelig.

 

Pastoren setter fingeren på endel ting, takk for det.

Lenke til kommentar

Mulig jeg har misforstått noe stort her, men hva er det egentlig DOA4-patchen skal fikse? Jeg har bare hørt at den skal fikse på online-deler av spillet..

Uansett mener jeg det er utopi å tro at alle spill skal være bug-frie, synd men sant. Og problemet med at alle ikke kan skaffe seg patcher til spill ser vi jo også på PC - har du ikke internett får du ikke patchen, enkelt og greit! (Ja, jeg vet du kan kopiere via disketter eller CD'er, men det kan du da vitterlig også gjøre på et minnekort!)

 

At Nintendo klarer å lage gode, bug-frie spill har med å gjøre at Nintendo er et firma som tar seg tid til å gjøre jobben sin grundig. De har en stor kjerne av fans (slik jeg ser det virker Nintendo-fans ofte mer "lojale", om jeg kan si det slik, enn MS og Sonys tilhengere), og de akter ikke å skuffe med spillene mange har veldig store forventninger til. Mario er utvilsomt spillverdens største stjerne, og Link fra Zelda-spillene er ikke langt bak.

 

Grunnen til at jeg ikke ringte Microsoft for å fortelle dem at Core-versjonen var en vits er tredelt:

1. Jeg er for lat til å grave fram et telefonnummer som faktisk skal brukes til nevnte sak.

2. Jeg er ikke så jævla glad i å snakke i telefonen.

3. Jeg akter ikke å bruke penger på at multinasjonale firmaer skal le av meg :)

 

Edit:leif

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...