Gå til innhold

2 forskjellige typer xbox 360


Anbefalte innlegg

Ingen som har muligheten til å ta opp lyden fra boxen og poste det her da?

5699981[/snapback]

Som det ble nevnt her er det omtrent umulig å få til noen skikkelig måling av dette i et vanlig hjem. Men jeg gjorde et forsøk (vedlagt). Først er det noen sekunder hvor Xboxen er av, og så slår jeg den på. Deretter høres den under oppstart og såvidt inne på PGR3... Mikrofonen var 10 cm unna boxen.

 

Edit: skrivefeil

5701015[/snapback]

Fint at du har prøvd, men hva hjelper det når jeg f.eks har på fult volum??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fint at du har prøvd, men hva hjelper det når jeg f.eks har på fult volum??

5701603[/snapback]

Det er jo en av problemene med dette, så å måle sånn som jeg gjorde blir som regel feil. Det går jo riktignok an å høre litt forskjellen mellom avslått Xbox 360 og påslått Xbox 360, da.

 

Men som sagt: å ta opp sånn som jeg har gjort det blir feil, eller i alle fall lite nyttig.

Lenke til kommentar
Ingen som har muligheten til å ta opp lyden fra boxen og poste det her da?

5699981[/snapback]

Som det ble nevnt her er det omtrent umulig å få til noen skikkelig måling av dette i et vanlig hjem. Men jeg gjorde et forsøk (vedlagt). Først er det noen sekunder hvor Xboxen er av, og så slår jeg den på. Deretter høres den under oppstart og såvidt inne på PGR3... Mikrofonen var 10 cm unna boxen.

 

Edit: skrivefeil

5701015[/snapback]

 

Som jeg skrev, på jobben har jeg avansert utstyr som brukes av akustikk-teknikerne våre. De måler helt nøyaktiv støynivå. Så hadde jeg hatt én av hver, kunne jeg helt nøyaktig påvist hvem av de som støyer mest, hvor mye de støyer og lagt inn lydfiler hvor hver av de, slik at dere kan høre forskjellen.

5701139[/snapback]

 

Hvor bor så du? Leverer gjerne fra meg x360 en times tid for å finne ut om saken ;)

Lenke til kommentar
Ingen som har muligheten til å ta opp lyden fra boxen og poste det her da?

5699981[/snapback]

Som det ble nevnt her er det omtrent umulig å få til noen skikkelig måling av dette i et vanlig hjem. Men jeg gjorde et forsøk (vedlagt). Først er det noen sekunder hvor Xboxen er av, og så slår jeg den på. Deretter høres den under oppstart og såvidt inne på PGR3... Mikrofonen var 10 cm unna boxen.

 

Edit: skrivefeil

5701015[/snapback]

 

Som jeg skrev, på jobben har jeg avansert utstyr som brukes av akustikk-teknikerne våre. De måler helt nøyaktiv støynivå. Så hadde jeg hatt én av hver, kunne jeg helt nøyaktig påvist hvem av de som støyer mest, hvor mye de støyer og lagt inn lydfiler hvor hver av de, slik at dere kan høre forskjellen.

5701139[/snapback]

 

Hvor bor så du? Leverer gjerne fra meg x360 en times tid for å finne ut om saken ;)

5702210[/snapback]

 

Sola/Stavanger

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har en ,med samsung... synes den bråker useriøst mye... ,men hvis man sitter noen ,meter fra den med et bord i ,mello,m så hører man ikke.

heller ikke hvis ,man har på litt volum på spillet

Lenke til kommentar
Ingen som har muligheten til å ta opp lyden fra boxen og poste det her da?

5699981[/snapback]

Som det ble nevnt her er det omtrent umulig å få til noen skikkelig måling av dette i et vanlig hjem. Men jeg gjorde et forsøk (vedlagt). Først er det noen sekunder hvor Xboxen er av, og så slår jeg den på. Deretter høres den under oppstart og såvidt inne på PGR3... Mikrofonen var 10 cm unna boxen.

 

Edit: skrivefeil

5701015[/snapback]

 

ROFL!

Den hadde iallefall jeg hivi veggimellom.

Det er ikke alltid jeg har lyd på så det der er jo bare sykt.

Lenke til kommentar
Fint at du har prøvd, men hva hjelper det når jeg f.eks har på fult volum??

5701603[/snapback]

Det er jo en av problemene med dette, så å måle sånn som jeg gjorde blir som regel feil. Det går jo riktignok an å høre litt forskjellen mellom avslått Xbox 360 og påslått Xbox 360, da.

 

Men som sagt: å ta opp sånn som jeg har gjort det blir feil, eller i alle fall lite nyttig.

5701666[/snapback]

Ja det opptaket ditt hørtes helt vanvittig ut :)

Lenke til kommentar
Ja det opptaket ditt hørtes helt vanvittig ut  :)

5711391[/snapback]

Det høres vel litt overdrevent høyt ut på opptaket da, tok opp med en Røde NT1-a mikrofon. Den tar opp veldig mye lyd, og som nevnt var den plassert bare ti centimeter unna Xboxen. (for eksempel tok den inn at det smalt en rakett ute, ganske langt unna dette rommet, i jula. Det var ikke koselig på slutten av et bra opptak :p )

 

MEN, når det er sagt, bråker Xboxen min mye. Veit dog ikke hva som er normalen...

Lenke til kommentar

Er nok Hitachi på meg ja,bestilt fra lefdal 18.januar,sendt 19. :) Eg hører godt at PGR3 discen spinner for å si det slik,men ikkje slik at det blir sjenerende for meg.

 

@ Swedish Killer; Det er kansje en idè å sende den inn dersom det er så gale? :roll:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dette tror jeg nesten ikke noe på. Jeg har en Samsung som jeg allerede har klaget mye på (klikk og hør lydopptak). Jeg har vanskelig for å tro at det finnes DVD-spillere med vesentlig høyere støynivå enn dette.

 

En annen ting som gjør xbox360 til den mest latterlige konsollen i historien (rent praktisk), er at selv om jeg går ut av spillet, bruker dashboardet eller spiller demo fra harddisk, så stopper ikke DVD'en helt. Neida, den fortsetter å spinne svært sakte, akkurat så sakte at det skaper et maksimum av vibrasjoner, som faktisk bråker mer enn viftene. TOTALT unødvendig, siden DVD'en ikke en gang er i bruk. Samme tendenser har jeg sett på PC'er (DVD'er som i stedet for å stoppe å spinne, spinner på minimal hastighet og skaper vibrasjoner).

 

DVD/CD-rom er en idiotoppfinnelse som vi bør få en erstatning for snarest (et billig 100% digitalt lagringsmedie).

Lenke til kommentar

Lurifaksen, hvordan er du plassert i forhold til konsollen din når du spiller egentlig ?

Jeg lurer virkelig på hvordan du finner ut at DVDen spinner når det ikke hentes data fra den...

 

Å prestere å komme med en påstand som at DVD/CD-rom er en idiotopfinnelse, gjør faktisk at du elegant tar førsteplassen på lista mi over folk som ikke bør tas seriøst ;)

Lenke til kommentar
Ja det opptaket ditt hørtes helt vanvittig ut  :)

5711391[/snapback]

Det høres vel litt overdrevent høyt ut på opptaket da, tok opp med en Røde NT1-a mikrofon. Den tar opp veldig mye lyd, og som nevnt var den plassert bare ti centimeter unna Xboxen. (for eksempel tok den inn at det smalt en rakett ute, ganske langt unna dette rommet, i jula. Det var ikke koselig på slutten av et bra opptak :p )

 

MEN, når det er sagt, bråker Xboxen min mye. Veit dog ikke hva som er normalen...

5713392[/snapback]

 

 

^^^ Dette høres omtrent ut som det gjør hos meg ja.. Bråkete..

 

DVD/CD-rom er en idiotoppfinnelse som vi bør få en erstatning for snarest (et billig 100% digitalt lagringsmedie).

5713543[/snapback]

 

 

Ehh... Sist jeg sjekka var vel både cd og dvd 100% digitalt (med mindre du regner plastikk som analogt ;) )

Lenke til kommentar
Å prestere å komme med en påstand som at DVD/CD-rom er en idiotopfinnelse, gjør faktisk at du elegant tar førsteplassen på lista mi over folk som ikke bør tas seriøst ;)

5713575[/snapback]

Du får gjerne sverge til gammel og treg teknologi hvis det er det du vil :cry:

Vi andre ville nok heller foretrukket et lagringsformat med lignende teknologi som minnekort - 100 ganger bedre ytelse, 100% lydløst og ingen mekaniske deler som blir ødelagt ;)

 

Mente egentlig ikke at det er en idiot-oppfinnelse - men det er idiotisk at dette formatet fremdeles er i bruk.

 

Ang. hvor jeg er plassert i forhold til xboxen? Når vibrasjonene bråker like mye som selve konsollen sier det jo seg selv at dette går an å høre hvor som helst i rommet hvis lyden på TV'en ikke er veldig høy.

 

Ehh... Sist jeg sjekka var vel både cd og dvd 100% digitalt (med mindre du regner plastikk som analogt  ;) )

5714518[/snapback]

Korreksjon: 100% "fri for mekaniske deler". Harddisker og CD/DVD passer overhode ikke inn i en moderne datamaskin, hvor alle andre komponentene er lynkjappe fordi de ikke er basert på avansert mekanikk, som feks plater som snurrer rundt i et tusentall runder i minuttet. Harddisken er jo den desidert største flaskehalsen i en PC. :thumbdown:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Ja det opptaket ditt hørtes helt vanvittig ut  :)

5711391[/snapback]

Det høres vel litt overdrevent høyt ut på opptaket da, tok opp med en Røde NT1-a mikrofon. Den tar opp veldig mye lyd, og som nevnt var den plassert bare ti centimeter unna Xboxen. (for eksempel tok den inn at det smalt en rakett ute, ganske langt unna dette rommet, i jula. Det var ikke koselig på slutten av et bra opptak :p )

 

MEN, når det er sagt, bråker Xboxen min mye. Veit dog ikke hva som er normalen...

5713392[/snapback]

 

Det lydopptaket ditt er helt korrekt. Min hørtes akkurat sånn ut. Og sånn gikk den hele tiden, konstant. Tragisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...