Gå til innhold

2 forskjellige typer xbox 360


Anbefalte innlegg

Jeg var en av de "heldige" som fikk tak i en Xbox 360 den 2. desember, og en av de første tingene jeg la merke til var hvor forferdelig dvd-romen bråkte når det var spill i maskinen.

 

Etter å ha lest mye om det på diverse forum (inkl. dette) så jeg at det var sånn det var, og fant meg i det..

 

Men her om dagen gikk en kamerat av meg til innkjøp av en egen 360. Jeg ble litt satt ut når han starta opp PGR3 i maskinen.. DET BRÅKTE NESTEN IKKE!

 

Tydeligvis har maskiner laget etter en viss dato (vet ikke hvilken) fått en ny dvd-rom. Hvor de gamle har Hitachi og de nye Samsung.

 

Man kan enkelt finne ut av hvilken man selv har. Hitachi har noen tydelige hull i dvd-skuffen som Samsungen ikke har.

 

Se bilde:

 

post-88810-1141382614_thumb.jpg

 

 

Jeg har ofte reagert på at folk har såpass forskjellige opplevelser av støynivået på 360'en. Vel, her har vi grunnen tenker jeg..

 

Jeg er ikke den som klager først, men det er en ganske massiv forskjell på de to. Jeg vil ha en stille maskin! Ja ja, det er alltid noe dritt med å være først ute..

 

edit: hvilken har du? Og hvordan opplever du støynivået?

 

kilde:

 

http://www.llamma.com/xbox360/Xbox_360_DVD..._Comparison.htm

Endret av MasterShake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se her ja! Endelig litt mer forståelse for den store forskjellen i støyen i alle postene.

 

Men ja, er som oftest alltid noe som blir fikset og/eller byttet etter første produksjon. Tro om det er noe man kan klage på og få byttet  :hmm:

5693014[/snapback]

 

 

Ja det hadde vært no å få bytta..

 

Jeg plages generelt ikke av støyet siden det uansett er best å watte opp i 5.1 DD når man skal spille. Problemet mitt er at jeg spiller mye sent på kvelden, og jeg har UTROLIG kjipe naboer, så sitter enten med headphones eller lavt volum på høytalerne. For meg er bråket svært sjenerende da.

 

Jeg skulle ærlig talt vært villig til å betale for å få bytta dvd-rom..

Lenke til kommentar

Kjøpte Core utgave hos Lefdal rundt den 20.januar og har Hitachi DVD leser i min (hvis den siden du linket til har rett).

 

Eneste orginal spillet jeg har er PGR3 og maskinen bråker endel når jeg spiller det. Lastet også ned den kiosk demoen som ble lekket ut og den bråker ikke mye.

Bråker ikke noe ekstra når jeg spiller av DVD filmer heller. Viftestøyen er heller ikke så plagsom. En mye dypere lyd enn det var i den gamle Xboxen min.

 

Kan vel også nevne at jeg bruker 19"LCD skjermen min når jeg spiller Xbox360 og derfor står maskinen ca 50cm fra der jeg sitter så jeg hører alltid litt støy fra den (når den står på. Strømforsyningen er helt stille).

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar

Vel.. Basert på postene her ser det faktisk ut som det ikke nødvendigvis er hvilken dvd-rom man har som er avgjørende allikavel da. Nå som jeg virkelig trodde vi hadde en forklaring.

 

Når jeg har et 360-spill gående i maskinen bråker den MYE mer enn pcen min. Og jeg har en ganske lytt pc. Så jeg har vel bare fått en "spesialutgave". Jippi..

 

Men for all del, xbox 360 rox0rz!!

Lenke til kommentar

Jeg har hitachi! Hører jo Xboxen, men ikke slik at det er plagsomt. PCen bråker mye mer. Xboxen har jo bare en jevn og sympatisk suselyd! :)

 

Jeg tror de som klager slik over at xboxen bråker er mennesker som ikke får sove om natten når de hører noen gå utenfor på gaten eller hører andre lyder i huset. Eller kanskje lett blir irritert over andre som smatter når de spiser? Bevares. Det finnest mange av disse menneskene..ergo er det mange som vil irritere seg over xboxen også.

Endret av AltTrombone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...