Gå til innhold

Mest stemningsfulle norske sang?

^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ulver - Speak Dead Speaker

Alle som hører denne vil si seg enige med meg.

5661876[/snapback]

Til en viss grad...men ville heller ha nevnt Blinded By Blood. :)

Skrevet

Burzum - Det Som En Gang Var

Darkthrone - Quintessence

Dimmu Borgir - Alt Lys Er Svunnet Hen

Emperor - The Burning Shadows of Silence

Enslaved - As Fire Swept Clean The Earth

Gorgoroth - Sexual Bloodgargling

+ Noe fra Ásmegin kanskje

Ble mye likt her i forhold til '3 beste metal sanger' - tråden, men det er jo egentlig ikke så rart heller.

Skrevet (endret)

Henning Sommerro - Vårsøg!

Secret Garden - Nocturne!

Vårsøg ble skrevet i 1945 rett etter krigen, men pga. streng sensur så måtte Hans Hyldbakk bytte ut friheten med vår.

Secret Garden vant Melodi Grand Prix med Nocturne. Svenskene klagde på att det var for lite synging...

Begge to anbefales på det sterkeste.

Endret av Mr.SS
Skrevet
Vårsøg ble skrevet i 1945 rett etter krigen, men pga. streng sensur så måtte Hans Hyldbakk bytte ut friheten med vår.

5666672[/snapback]

Den ble vel antagelig skrevet rett før krigen tok slutt, etter krigen var det ikke noe forbud mot å snakke om frihet lenger. Tvert imot... ;)

Geir :)

Skrevet

5666672[/snapback]

Den ble vel antagelig skrevet rett før krigen tok slutt, etter krigen var det ikke noe forbud mot å snakke om frihet lenger. Tvert imot... ;)

Geir :)

5667083[/snapback]

Hehe nei. Jeg mente det egentlig slik du skrev det. Skulle tatt seg ut om det jeg skrev orginalt var sant :!:

Unnskyld. Håper du kan tilgi meg.

Skrevet

mest stemningsfulle sang av et norsk band tror jeg må være majesty av madrugada.

når det gjelder sanger med norsk tekst har jeg ikke peiling, ettersom jeg synes norsk tekst låter rimelig teit.

Skrevet

Lars Hertervig av Andrej Nebb i DePress er en heftig og stemningsfull sak. Teksten er såpass grov at den ikke egner seg for trykk her, forresten. En av de groveste tekstene jeg vet om, og som hans etterkommere helt sikkert setter veldig liten pris på.

Skrevet (endret)
Windir - Saknet

Om den passer inn her

5657072[/snapback]

Sjølvsagt, den er jo norsk. Vil også legge til Burzum - Lost Wisdom og Grieg - Solveigs Song

Endret av Neslepaks
Skrevet
Jonas Fjeld - Engler i Snøen

Dum Dum Boys - Stjernesludd

Dum Dum Boys - Tyven, Tyven

5657674[/snapback]

majesty av madrugada.

Jonas Fjeld - Mitt lille land

Olav Stedje - Tida renn i frå deg

Nå snakker vi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...