Gå til innhold

Smertestillendes tabletter, hva er best?


Wildman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
paralgin fortè er jo fin :p

 

downe en håndfull med dem, så blir man sikkert kvitt hodepinen..

5647688[/snapback]

og div andre ting.

 

vil anbefale 200mg ibux til vanlig smerte, og 400mg om du har betennelsesmerter siden de ofte er vanskeligere å få bort (du kan få en lett ruseffekt av de før du blir vant)

Lenke til kommentar

Må si 2x 500mg paracet 3x dagen fungerte utmerket under forrige influensa ;)

 

Den siste dagen eg hadde denne kuren var eg på jobb. Dagen etter var alt eg hadde gjort dagen før glemt. For min del hadde eg ikke vært der dagen før. Kraftig dose for min del med andre ord... :thumbup:

 

Savner den tida hvor en 200mg ibux hjalp mot alt...

Lenke til kommentar
Paracet fungerer perfekt for meg! Og så har du Ibux, men astmatikere bør være forsiktig med det.

5647476[/snapback]

Og hvorfor burde astmatikere vær forsiktig med ibux?

Må si det er type ukjent problem..

5647518[/snapback]

 

Har astma selv og må si at tar jeg mer en 2*200mg så ligger jeg omtrent og hiver etter pusten. Vet ikke helt hva den egentlig gjør men astmaen blir mye verre i hvertfall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Ibux er mer generelt mer skadlig for leveren vel?

5647815[/snapback]

tror ikke leverskader er noe man trenger å bekymre seg over for et normalt menneske. kanskje om man har planlagt å bli alkoholiker eller noe annet som tar veldig på levra, men ikke ellers.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Paracet fungerer bedre som febernedsettende enn Ibux. Ibux kan gi bivirkninger til enkelte, viktig å lese på pakken først :) Pinex Forte/Paralgin forte får man vel ikke uten resept tror jeg...

Lenke til kommentar

ta to ibux og to paracet for å få best effekt. Men det må du ikke ta "over tid". Over kortere perioder er det ingen fare (i flg. legen min).

 

edit: men som nevnt må astmatikere være forsiktig med ibux

@hyrlen: trenger ikke være ekstreme inntak. kan også være at man bruker det hver dag over tid...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Pinex Forte/Paralgin forte får man vel ikke uten resept tror jeg...

5648861[/snapback]

Da er du tydeligvis feilinformert. Alle tabletter som slutter med Forte krever legitimasjon for å kjøpe, og har en fin rød trekant som gjør det ulovlig å føre et kjøretøy etter inntak.

 

Det inneholder faktisk morfin om jeg ikke tar helt feil, men er ikke 100% sikker.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
Pinex Forte/Paralgin forte får man vel ikke uten resept tror jeg...

5648861[/snapback]

Da er du tydeligvis feilinformert. Alle tabletter som slutter med Forte krever legitimasjon for å kjøpe, og har en fin rød trekant som gjør det ulovlig å føre et kjøretøy etter inntak.

 

Det inneholder faktisk morfin om jeg ikke tar helt feil, men er ikke 100% sikker.

5648938[/snapback]

 

Det inneholder Kodein, som igjen blir brutt ned til et morfin i leveren... Du må ha resept for å kjøpe kodein-preparater i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...