Gå til innhold

Hatt feberfantasier før?


Sensurert

Anbefalte innlegg

Ja, fikk det en gang da jeg var yngre og hadde spilt Sim City stort sett hele dagen. Drømmen gikk ut på at jeg prøvde å gå opp en trapp og inn en dør. Ut, i motsatt retning, strømma det slike "strømstolper" man setter opp i spillet og hver av dem slo meg i trynet (ulogisk, ja) på vei forbi meg. Hvert av slagene gav meg et skikkelig dunk inni hodet. Hadde da en god del i feber samt en syk hodepine. Håper det aldri skjer igjen! :p Spiller ihvertfall ikke Sim City lengre, hehe.

Endret av smetho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hatt feberfantasier 1 gang, var litt merkelig. lå i senga med 41 i feber ifølge termometeret, en teit feber som kasta seg over meg iløpet av et par timer.

uansett, fikk det for meg at fingrene mine var ekle små hvite pinner jeg måtte knekke av. uansett, jobba fælt med å prøve å knekke disse ekle pinnene, men det funka ikke av en eller annen merkelig grunn. sikkert fordi jeg lå i senga og ikke hadde annet å spenne mot en madrassen og dyna.

Lenke til kommentar

Oooouuuh, feberfantasier har jeg også hatt. :!:

 

De er kanskje morsomme hvis man vet hva det er... Men uansett, så var jeg skikkelig syk. Jeg våknet, og plutselig var hele rommet både langt borte og veldig nerme på en gang. Pusten min hørtes ut som tusenvis av hviskende stemmer. Det føltes som om jeg var en fremmed i min egen kropp for å si det sånn. :ohmy:

 

Var hjemme alene, så jeg ringte mamma bare for å få en ekte stemme, og lede oppmerksomheten og tankene bort fra "hviskingen". :p

Lenke til kommentar

Er jo kosli det, de to versje jeg har hatt var: Jeg våkna lissom av senga mi skulle pusta skikkelig fort øynene mine forflytta seg kjempe fort rundt i rommet, jeg klarte ikke reise meg fordi jeg var så rask i beveglesene :cry:

Den andre var sarte ord på rød bakgrunn, med tillhørende skummel stemme som sa ordene når de kom fram i et nanosekund :cry:

:D

Lenke til kommentar

Jo, jeg har hatt feberfantasier! Lå med 40-41 i feber, der mitt eget rom virket ikke som et rom i det hele tatt. Det var en gigantisk hall, der det lå en gigantisk krussedull av metall i midten. Jeg ble trekt mot denne krussedullen i full fart, og rommet gikk fullstendig rundt. I tillegg hørte jeg former for stemmer, og pusten hørtes ut som et krigsområde. Vil ikke gjenta det :cry:

Lenke til kommentar
Jeg pleier å ha det slik at det virker som alt av vegger og ting i rommet presses mot meg, alt blir mye større, helt grusomt.

 

Som 11-åring, med lungebetennelse og 40,1 i feber gikk jeg opp gråtende og klagde på at vi skulle flytte til Sør-Amerika. Sør-Amerika liksom.  :D

5619461[/snapback]

 

 

Har å hatt nøyaktig samme som det, er heilt jævlig!!

 

Den kommer bare når jeg har feber, har også en annen, der jeg må løpe for livet, fordi en stor stein (å da mener jeg skikkelig svær) ruller etter meg, og jeg må hoppe over hull å masse rare hinder :ermm: Ganske skummelt.....men er flere år siden sist nå (tror jeg det var).

 

Hadde også da jeg var ganske liten, at jeg sklei nedover ei lang sklie, hvor det var dritmørkt, å så slutta den i et lava hav :p ... våkna alltid rett før jeg var ferdig :) men fy faen å skummelt.

De skumleste filmene er jo ingenting i forhold til slike mareritt.

Lenke til kommentar

 

De er kanskje morsomme hvis man vet hva det er... Men uansett, så var jeg skikkelig syk. Jeg våknet, og plutselig var hele rommet både langt borte og veldig nerme på en gang. Pusten min hørtes ut som tusenvis av hviskende stemmer. Det føltes som om jeg var en fremmed i min egen kropp for å si det sånn.  :ohmy: 

 

5621657[/snapback]

 

har hatt feberfantasier et par ganger jeg og, og det med at rommet blir langt borte og veldig nerme samtidig stemmer på en prikk! Veldig ekkelt der og da, men litt gøy når jeg tenker tilbake på det :)

Lenke til kommentar

Ugh, hater feberfantasier! Har hatt det noen ganger.

Den ene gangen var når jeg var rundt 8 år. Jeg hadde bilder av noe høner eller noe sånt på tapeten min, og jeg ble skikkelig redd de! Pekte på de mens jeg nesten holdt på å grine. Så kom pappa inn og bar meg inn i stua, og døra inn til stua hadde et sånt plaster som gikk på kryss (hadde spilt mye mario før jeg ble syk :p). Når jeg sku sove ble hele rommet stort, og hørte masse rare lyder. Ikke noe gøy! :no:

Lenke til kommentar

Ja, jeg har hatt feberfantasier. Jeg var vel en 10-11 år, og hadde rundt 38-39 grader celcius i feber. Jeg hadde vært sengeliggende hele dagen, og sett på en del filmer, deriblant Star Wars - Episode 1. I den filmen en gang sier enellerannen: "Vi må rådspørre senatet."

 

På kvelden, når jeg hadde lagt meg for å sove, hoppet det plutselig små Star Wars-menn ut av en liten luke i taket mitt. Jepp, jeg husker det klart som dagen. De ba meg rådspørre senatet, før de så forsvant i samme luka de hadde kommet inn i. Rett etterpå kom moren min inn, og jeg maste veldig mye på mor og sa at jeg må ut og rådspørre senatet. Like wtf? Merkelige greier, fordi når jeg sa dette til moren min, skjønte jeg liksom at jeg hadde en skrue løs, men kunne ikke gjøre noe annet enn å skrike og hyle etter senatet allikevel. :shrug:

Lenke til kommentar

Dette var en artig tråd! Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene her, morsomt å se at feberfantasier er stort sett det samme hos folk. Det ser ut som en gjenganger er en ting som bare blir større og større og kommer til å oppsluke en. Skummelt.

En gang da jeg var relativt liten og relativt dausjuk, fikk jeg i følge min mor det for meg at jeg var Super Mario (husker ikke dette selv), og hoppa rundt omkring midt på natta. Klagde visst også over lav hp på et tidspunkt (noe som stemte).

Det kjipeste jeg har vært utsatt for var en gang jeg var helt sinnsykt redd, katatonisk, uten at jeg visste hvorfor. Det hjalp litt å lese Ole Brumm-blad for lillesøstrene mine.

Ellers pleier jeg stort sett å skjønne hvorfor jeg har feberfantasier, og da er det ikke så ille.

Lenke til kommentar

Kjenner meg også veldig godt igjen i mange av beskrivelsene. Har et mareritt. Har ikke hatt det på lenge men det har alltid vært det som har kommet igjen når jeg har vært syk.

 

Det hander ikke om noe konkret, noe sammenhengene eller noe som ellers gir mening:

Det har noe med noen slags klosser. Som jeg må gjøre noe med, men klarer det ikke. Også noe slim. Ikke at jeg ser grønn guffe men akkurat som at jeg kveles av det (om ikke fysisk). [Kvalm følelse i drømmen]

Har et stort ansvar. En viktig posisjon (ikke noe reelt, bare følelen) med et stort ansvar (ansvarsfølelse). Og jeg larer ikke gjøre det noen tilfreds (ikke at det er noen mennesker elns.).

Også er det en stor oppgave. (ikke noe konkret). Som jeg ikke klarer å løse. Har ikke sjangs i havet, men har aldri drømt hva oppdraget er....

 

:ohmy:

 

Kan huske at det har vært helt forferdelig når jeg har "vært i det"..... :roll:

 

LOZER

Lenke til kommentar

Vel, har ikke hatt så grusomme feberfantasier som det dere har, men har prata en del tullball for så å ikke huske en dritt senere.. :fun:

 

Har dog hatt slike våkne mareritt, men tror ikke jeg hadde feber. Alt snakka på en måte til meg, med sånne hese stemmer med masse phaser og ekko, var dritekkelt. Ansiktet mitt ble helt stekende, og jeg fikk vondt bare at å blunke. Smerten var inbilning, men ekkelt var det. Alt det som var mykt og var helt taggete å ta på, føltes ut som om å ta på en mine uten at den sprenger, sånne med kanter, vett. DA begynte tingene å skrike til meg, Ringenes Herre-stil! Så "våkna" jeg, og måtte løpe og ta et glass vann.

 

OmfG, scary.. :fun:

Lenke til kommentar

Feberfantasier er forjævlig.

 

Da jeg var yngre husker jeg pappa satt på sengekanten og snakket til meg. Jeg visste at han var der men følte en distanse som gjorde det umulig å ta kontakt. Alt i rommet fløt over i hverandre og en masse skrikende lyder gjennomboret hodet mitt. Fikk også mange syke idéer og vrangforestillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...