Gå til innhold

Hatt feberfantasier før?


Sensurert

Anbefalte innlegg

Glad jeg har blitt kvitt det her. Blir helt gal når jeg får det her. Starter alltid å gråte over ting som ikke gir mening, og vil bare dø. Sist gang jeg fikk det, hadde jeg løpt ut av huset i bare boksern, for at jeg ville dø ut i skogen alene. Kom heldigvis ikke så langt ^^

Feberfantasi er utrolig ubehagelig, men heldigvis vanskelig å huske. Bare så kjipt at resten i familien alltid husker det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker noe grusomt fra da jeg var liten og lå syk i senga.

Først å fremst en slags lyd som om 2 eller flere digre tannhjul gnisset mot hverandre. Og denne lyden ble høyere og høyere for den roet seg. Så begynner den å stige igjen nesten straks etter.

 

Når jeg lukket øynene var det som om noe greier gikk fremover konsentrert og tregt , for så å bare skyte avgårde, så sent igjen. Vet ikke hva det var , husker bare bevegelsene.

 

Jeg husker jeg ble livredd av det hvertfall.

 

 

En ting til. En gang (jeg var en del eldre da , kanskje 15-16) "våknet" jeg midt på natten av at jeg ble slengt rundt i soverommet mitt fra vegg til vegg ... så satt jeg plutselig på sengekanten og noen la noe grønt i hånden min.Når jeg våknet lå jeg motsatt vei i sengen. Veldig snålt.

 

 

 

Kan dette være feberfantasier?

Lenke til kommentar

Det skjedde 2-3 ganger med meg for flere år siden (jeg var sikkert 10-12 år).

 

Ekleste drømmene jeg har opplevd. Alt i livet går i mot deg, du blir stresset, svetter og roper. Jeg tror bl.a. jeg skyldte mamma en million kronen, og det tok lang lang tid etter jeg våknet til jeg forsto at drømmen ikke var virkelig. Som en nevnte, du sitter nesten igjen med en tanke om å dø :S

 

Skummelt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har en feberfantasi som gjentar seg hver gang jeg er sjuk. Når jeg ligger i senga blir veggen kornete og det ser ut som om det bittesmå dyr som beveger seg overalt på veggen. Så plutselig blir alt blått og det står ei lita jenta i en kjole med rød ballong og ser på meg. Ved siden av jenta er det ei lita hytte med en potteplante i vinduskarmen. Mellom jenta og hytta er det en benk. Så blir alt svart og det kommer masse tannhjul i forskjellige størrelser som bare går og går. Denne jenta er jo skummel som få. Typisk skrekkfilm med små barn som bare står der...

Lenke til kommentar

Har hatt et par feberfantasier opp gjennom årene. Husker kun deler av den første fra ung alder, mens den andre fra når jeg var småttis, er det min far som har fortalt meg.

 

Den første er enkelt og greit det at jeg føler at hendene blir større og større og større og større når jeg har de åpen. Mens med en gang jeg knyter hendene litt så blir rommet større, mens det føles som jeg blir blir mindre samtidig som hendene dunker. Noen logisk forklaring på dette? Ikke som jeg vet om, iallefall.

 

Den andre forstår jeg like lite av, men ler like mye hver gang min far nevner det. Han hadde kommet inn på rommet mitt og lurt på om jeg ikke var riktig klok. Jeg stod og skrapte fingrene opp etter veggen fordi jeg prøvde å nå opp til et vindu og komme meg ut. Greien er at det ikke fantes noe vindu på denne veggen, over sengen min. Etterpå hadde jeg satt meg ned i sengen, glogg noe vanvittig på min far, bablet noe greier om at "jeg er nødt å komme meg ut", før så å bare slenge meg bakover og sovne på sekundet.

 

Hadde også en for noen dager siden. Forstår ikke hvorfor, ettersom jeg ikke hadde noe særlig til feber, derimot kun en inn for j**** hodepine. Jeg husker bare at min mor kom inn mens jeg lå og sov, og hun hadde en svær ballong tredd nedover hodet. Jeg er også ganske sikker på at denne var blå. Så hadde jeg spurt om jeg kunne få låne ballongen, før hun bare lo og gikk ut. Så sovnet jeg igjen.

 

:!: sier bare jeg, men også ganske skremmende når man husker det.

Endret av Smål
Lenke til kommentar

Hadde sånn for et par måneder siden...

Hadde høy feber og vondt i hodet.

Drømte om en pedofil mann som dreiv å hunta mei i drømmen min og skulle skjære av meg tissemannen og grave ut øya mine med skje. Etter lang drøm med det som virket som timesvis av løping og rømming våkna jeg.

Da satt faktisk han ekle pedoduden i et hjørne på rommet mitt. jeg ble pissredd og dro dyna over hodet også plutselig hørte jeg høylytte skritt som gikk mot meg.

Jeg hadde en hamster på rommet den gang og det var bare hamsteren som lagde lyder som hørte ut som skritt :\ Alt dette skjedde kl 0400 p ånatta

Men jeg skjønnte jo ikke det før jeg våknet på morran og var litt mer bevisst.

haha ganske fett egentlig at det er mulig

Lenke til kommentar

Hadde en feberfantasi for noen år siden. Da jeg lå i senga hørte jeg det var noen som ropte hele tiden på meg at de skulle ta meg. Mener å huske at lyden kom fra foreldrene mine sitt rom, uansett jeg var svett og livredd så jeg løp til ytterdøra og lukte den opp. Der sto jeg klar til å løpe hvis det kom noen å skulle ta meg. :p Heldigvis sluttet jeg å høre disse stemmene å gikk og la meg igjen. Merkelige greier det der :p

Endret av rkjetil
Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017

Jeg har aldri hatt det, selvom jeg har vært oppe i stadiet på 41.5 ca. (Er vel 42. man kan få eventuell hjerneskade?)

 

Helt jævlig, blackout hver gang jeg reiste meg, måtte bli bært inn på legevakta.

 

Mamma fortalte at da ho var liten, så var det en gammel sjeggete skummel mann som lå mellom foreldrene hennes da ho hadde skikkelig feber.

 

Kjærsten min har også sett meg sitte i vinduet hos ho og kikka på ho.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hadde enda en fantasi da jeg hadde kyssesyken, streptokokker og halsbetennelse for litt siden:

 

Jeg sov i senga med dyna halvveis oppå og under meg slik at den lå litt hulter i bulter, og jeg "våknet" av at masse folk, på størrelse med kakkerlakker bygget en diiiiger landsby på meg. Noe á la Rivendell rivendell_model_aicn.jpg

Ganske random

Lenke til kommentar

Har aldri helt skjønt hva det var før nå, men det var altså feberfantasier jeg hadde når jeg var liten. Husker at hver eneste gang jeg ble syk når jeg var liten drømte jeg at jeg fløt i løse luften. En hel kortstokk, plassert kort for kort i en pyramide, lå foran meg. Jeg måtte spise ALLE kortene for å komme til andre enden, og når jeg var ferdig og snudde meg så jeg en helt ny kortstokk som jeg måtte spise. Og slik fortsatte det hele natten.

 

Den siste feberfantasien jeg hadde var for 6-7 år siden. Da måtte jeg spise pakker som kom fra Posten, på størrelse med bøker.

 

Helt forferdelig :ermm:

Lenke til kommentar

om jeg ikke passer på å drikke bøttevis med vann og proppe i meg paracet når jeg har feber får jeg jævlige feberdrømmer og som oftest så våkner jeg og er helt ute på vidda og er livredd, har panikk vet liksom ikke hva jeg skal gjøre eller noe er bare enkelt og greit pissredd og tror rett som det er at jeg er død.

 

tidligere i vinter hadde jeg klart å dra på meg en helvettes feber og klarte ikke å komme meg ut av senga eller noe og hadde en sykt trippy drøm hvor pacman jagde meg gjennom en labyrint og noe greier, jeg våkna og hadde den samma følelsen av panikk og frykt. men jeg gikk på kjøkkenet og drakk et par glass vann og når jeg satte ned glasset så kom pacman (i 3d litt som den store svarte bomba i super mario 64 bare at den var gul) det var helt vilt det spruta glassbråt og jeg kjente det treffe meg og jeg var helt våken. så ja jeg freaka ut og sprang uti gangen og starta å spurte nedover og mot inngangsdøra da tanken slo meg at om pacman jagde meg så måtte jeg være et spøkelse og spøkelser kan gå gjennom ting så jeg sprang for livet og spurta rett inn i inngangsdøra og slo meg selv i svime, ble funnet bablende i gangen av en av de andre som bor på hybelen og han kasta meg inn i senga mi igjen. den kollisjonen ga meg en ganske heavy hjernerystelse + at jeg hadde et blåmerke på hofta i formen av et dørhåndtak.

 

en ganske gøy historie etterpå men akurat der var jeg helt "trippin balls"

Lenke til kommentar

Jeg hadde feberfantasier konstant når jeg var liten. Hver gang jeg hadde feber. Tror foreldra mine ble ganske leie av det til slutt:p

 

Drømte alltid at jeg var i ett gigantisk rom med store klosser som kom nærmere meg. Var helt forferdelig. Og så sprang jeg gråtende ned i stua og begynte å snakke om alt mulig rart( denne delen er det bare foreldrene mine som har fortalt)

 

Var mye random greier. TVen var farlig og jeg måtte få den vekk. Det ble vell litt mer ekstremt når jeg fikk feberkrampe, men husker ikke noe fra den gangen. Vart innlagt på sykehuset ganske fort.

Lenke til kommentar

Når jeg får feberfantasier pleier jeg å lete etter de usynlige soldatene som ikke er høyere en 1-1,5mm (etter den informasjonen jeg mottar av presidenten). Jeg er den eneste personen i verden som kan ta soldatene.

Grunnen til at de er så farlige er fordi de har en atom-bombe. :p

HAHAHHA NÅ LO JEG GODT :):rofl::rofl:.

 

 

PS. Takk, nå fik du meg til og søle kakau over hele tastaturet på pc :hrm:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

hadde den sykeste drømmen i går og forigårs...

 

drøm nr 1: uansett hvilken vei hodet mitt lå, så transporte den ting hit og dit og lagde sånn abstrakte streker overalt. Det var sykt slitsomt, hodet mitt føltes ut som om det veide drit mye. Og så var det masse FBI agenter som hjalp meg hele tiden, matrix ish. Så hadde jeg møter med masse viktige folk verden over og fortsatte og transportere ting ved å la synet mitt gå i diverse retninger (teleporterte objekter). I tillegg så tenkte jeg at det var en grunn til at jeg gjorde dette, det ble jeg tydeligvis fortalt (noe jeg ikke husket likevel). Så på slutten av drømmen så sto det masse folk rundt meg også var det en random spak som sto mellom dem, så så de på meg og nikket slik at det betydde at jeg skulle trekke den. So I did og da fikk jeg sånn fight club ending scene opp hvor masse viktige bygninger sprang, bare at dette var overalt i hele verden. Alt arbeidet jeg hadde gjort var for å sprenge verden..

 

drøm 2: måtte hjelpe julenissen sammen med russebussen min og til slutt gi han masse penger vi hadde tjent opp. Vi var hele tiden ute i sånn drit kaldt vær og han gjemte seg i sånn snøhule. Var mer men husker ikke alt av den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...