Gå til innhold

Conroe EE får 1333FSB


Anbefalte innlegg

Og 3x3=12. :-P

 

Har ikke nForce 4 Intel Edition støtte for 1333 MHz FSB?

5610976[/snapback]

 

 

Tror ikke det... det skal støtte. 266x4=1064. men det er ingen som får dette brikkesettet til å overklokke noe spesielt... de fleste sliter med å komme over 240fsb med fornuftig minne hastighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker jo veldig lovende, men er vel bare ee versjonen som får så rå ytelse, mangelen på cache og hk som klarer mye mer fsb vil vel legge en demper på overklokkings ytelsen på de mindre brødrene.

 

Nei da tror jeg kanskje heller det blir en billig dc på meg inntil videre, enten en x2 3800 eller kanskje til og med den nye p-d 805 fattigmanns dc. Fattigmanns dc for 1250kr hos netshop

Lenke til kommentar
Vil det ikke kreve en bedre minnekontroller når man går fra 1066FSB til 1333FSB? Som da igjen krever nytt hovedkort?

5609745[/snapback]

Dagens hovedkort som klarer 1066FSB er egentlig begrenset av FSB og ikke av minnebåndbredde. To minnekanaler med DDR2-667 passer faktisk utmerket sammen med 1333FSB. (Begge har samme båndbredde på henholdsvis 2x 5,333 GB/s og 10,667 GB/s).

 

Har ikke nForce 4 Intel Edition støtte for 1333 MHz FSB?

5610976[/snapback]

Nei, det er vel 1066 som er det høyeste på det brikkesettet.

Lenke til kommentar

Det finnes vel ingen lanserte brikkesett som støtter 1333FSB ennå og dermed ingen hovedkort som har offisiell støtte for 1333FSB. Det er mulig du kan overklokke enkelte hovedkrot så mye (f.eks svindyre og nylanserte i975x), men det er likevel ingen garanti for at biosen vil få støtte for Conroe EE.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er forsåvidt gammelt nytt på xs.org, men kan vel gi en liten pekepinn på hva som ventes mht. ytelse fra disse nye "godsakene" fra Intel...

23sek SPi1M på litt over 2.7GHz tilsier ganske så bra ytelse vil jeg si..

:)

Lenke til kommentar
Dette er forsåvidt gammelt nytt på xs.org, men kan vel gi en liten pekepinn på hva som ventes mht. ytelse fra disse nye "godsakene" fra Intel...

23sek SPi1M på litt over 2.7GHz tilsier ganske så bra ytelse vil jeg si..

:)

5612631[/snapback]

 

Er det bare med som ikke synes superpi sier noe som helst om ytelse? Det er jo en veldig begrenset benchmarl synes jeg. Har du lenker til noen andre typer benchmarks?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dette er forsåvidt gammelt nytt på xs.org, men kan vel gi en liten pekepinn på hva som ventes mht. ytelse fra disse nye "godsakene" fra Intel...

23sek SPi1M på litt over 2.7GHz tilsier ganske så bra ytelse vil jeg si..

:)

5612631[/snapback]

 

Er det bare med som ikke synes superpi sier noe som helst om ytelse? Det er jo en veldig begrenset benchmarl synes jeg. Har du lenker til noen andre typer benchmarks?

 

AtW

5612667[/snapback]

 

Hva med å titte litt rundt på xs.org når du først er der? :)

Jeg har jo som hobby å benche både AMD og Intel.. og det er spesielt i 3D/"spill-tester" at Dothan utmerker seg..

I en test som f.eks. PCMark(04) som liksom skal simulere "praktisk bruk" sparker Dothan også godt fra seg.. bedre enn tilvarene klokket A64(singlecore), men her er P4E med HT bedre (for ikke å snakke om Dual.. Pentium D og X2).

Det finnes da en del tester som du kan Google etter, men når det gjelder "mobile pentium" er/har de vært lite verdifulle etter min mening da CPU'ene er kjørt i dedikerte (og dyre/dårlige) HK basert på i855/i915 (Socket-479) med standard FSB (133) eller max. rundt 150 (overklokk). De av oss som bruker "mobile CPU'er" (Dothan) kjører på minimum FSB200... på samme måte som de fleste A64-entuisaster kjører på HTT250++ (jeg kjører alle mine A64-system på HT265-300).

 

I praktisk bruk (oppstart/surfing/encoding etc..) merker du nok ikke så store forskjeller uansett system.

 

Dersom man er fornøyd med det man har er det vel egentlig ikke noen vits i å bry seg i det hele tatt om Conroe, Yonah..etc.. kommer til å yte bra i f.eks. "benches" som de mest ekstreme bruker all sin fritid på.

 

Jeg er nysgjerrig ihvertfall.. og forbeholder meg retten til å mene at SuperPi1M er en bench som forteller mye om potensiale for en gitt CPU..

Men det er sikkert bare meg... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dette er forsåvidt gammelt nytt på xs.org, men kan vel gi en liten pekepinn på hva som ventes mht. ytelse fra disse nye "godsakene" fra Intel...

23sek SPi1M på litt over 2.7GHz tilsier ganske så bra ytelse vil jeg si..

:)

5612631[/snapback]

Har du lenker til noen andre typer benchmarks?

 

AtW

5612667[/snapback]

Her er den samme artikkelen:

 

http://www.oc.com.tw/article/0601/readocarticle.asp?id=4895

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva er det med SuperPi som du synes gjør den godt egnet?

5615306[/snapback]

 

Egnet til hva? Å få ett resultat (tidsforbruk) på å kjøre SuperPi 1M?

Du kan jo titte litt i denne lille tråden.

Om ikke annet er det for noen av oss morsom tidtrøyte...

Diskutere aritkler på Hw.no.. er også noe som "noen" liker.. :D

 

Som nevnt ovenfor har jeg observert at det er en viss relevans mellom systemer med lik hardware ellers og generell sytemytelse utifra resultat i Super-Pi.

SuperPi er ikke testen du kjører for å måle ytelsen for å kjøre 1000 samtidige brukere som samtidig laster ned en fil. Var det noe sånt du lurte på?

 

:innocent:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

SuperPi er vel i klassen toy-benchmark og har forøvrig ikke mye verdi. Toy-benchmarks kan for all del være nyttige, men det er mest flaks om så er tilfellet. I motsetning til lavnivå benchmarks som gjerne kommer i kategorien syntetiske benchmarks som LINPAC, drystone, wetstone og STREAM så produserer ikke SuperPi noen resultat som kan settes sammen med andre for høyere nivå analyse av systemet. STREAM git f.eks en pekepinn på tilgjengelig båndbredde og LINPAC og wetstone som gir indikasjoner på tilgjengelig FLOPS og drystone som gir en ALU MIPS representasjon. Fra SuperPi kan en jo finne "Pi-siffer"/sekund, men dette er vel neppe mye interessant. At programmet heller ikke benytter den beste kjente algoritmen gjør det også nokså meningsløst.

 

Fordelen med SuperPi er at den er godt kjent i entusiastmiljøet og har dermed en del kredibilitet der. Men med rett og melde så er vel entusiastmiljøet like flinke til å rundlure seg selv med benchmarks som gode selgere er til å lure mannen i gata.

Lenke til kommentar
Blir vel like mye varmeovn som de andre EE fra intel. Dyr til å være så lite effekt da :)

5615485[/snapback]

 

Det er karnsje litt tidlig å si noe om det...

Ikke har vi sett noen ytelsestester og med target tdp på 95w

Er dette lavere enn alle top modellene fra både amd og intel i dag...

 

Varme ovn?

Tiden vil vise..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dette er forsåvidt gammelt nytt på xs.org, men kan vel gi en liten pekepinn på hva som ventes mht. ytelse fra disse nye "godsakene" fra Intel...

23sek SPi1M på litt over 2.7GHz tilsier ganske så bra ytelse vil jeg si..

:)

5612631[/snapback]

Har du lenker til noen andre typer benchmarks?

 

AtW

5612667[/snapback]

Her er den samme artikkelen:

 

http://www.oc.com.tw/article/0601/readocarticle.asp?id=4895

5615446[/snapback]

 

Takk for linken "kjaks"...

"AMD-lovers" går en vond tid i møte... "Gullgutten" deres til 10k blir nærmest overkjørt av en Intel duo til under halv pris.. trist...trist... :D

Spøk til side:

Noe unfair sammenlikning da FX'n også bør klokkes til 2.7 (eller gjerne 3.0) for den saks skyld.

Men når en [email protected] gjør det såpass bra så vil jeg tro at en [email protected] burde "gjøre rent bord"..

Skjønner godt at mange på xs.org er utålmodige både etter CPU'er og HK for å "benche" etter nye WR's... :)

Ellers har vel AJ svart godt på "nytte-effekten" av å kjøre Super-Pi... Den er morsom for akkurat det formålet.. skryte på "benche-fora".. Når det er sagt er det de facto en viss korrelasjon mellom resultat i SuperPI og generell *CPU*-ytelse.. Det er jo ikke uten grunn at f.eks. FX'er, Opteron'er (som de fleste her på AMD<-hikk>Hw.no anser som super-CPU'er) yter mer enn bra i akkurat Super-Pi.

Systemytelse er noe *helt* annet og involverer HD-ytelse, NB, SB..minnekontroller(e) etc...

 

PS.

Enda en som ikke har fått med seg at dette ikke er Netburst-CPU'er.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...